• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Idag får det bli franskt med Merci LMM-01 på en Colareb.

Kunde inte hålla mig utan var tvungen att göra ett impulsköp den här veckan :rolleyes: En Orient Bambino :)

6589AFDF-CC4C-477C-8925-F5622D81A27B.jpeg
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Aha. Jag var igår och klippte mig här uppe i Lilla Paris. Även de etablerade salongerna här i Trestad kämpar på. Tydligen väldigt många avbokningar nu. :/
Vad tar dom för en herrklippning där?
Här i Kungsbacka är det mellan 450-500kr helt sjukt,men han jag går hos tar 220 tog 190kr innan o han är sjukt duktigt på både hår o skägg :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
IMG_20200429_185143-01.jpeg
Jag hade ju inget att förlora så jag testade att knacka ut den från andra sidan och då lossnade den. Trodde att gängorna skulle vara skadade men de fäster fint. Inte ett märke på länken så den håller vad den lovar.. :)
Skönt att höra. Jag tycker för övrigt att länken är grymt bra. Den är riktigt följsam och väldigt tunn vilket gör att man knappt märker att man har klockan på sig. :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
IMG_20200429_185143-01.jpeg
Jag hade ju inget att förlora så jag testade att knacka ut den från andra sidan och då lossnade den. Trodde att gängorna skulle vara skadade men de fäster fint. Inte ett märke på länken så den håller vad den lovar.. :)
Det är faktiskt så att jag föredrar friktionspinnar eller pin/collar framför skruvar. Skruvar går att förstöra ganska enkelt för den som är klumpig eller vid en felmontering från fabrik. Pinnar är svårare att förstöra och även om någon skulle fucka upp rejält så går de generellt sett att få ut utan större bekymmer :)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
IMG_20200429_185143-01.jpeg
Jag hade ju inget att förlora så jag testade att knacka ut den från andra sidan och då lossnade den. Trodde att gängorna skulle vara skadade men de fäster fint. Inte ett märke på länken så den håller vad den lovar.. :)
Bra jobbat där :). Man lär sig något varje gång man knåpar med sina klockor och länkar.
Rena meditationen för min egen del och ganska kul när det blir bra :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jo, kanske finns en god anledning att hålla i grejerna ibland.
Rätt sjukt, för om jag inte helt missminner mig så låg dom runt tusingen och var inte helt svåra att hitta heller (ca 15 år sen).
När köpte du din?
Ja det är galet vad de eskalerat i pris de senaste åren :eek:
Jag bytte till mig den i Julas. Hade en sbbn029 till salu och nämnt att jag ville ha en 6105. Fick erbjudandet samma dag jag skapade annonsen och det kunde jag inte tacka nej till :) Tack igen @-RI- :happyhappy:
Edit: Nu är ju inte denna i mint men det gör den egentligen bara trevligare enligt mig :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Chumba

Rolex
Det är faktiskt så att jag föredrar friktionspinnar eller pin/collar framför skruvar. Skruvar går att förstöra ganska enkelt för den som är klumpig eller vid en felmontering från fabrik. Pinnar är svårare att förstöra och även om någon skulle fucka upp rejält så går de generellt sett att få ut utan större bekymmer :)
Detta var faktiskt första gången som det strulat för mig med skruvar. Men pin/collar är ju pilligt. Kommer ihåg när jag lämnade in en seiko för att fixa länken, till en officiell seiko återförsäljare, och kom hem precis när länken bara lossnade. Han hade inte lyckats klura ut hur det funkade.. :D
 
Topp