• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fem minuter i soffan innan jag ska sätta en pizzadeg inför kvällen. Kör CW Makaira på armen i dag. Kände för något lite grövre i dag och då levererar denna onekligen. Solklar keeper i lådan!

674DE708-3FA7-498F-82BF-6EE7C43D7179.jpeg
 
Vet inte om jag får göra reklam på detta viset, meddela gärna i så fall. Men jag tänkte försöka mig på att sälja här på KS för första gången, det är lite ovanligt - är mest en samlare och när det väl säljs något är det alltid på tradera. Så en större annons kommer inom närtid. Dock vill jag då ge den bästa tråden med de bästa människorna förtur så att säga :D, mikropriser försöker jag hålla. Alla är kompletta och i finfint skick, vissa har lite mer deskdiving-lines än andra. PM:a för mer info, bilder osv.
Spinnaker Bradner SP-5062-22 beads of rice länk (såld)
Zelos Swordfish brons Teal (såld)
Zelos Swordfish V2 Helical Blue (såld)
Ventus Northstar N-08 (såld)
Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER (såld)

Edit: uppdaterade vilka som är sålda
Edit för samma grej, och igen.
 
Senast ändrad:
:D Ja har inte tillverkaren någon egen historia så kan man ju alltid köra med sådana påhitt.
Monterad i Schweiz, var det inte så?
Superhype-deluxe.
Själv hade jag då hellre köpt en bra historiebok i ämnet för 18000kr. Säkert inget fel på klockan i sig men priset är helknas, enligt mig.
(har oftast fel :D)
Håller med till 100%
Den har ingenting som föranleder prissättningen.
 
Hutlöst pris, ser inte vad som skulle rättfärdiga det om man ser till vad man får. Ännu en som sätter skyhögt pris för att hypa och få det till premium.
Borde enligt mig kosta max en tredjedel av priset.

:D Ja har inte tillverkaren någon egen historia så kan man ju alltid köra med sådana påhitt.
Monterad i Schweiz, var det inte så?
Superhype-deluxe.
Själv hade jag då hellre köpt en bra historiebok i ämnet för 18000kr. Säkert inget fel på klockan i sig men priset är helknas, enligt mig.
(har oftast fel :D)

Står ju inte Swiss made på tavlan va? Är väl en vanlig Hongkong då? Gick in på deras sida och kollade specen och det är ju inget särskilt så en prislapp på max 7 skulle kanske va rimligt om den nu säljs i finbutik. :rolleyes:

Det sjuka i kråksången är att det ligger hyfsat nära hitte-på-historian...här om någon känner för lite pinsam eftermiddagsläsning:
https://klocksnack.se/threads/premiärvisning-ikväll-av-carl-gustaf-hos-mollstedts-ur-i-karlstad-klockan-18-30-20-30.120814/

Jag misstänke det, såg lite när jag va inne på hemsidan en snabbis. Ska bejaka min masochistiska sida och klicka på länken med skämskudden redo. :bag::banghead:
 
Vet inte om jag får göra reklam på detta viset, meddela gärna i så fall. Men jag tänkte försöka mig på att sälja här på KS för första gången, det är lite ovanligt - är mest en samlare och när det väl säljs något är det alltid på tradera. Så en större annons kommer inom närtid. Dock vill jag då ge den bästa tråden med de bästa människorna förtur så att säga :D, mikropriser försöker jag hålla. Alla är kompletta och i finfint skick, vissa har lite mer deskdiving-lines än andra. PM:a för mer info, bilder osv.
Timex Q reissue pepsi (nyskick)
Spinnaker Bradner SP-5062-22 beads of rice länk (blå-guld)
Zelos Swordfish brons Teal (i princip opatinerad)
Zelos Swordfish V2 Helical Blue
Ventus Northstar N-08 (med länk, full lume)
Casio G-Shock GW-B5600BL-1ER
Gärna lite foton för att egga köpsugna :)
 
Gärna lite foton för att egga köpsugna :)
Jag tänkte att det skulle göra posten/tråden för annonsaktig. Men ok, en av varje då, och ett par att klicka upp själv.
20190918_203444.jpg




Edit, tog bort bilder på sålda.
Edit 2 för samma grej
Edit 3 för samma grej
Edit 4 för samma grej
 

Bilagor

  • 20200502_132812.jpg
    20200502_132812.jpg
    278.6 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
:D Ja har inte tillverkaren någon egen historia så kan man ju alltid köra med sådana påhitt.
Monterad i Schweiz, var det inte så?
Superhype-deluxe.
Själv hade jag då hellre köpt en bra historiebok i ämnet för 18000kr. Säkert inget fel på klockan i sig men priset är helknas, enligt mig.
(har oftast fel :D)

Jo, det var ett evigt trassel av lögner och skitsnack. Skulle väl vara ett 2892 också tills någon påpekade att det var ett 2824 i?

Du har helt fel, den är inte värd mer än 3k MAX! :)


Passande känsla :D


... gå in och kolla på hemsidan. Har nog aldrig läst så mycket säljsnack som inte har ett jota med produkten att göra överhuvudtaget :D Med den logiken hade pitchen funkat lika bra till att sälja allt från papegojor till långtradare :D
 
Jo, det var ett evigt trassel av lögner och skitsnack. Skulle väl vara ett 2892 också tills någon påpekade att det var ett 2824 i?

Du har helt fel, den är inte värd mer än 3k MAX! :)



Passande känsla :D



... gå in och kolla på hemsidan. Har nog aldrig läst så mycket säljsnack som inte har ett jota med produkten att göra överhuvudtaget :D Med den logiken hade pitchen funkat lika bra till att sälja allt från papegojor till långtradare :D
Undrar vad dom har erbjudit återförsäljarna?
Har ju fått hyfsat stabila sådana känns det som och många som går in där kan nog invaggas i att allt är premium bara för att det säljs just där.
Klart att om man är van att handla andra överprisade ur (inga namn nämnda) så är ju detta förmodligen rena kapet prismässigt :D.
 
Tillbaka
Topp