• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Så är det men detta beteende är fan sjukligt... Som jag och många andra som ägt/provat milijoner med klockor, både dyra o billigare... Så blir man inte lyckligare. Men ska utmana mig på riktigt. Men en sak har jag kommit på, går inte att bara äga 1 klocka, utan måste vara ett par st.. Men vill egentligen inte vara klockintresserad så mkt som jag är, bara lite. Ett ex, har en halskedja som jag köpte för 23år sedan som jag alltid har på mig... Tiden har gått och redan gått som sagt 23år, den bara ligger runt halsen utan att jag tänker på det. Så vill jag egentligen ha en klocka, att den bara sitter på armen utan att man tänker på det... :D
Ett par gånger har jag tänkt att om jag köper ”den där” (ofta dyrare) klockan som jag kollat på i 1-2 år, DÅ kommer jag att vara nöjd. Då kommer suget vara tillfredsställt.

Men om man har lärt sig något av att ha köpt/sålt 60-70 klockor senaste åren, så är det att man (jag) blir inte lyckligare av en klocka. Det är inte ”svaret”. Och att bli nöjd? Då får man nog tyvärr sluta kolla klockrelarerade forum, tidningar, nyhetssidor osv.
 
Ett par gånger har jag tänkt att om jag köper ”den där” (ofta dyrare) klockan som jag kollat på i 1-2 år, DÅ kommer jag att vara nöjd. Då kommer suget vara tillfredsställt.

Men om man har lärt sig något av att ha köpt/sålt 60-70 klockor senaste åren, så är det att man (jag) blir inte lyckligare av en klocka. Det är inte ”svaret”. Och att bli nöjd? Då får man nog tyvärr sluta kolla klockrelarerade forum, tidningar, nyhetssidor osv.
Yes det tror jag också.. Att INTE kolla på forum mm..
 
Snyggt band, däremot inte det allra bekvämaste, men spännet är riktigt riktigt schysst! Här är de ihop Maggan och Margit. Syskonkärlek
BDC4157C-2765-440A-9DEA-E44CFE8E3F66.jpeg
Riktigt bra duo :)
 
Ett par gånger har jag tänkt att om jag köper ”den där” (ofta dyrare) klockan som jag kollat på i 1-2 år, DÅ kommer jag att vara nöjd. Då kommer suget vara tillfredsställt.

Men om man har lärt sig något av att ha köpt/sålt 60-70 klockor senaste åren, så är det att man (jag) blir inte lyckligare av en klocka. Det är inte ”svaret”. Och att bli nöjd? Då får man nog tyvärr sluta kolla klockrelarerade forum, tidningar, nyhetssidor osv.
Jag är ovanligt nöjd med min Mudmaster Casio som jag nu ägt i två veckor. Har faktiskt inte ägnat lattjolajbanlådan en enda tanke, på hedersord :)
 
Ett par gånger har jag tänkt att om jag köper ”den där” (ofta dyrare) klockan som jag kollat på i 1-2 år, DÅ kommer jag att vara nöjd. Då kommer suget vara tillfredsställt.

Men om man har lärt sig något av att ha köpt/sålt 60-70 klockor senaste åren, så är det att man (jag) blir inte lyckligare av en klocka. Det är inte ”svaret”. Och att bli nöjd? Då får man nog tyvärr sluta kolla klockrelarerade forum, tidningar, nyhetssidor osv.
Håller med. En sak har jag dock lärt mig i mitt letande, det är att jag blir gladare och mer nöjd av en affordable/mikro med kanonkvalite än vad jag blir av en klocka för 20-30' med kanonkvalite :)
Inget ont om dyrare pjäser men affordable heter ju affordable av en anledning :)
 
Jag har med försökt inbilla mig själv att vara nöjd. Gav upp och köpte en klocklåda för 20st klockor förra veckan och slängde ut den gamla för 6st :D Däremot blir det inga dyrgripar. Finns många fina klockor som jag kan tänka mig för mindre summor. Vill ha en med snowflake visare och då hade det varit kul med en NTH Näcken eller liknande. Helson skindiver för FFF känslan. Och annat :bag: Men då ingen överöser mig med pengar så får det ta sin tid. För vill inte flippa något av det jag har nu :happyhappy:
 
Som en skolklass som ska på utflykt :D.

