• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor
Christophers och klockvärldens bästa släpp på många år. En fullträff!

Den enda party-stoppar-detaljerna är storleken (för stor för mig just nu), timvisaren plus ev att jag tycker safir-inlägget i bezeln riskerar att kännas lite B om jag skulle köpa nytt. Den känns iof snygg på de kraftigt planerade och redigerade pressbilderna.
Jag är ute efter just denna stålfest för ögat och satsar på Halios Fairwind med SS-bezel. Hoppas den släpps snart.
 

MarkoM

Omega
Efter att kört owg med LE’n i 4 månader var det idag dags att skruva upp den gamle affordable och låta Squale vila.
CE0677C6-430B-4EE8-BB8E-5781B2381ED3.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Hutlöst pris, ser inte vad som skulle rättfärdiga det om man ser till vad man får. Ännu en som sätter skyhögt pris för att hypa och få det till premium.
Borde enligt mig kosta max en tredjedel av priset.
Det man betalar för är ju historien... om remington, Karlskoga, industrirevolutionen och hur kontrasten i tavlan ser ut som röken från morgonens första kaffekopp som bryter av mot den bländvita snön :pompus::bookworm:
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det man betalar för är ju historien... om remington, Karlskoga, industrirevolutionen och hur kontrasten i tavlan ser ut som röken från morgonens första kaffekopp som bryter av mot den bländvita snön :pompus::bookworm:
:D Ja har inte tillverkaren någon egen historia så kan man ju alltid köra med sådana påhitt.
Monterad i Schweiz, var det inte så?
Superhype-deluxe.
Själv hade jag då hellre köpt en bra historiebok i ämnet för 18000kr. Säkert inget fel på klockan i sig men priset är helknas, enligt mig.
(har oftast fel :D)
 
Topp