• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Fram med chipsskålen!

Då har du nåt o göra under dessa Corona tider.. :D:D:D

Fan, var ju 70 inlägg till efter att jag hade postat ;) Sicken grym fart det är i tråden!

Själv så doppade jag (för första gången) tån i det oprisvärda segmentet. Har alltid varit en sådan person som misunnat mig själv dyrare saker (kör en Prius samt en fyra år gammal mobil exempelvis) till förmån för saker som är mer prisvärda. Men än så länge är jag väldigt nöjd :D

Nu ska jag försöka läsa ikapp Squaletråden :)
IMG_20200501_152926.jpg
 

midikem

Cartier
Har 12 klockor jag försöker rotera på ett någorlunda normalt sätt just nu :rolleyes:
Min hemlighet är att jag lägger undan klockor i perioder så slipper man försöka få med dem i rotationen. Ha en låda med fyra/sex klockor som du lägger undan ett halvår. Då blir det extra kul när du plockar fram dem igen. Kan också rekommendera att köra lite på säsong. Lägga undan sommarklockorna när säsongen är över och ta fram dem det kommande året. Sjukt kul när man väl plockar fram dem då. Som att man köpt nya igen.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Min hemlighet är att jag lägger undan klockor i perioder så slipper man försöka få med dem i rotationen. Ha en låda med fyra/sex klockor som du lägger undan ett halvår. Då blir det extra kul när du plockar fram dem igen. Kan också rekommendera att köra lite på säsong. Lägga undan sommarklockorna när säsongen är över och ta fram dem det kommande året. Sjukt kul när man väl plockar fram dem då. Som att man köpt nya igen.
Bra tips! Jag brukar istället sälja dem (med förlust) för att sedan ångra mig (köpte ju för att jag ville ha) och då blir det dyrare. Lägga undan låter som en mycket bättre strategi!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Min hemlighet är att jag lägger undan klockor i perioder så slipper man försöka få med dem i rotationen. Ha en låda med fyra/sex klockor som du lägger undan ett halvår. Då blir det extra kul när du plockar fram dem igen. Kan också rekommendera att köra lite på säsong. Lägga undan sommarklockorna när säsongen är över och ta fram dem det kommande året. Sjukt kul när man väl plockar fram dem då. Som att man köpt nya igen.
Precis så gör jag, kallar den lattjolajbanlådan :)
 

Petrik

Panerai
God morgon!
Är det någon som har erfarenhet av archer watch straps
Försökte lägga en order men gick ej välja Sverige, pga Corona? Eller?
 

mchamoun

Cartier

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, en svart. Den känns ärligt lite tråkig jämfört med era snygga ur:woot:
Jag får nog ta och köpa ett sådant där oranget gummiband med. Är det Barton?
IMG_20200501_112315.jpg
Får man vara lite tråkig och tycka att den monokroma är snyggast? ;) Alla är dock jättefina. Är lite svag för gröna klockor överlag, men det är något med monokroma klockor och dess universialitet och mångsidighet som alltid lockar. :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Även om man inte gillar modellerna så är det kul att de är nyskapande och testar lite olika tillverkningstekniker, stilar m.m. och dessutom till ett förhållandevis lågt pris jämfört med många andra märken. :)
Japp. Det känns som att de verkligen försöker ta designen vidare. Klassiska klockor, men med vidareutvecklade designer och material. Deras Pepsi-GMT är t ex en fantastisk vidareutveckling på Pepsi-klockor.
 
  • Like
Reactions: HSK

midikem

Cartier
Bra tips! Jag brukar istället sälja dem (med förlust) för att sedan ångra mig (köpte ju för att jag ville ha) och då blir det dyrare. Lägga undan låter som en mycket bättre strategi!
Ja precis. Om man lägger undan och sedan plockar fram dem men ändå inte känner något sug på att använda någon av klockorna. Dvs man har noll intresse för klockan. Då ska man sälja den. Som du säger så köper man ju av en anledning.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Appropå gamla Seikos @Von :) Denna ligger mig varmt om hjärtat. Köptes utan någon vidare info. Köpt i Norje '84. Var rätt nött när jag fick den. Men visade sig vara tillv. '81 (födelseår) så renoverade och servade den. Lär inte heller säljas så ni vet ;) 7549-7010 (Ej redigerad och dammet får ni på köpet) :D
IMG_20200502_103455.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Appropå gamla Seikos @Von :) Denna ligger mig varmt om hjärtat. Köptes utan någon vidare info. Köpt i Norje '84. Var rätt nött när jag fick den. Men visade sig vara tillv. '81 (födelseår) så renoverade och servade den. Lär inte heller säljas så ni vet ;) 7549-7010 (Ej redigerad och dammet får ni på köpet) :D
IMG_20200502_103455.jpg
Vacker så man blir blöt i ögat, älskar den diskreta placeringen av Suwaloggan :) Kul med årsklocka också
 
Topp