Haha spot on. Skrev ett inlägg kl 19 och skruvade en Ikea möbel efter det. Öppnar upp och man har typ 100 inlägg att gå igenom.. Love it! :D

Igår var det fanimej STENDÖTT i tråden. Fattade inte vad som pågick. Gött att vi är tillbaks på rätt spår igen ;)
Mot 2000 sidor och en egen avdelning att leka i!
 
Har en till klocka jag ska köpa.. Sen ska jag utmana mig själv och INTE köpa en klocka på 1 år... (får se om psyket pallar) :D
Tänkte ha dessa.. :D
Screenshot_20200429_201015.jpg
PicsArt_05-10-08.21.00.jpg
PicsArt_05-12-07.47.27.jpg
Screenshot_20200511_173418.jpg

Så är det men detta beteende är fan sjukligt... Som jag och många andra som ägt/provat milijoner med klockor, både dyra o billigare... Så blir man inte lyckligare. Men ska utmana mig på riktigt. Men en sak har jag kommit på, går inte att bara äga 1 klocka, utan måste vara ett par st.. Men vill egentligen inte vara klockintresserad så mkt som jag är, bara lite. Ett ex, har en halskedja som jag köpte för 23år sedan som jag alltid har på mig... Tiden har gått och redan gått som sagt 23år, den bara ligger runt halsen utan att jag tänker på det. Så vill jag egentligen ha en klocka, att den bara sitter på armen utan att man tänker på det... :D

Känner lite samma som du. Har burit en kedja runt halsen nu i fjorton år utan att tänka närmare på det. Har burit min DJ nu varje dag i två veckor och vid tidigare inköp har jag bara kunnat hålla mig ifrån klocklådan i max tre dagar :cigar:

Som tur är klockkontot helt uttömt annars skulle jag nog inte kunna hålla mig borta från Seikos nya releaser :bag:
 
Känner lite samma som du. Har burit en kedja runt halsen nu i fjorton år utan att tänka närmare på det. Har burit min DJ nu varje dag i två veckor och vid tidigare inköp har jag bara kunnat hålla mig ifrån klocklådan i max tre dagar :cigar:

Som tur är klockkontot helt uttömt annars skulle jag nog inte kunna hålla mig borta från Seikos nya releaser :bag:
Ja det är också nackdelen. Snart står vi där allihopa och letar pantburkar i papperskorgar... Men nåt positivt iförsig är det, det är SKATTEFRITT.. :D
 
Yes box!


Jag har faktiskt alltid höga förväntningar när det gäller Steinhart i alla fall när det gäller kvalitet även om deras fantasi ofta kan tryta, här lyckas dom dock riktigt bra i alla avseenden! Vintage boetten bär dessutom betydligt bättre än deras standard och är överlag helt fantastisk i form och utförande :D
IMG_20200512_111733.jpg
IMG_20200512_112324.jpg
IMG_20200512_112328.jpg
IMG_20200512_112333.jpg
IMG_20200512_112337_1.jpg
IMG_20200512_112347.jpg
IMG_20200512_112354.jpg
IMG_20200512_112423.jpg
IMG_20200512_115913.jpg
IMG_20200512_120018.jpg
IMG_20200512_120035.jpg
Fin! Du har inte ett jubilee att slänga på?
 
  • Like
Reactions: M26
Mot 2000 sidor och en egen avdelning att leka i!
Vi kunde ju kanske ställa frågan igen nu när @Leben tittar in. Subforum till mikro/affordable?
Är det möjligt eller inte och vilka kriterier ska isåfall uppfyllas? Tråden har en oerhörd bredd och ökar nog mest och snabbast på forumet om man bortser från "dagens klocka" och liknande trådar.
Gillestugan räcker snart inte till :).
 
Men jävlen den va riktigt bra,grattis.
Wow, vilken stenhård klocka! Mycket snygg och gummit som sitter på ser riktigt bra ut med.
Grattis, fin som snus. Klarar även mindre handleder av den?

Tack kamrater!
Den slog till och med mina förväntningar. Verkar tyvärr va nåt tjall med quickset för datumet samt att uppvridningen är trög. Dags för service troligen :meh:. @Chumba hmm alltid svårt sånt där. Jag har 18cm men ganska platta, den upplevs ”större” på höjden än l2l. Bra med böjda bandhorn också.
12FD6185-7BFC-46BC-8901-7B564DBC12C3.jpeg
ABB9BD07-7C21-4AC1-8D66-B35C7E991F69.jpeg
 
mkt fin den med :) Är det bara bezeln som skiljer?

