Ett par gånger har jag tänkt att om jag köper ”den där” (ofta dyrare) klockan som jag kollat på i 1-2 år, DÅ kommer jag att vara nöjd. Då kommer suget vara tillfredsställt.Så är det men detta beteende är fan sjukligt... Som jag och många andra som ägt/provat milijoner med klockor, både dyra o billigare... Så blir man inte lyckligare. Men ska utmana mig på riktigt. Men en sak har jag kommit på, går inte att bara äga 1 klocka, utan måste vara ett par st.. Men vill egentligen inte vara klockintresserad så mkt som jag är, bara lite. Ett ex, har en halskedja som jag köpte för 23år sedan som jag alltid har på mig... Tiden har gått och redan gått som sagt 23år, den bara ligger runt halsen utan att jag tänker på det. Så vill jag egentligen ha en klocka, att den bara sitter på armen utan att man tänker på det...![]()
Men om man har lärt sig något av att ha köpt/sålt 60-70 klockor senaste åren, så är det att man (jag) blir inte lyckligare av en klocka. Det är inte ”svaret”. Och att bli nöjd? Då får man nog tyvärr sluta kolla klockrelarerade forum, tidningar, nyhetssidor osv.