• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nilas

Patek
2-Faktor
Ett perfekt inlägg i debatten tycker jag, speciellt på en dag som denna, all makt åt Tengil! :D
All makt åt Tegnell vår befriare :D
PSX_20200501_142209.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Ååh!
Behöver nog känna på en Tiselldykare eller motsvarande 40mm.
Varit sugen länge nu och efter alla hejarop så är det en klocka att testa.
Vilka sitter på en idag? :)

@Nilas @Birchgrove är det något att ha? :D
Ge mig ett par dagar till så har jag en till :)
Min första åkte tillbaka till Korea 2 gånger, men efter det var den felfri.
Om man inte har något emot hommager så är det bland det bästa bang for the buck jag ägt.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ååh!
Behöver nog känna på en Tiselldykare eller motsvarande 40mm.
Varit sugen länge nu och efter alla hejarop så är det en klocka att testa.
Vilka sitter på en idag? :)

@Nilas @Birchgrove är det något att ha? :D
Bra grejer. Har man en gång haft en så är dom svåra att glömma :D. Har min fjärde nu och det är en keeper. Helt klart affordable.
Som av en ren händelse så råkar jag ha två nytagna shots på min unika Brasilien-Edition :D
MT0HZeF.jpg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Delma har en ganska kompetent dykare Blue Shark :) nästan så den behövs i vardagen...47 mm och nästan 2 cm tjöck. Man ser att den är stooor på den lilla lilla datumrutan. 4000 m bord enästan vara att betrakta som vattentät.

Delma-Blue-Shark-III-4000-Compressor-Diver-Dive-Watch-Deep-Depth-9.jpg


https://www.ablogtowatch.com/delma-blue-shark-iii-4000-meter-dive-watch-review/

Riktigt grym, dock ganska biffig men det är ju meningen. Priset däremot känns inte roligt.
Förstår inte riktigt vad som berättigar det.
Skrev det lite tidigare i tråden men jag hade en sån där för några år sedan. Rätt trevlig kloss med lite egen design och färgsättning. Dock var prisnivån ca 2500-3000 kr både när jag köpte och sålde vilket känns mer rimligt. Skulle aldrig betala över 5 tkr för den där så det nuvarande priset känns helt sanslöst.

Finns en gammal säljesannons från när jag sålde den här på KS. Tror det var 2014 eller möjligen 2015.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Skrev det lite tidigare i tråden men jag hade en sån där för några år sedan. Rätt trevlig kloss med lite egen design och färgsättning. Dock var prisnivån ca 2500-3000 kr både när jag köpte och sålde vilket känns mer rimligt. Skulle aldrig betala över 5 tkr för den där så det nuvarande priset känns helt sanslöst.

Finns en gammal säljesannons från när jag sålde den här på KS. Tror det var 2014 eller möjligen 2015.
Håller med dig angående priset. Alldeles för dyrt. Känns som att dom försöker hypa upp sitt eget märke med höga priser så man ska få en känsla av premium. Någon lurar dom säkert, tyvärr.
 
Topp