Undrar även om @Moorflax har kvar sin blå? När vi ändå är inne på Magrette :pompus:
Orkade inte ta ett vettigt foto. Utöver bezel så skiljer lumen den nya t.v. Sen är den nya polerad ist för borstad på ovansidan (ända ut på bandhornen). Båda är för övrigt borstade på sidorna.. Såg att kronan på den nya är polerad också. Samma i övrigt :)
20BA32CD-13BB-4B1E-909B-BDBDBD2F772F.jpeg
 
Vi kunde ju kanske ställa frågan igen nu när @Leben tittar in. Subforum till mikro/affordable?
Är det möjligt eller inte och vilka kriterier ska isåfall uppfyllas? Tråden har en oerhörd bredd och ökar nog mest och snabbast på forumet om man bortser från "dagens klocka" och liknande trådar.
Gillestugan räcker snart inte till :).
På ett sätt håller jag med dig. Men samtidigt är det bredden i tråden som gör den så bra, enligt mig. Det skulle kanske gå förlorat om man delade upp det.
Att blanda musik, mat, skägg, alkohol, mm mm och toppa med prisvärda klockor tycker jag gör tråden unik. Jag behöver bara denna tråd.
Det finns en viss prestige i att ha en egen avdelning men jag trivs utan den prestigen och är hellre en del av detta kollektiv som beter sig som det vill utan att det någonsin blir ot. Att vi håller till i källarn gör att vi kan ha högt i tak och härja runt som vi vill.
Inlägg som blir borttagna i andra trådar får vara kvar här. Jag gillar det. Vi behöver ju knappt köp&sälj-delen på KS. Vi löser det internt så att säga.
Därför behåller jag det gärna som det är.
 
2000 sidor fram till sommaren? :D:D:D
Det fixar vi lätt.
När börjar sommaren? :cool:
Bra fråga. Mössa och vantar i Skåne i maj är inte rimligt.
Den har varit hos mig, baramats och ursprungligen hos Parasec. Den gick dock typ +4 hos mig och Parasec.

Varför inte den fina Maranez som @Von flashar? Finns en grym i Teal också.

Jo vet den gick bättre då och lite oroväckande även fast spec för verk är inom det. Skiljer sig rätt mkt.

Den är fin, är dock lite budgetfixerad just nu vid ganska låg budget (utom om @TerryTee släpper gamman ;) ). Även lite småsugen på någon typ Orientdykare, inte testat någon ggn. Samt är ju det att jag redan har klockor som knappt hinner användas men visst vill man ha mer ändå och finns mkt kul :)

Hos mig gick den än bättre, typ +2, riktigt fin är den.
SM Bronspiloten gick +0-1 s/d upp till +7-8 s/d min ägo. Galet bra.
Mot 2000 sidor och en egen avdelning att leka i!
Egen avdelning tack, det förtjänar vi och trådfadern @Birchgrove
På ett sätt håller jag med dig. Men samtidigt är det bredden i tråden som gör den så bra, enligt mig. Det skulle kanske gå förlorat om man delade upp det.
Att blanda musik, mat, skägg, alkohol, mm mm och toppa med prisvärda klockor tycker jag gör tråden unik. Jag behöver bara denna tråd.
Det finns en viss prestige i att ha en egen avdelning men jag trivs utan den prestigen och är hellre en del av detta kollektiv som beter sig som det vill utan att det någonsin blir ot. Att vi håller till i källarn gör att vi kan ha högt i tak och härja runt som vi vill.
Inlägg som blir borttagna i andra trådar får vara kvar här. Jag gillar det. Vi behöver ju knappt köp&sälj-delen på KS. Vi löser det internt så att säga.
Därför behåller jag det gärna som det är.
Håller delvis med. Kan lösas med en egen avdelning innehållande endast denna tråd :D:cool:
 
Vi kunde ju kanske ställa frågan igen nu när @Leben tittar in. Subforum till mikro/affordable?
Är det möjligt eller inte och vilka kriterier ska isåfall uppfyllas? Tråden har en oerhörd bredd och ökar nog mest och snabbast på forumet om man bortser från "dagens klocka" och liknande trådar.
Gillestugan räcker snart inte till :).
Intressant tanke
 
Tillbaka
Topp