• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den här kombon blev jag riktigt nöjd med..
IMG_20200511_105111-01.jpeg
IMG_20200511_104629-01.jpeg

Riktigt bra! :wideyed:
 
Hade valt den med fast med vridring i safir :) inga planer på att sälja min Seaforth tyvärr :D

Haha, blir nog svårt att få dom som sitter på sina Seaforths att sälja. Vad jag vet så har du, @parasec och @gdae dom absolut finast varianterna. Ganska komplett klocka egentligen, men tyvärr avsaknad av länk + dåligt placerad krona drar ner på den annars perfekta klockan. Finishen är något att sukta efter.

Inte så imponerad av dom nya släppen. Tycker han borde koncentrerat sig på att förbättra Seaforth... men men man kan inte få allt.
 
Vet inte, är det inte någon form av glasbezel och att fotot spelar oss ett spratt? Frän/annorlunda är den hur som.
upload_2020-5-11_13-17-37.png
Det är säkert en mineralglasbezel eller sapphire (kan också vara resin), många tillverkare använder det idag för att efterlikna bakelitbezels som var poppis ett tag innan aluminium-inserts tog över.

I mitt tycke är det en najs form av bezel, ger ett djup och en mjukhet som jag uppskattar! :)
 
Haha, blir nog svårt att få dom som sitter på sina Seaforths att sälja. Vad jag vet så har du, @parasec och @gdae dom absolut finast varianterna. Ganska komplett klocka egentligen, men tyvärr avsaknad av länk + dåligt placerad krona drar ner på den annars perfekta klockan. Finishen är något att sukta efter.

Inte så imponerad av dom nya släppen. Tycker han borde koncentrerat sig på att förbättra Seaforth... men men man kan inte få allt.
Håller med om länk. Kronan har jag inga problem med. Men Baltics BoR ska tydligen passa bra. Trivs med den på gummi just nu.
 
  • Like
Reactions: FOQ
Tillbaka
Topp