• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har en till klocka jag ska köpa.. Sen ska jag utmana mig själv och INTE köpa en klocka på 1 år... (får se om psyket pallar) :D
Tänkte ha dessa.. :D
Screenshot_20200429_201015.jpg
PicsArt_05-10-08.21.00.jpg
PicsArt_05-12-07.47.27.jpg
Screenshot_20200511_173418.jpg
Good luck :D
 
Tycker man strävar dit hela tiden. Man vet att det inte kan bli perfekt, men att man ska bli nöjd. ”Good enough”

Känns ibland som att man närmar sig men inte når fram. Som en tal vars decimaler ökar. För varje 9 efter 9,999 blir talet större, men det kan aldrig bli 10.

Hur tror man att man ska komma dit då? ”Bara en klocka till”, ”om jag säljer dessa och köper de här, DÅ kan jag vara nöjd en bra stund framöver!”
 
Tycker man strävar dit hela tiden. Man vet att det inte kan bli perfekt, men att man ska bli nöjd. ”Good enough”

Känns ibland som att man närmar sig men inte når fram. Som en tal vars decimaler ökar. För varje 9 efter 9,999 blir talet större, men det kan aldrig bli 10.

Hur tror man att man ska komma dit då? ”Bara en klocka till”, ”om jag säljer dessa och köper de här, DÅ kan jag vara nöjd en bra stund framöver!”
Där stämde allt :D
 
Har en till klocka jag ska köpa.. Sen ska jag utmana mig själv och INTE köpa en klocka på 1 år... (får se om psyket pallar) :D
Tänkte ha dessa.. :D
Screenshot_20200429_201015.jpg
PicsArt_05-10-08.21.00.jpg
PicsArt_05-12-07.47.27.jpg
Screenshot_20200511_173418.jpg

Jag antar en ev utmaning att fr o m nu inte köpa fler klockor* 2020. Sälja går bra, samt byta rakt av eller nära.
Har förberett mig bra för något sånt här med Halios, Marnaut och Yema på ingång.

Det är dax att njuta av samlingen och sluta leta. Tycker jag funnit mig en trygg tillvaro med Yema och gänget.

*gäller ej Supermän och Seaforth.
 
Eftersom alla medlemmar är köpgalningar kan ni säkert svara på min fråga.

Finns det någon speditör man kan ha turen att undvika tull/moms med? Skiljer det i övrigt eller är det alltid 25-30% påslag?
  • Fedex
  • DHL
  • UPS
Jag har mest tagit emot paket via DHL och PostNord. DHL tar olika avgifter beroende på varuvärde, plus moms! I de häranden affordable-klockor ligger handlar det om 125-200 kr extra! Fick själv betala 125 kr i avgift för den GW-5000 jag importerade från Japan som kom fram igår.

Postnord har 75 kr i avgift upp till ett visdt värde som jag inte minns nu. Står på deras hemsida. :)

För DHL hittade jag följande när jag kollade varför en stor del av mina importavgifter var deras avgift dör att de fakturerar tullens avgifter:

”Som transportör hanterar vi införtullning och tulldeklaration av ditt gods. Det innebär även att vi använder vår kredit/konto hos tullen för dina importavgifter. Därför tillkommer en tilläggsavgift per försändelse för vår hantering, kallad Om dina totala importavgifter vid privat import är under 50 kr är vår tilläggsavgift 25 kr + moms (totalt 31,25 kr). Är de totala importavgifterna under 300 kr är vår tilläggsavgift 50 kr + moms (totalt 62,50 kr). Är de totala importavgifterna mellan 300 – 3 333 kr är vår tilläggsavgift 100 kr + moms (totalt 125 kr). För belopp över 3 333 kr är vår tilläggsavgift 3 % av beloppet + moms.

På detta sätt ser vi till att ditt paket släpps av tullen och vi kan leverera det till dig så fort som möjligt.”
 
Eftersom alla medlemmar är köpgalningar kan ni säkert svara på min fråga.

Finns det någon speditör man kan ha turen att undvika tull/moms med? Skiljer det i övrigt eller är det alltid 25-30% påslag?
  • Fedex
  • DHL
  • UPS
UPS vill ha pengarna innan leverans, DHL levererar utan pengarna och sedan får du hem en faktura. FedEx vet jag inte. Men att undvika moms med någon av dessa vet jag inget om och är dessutom något du borde räkna med att få betala.
 
Jag antar en ev utmaning att fr o m nu inte köpa fler klockor* 2020. Sälja går bra, samt byta rakt av eller nära.
Har förberett mig bra för något sånt här med Halios, Marnaut och Yema på ingång.

Det är dax att njuta av samlingen och sluta leta. Tycker jag funnit mig en trygg tillvaro med Yema och gänget.

*gäller ej Supermän och Seaforth.
Jag är med. Ska bara sälja och köpa en till... två..ja några till först :D. Kan man hoppa med i slutet av oktober?
 
Eftersom alla medlemmar är köpgalningar kan ni säkert svara på min fråga.

Finns det någon speditör man kan ha turen att undvika tull/moms med? Skiljer det i övrigt eller är det alltid 25-30% påslag?
  • Fedex
  • DHL
  • UPS
Det som avgör mer är nog vad sändaren har skrivit för värde på paketet. Så nästan bättre att omformulera frågan om vem man ska beställa av. Tror att det omtalats tidigare vilka butiker som skriver lågt värde på sina paket från Kina :)
Edit: Och såklart inte helt kosher detta heller...
 
Tycker man strävar dit hela tiden. Man vet att det inte kan bli perfekt, men att man ska bli nöjd. ”Good enough”

Känns ibland som att man närmar sig men inte når fram. Som en tal vars decimaler ökar. För varje 9 efter 9,999 blir talet större, men det kan aldrig bli 10.

Hur tror man att man ska komma dit då? ”Bara en klocka till”, ”om jag säljer dessa och köper de här, DÅ kan jag vara nöjd en bra stund framöver!”
Så är det men detta beteende är fan sjukligt... Som jag och många andra som ägt/provat milijoner med klockor, både dyra o billigare... Så blir man inte lyckligare. Men ska utmana mig på riktigt. Men en sak har jag kommit på, går inte att bara äga 1 klocka, utan måste vara ett par st.. Men vill egentligen inte vara klockintresserad så mkt som jag är, bara lite. Ett ex, har en halskedja som jag köpte för 23år sedan som jag alltid har på mig... Tiden har gått och redan gått som sagt 23år, den bara ligger runt halsen utan att jag tänker på det. Så vill jag egentligen ha en klocka, att den bara sitter på armen utan att man tänker på det... :D
 
Tillbaka
Topp