2-3£ för dem röda zuludiverHahah har det varit rea på watchgecko? Aldrig sett så många röda band![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
2-3£ för dem röda zuludiverHahah har det varit rea på watchgecko? Aldrig sett så många röda band![]()
Du kan gå en kurs hos mig då i väntan och tålamod. Jag har fantastiska tekniker för att stävja sånt. Risken är bara att du blir sämre än när du börjadeNäpp, det var ju bra, slipper jag oroa mig för att missa något skojMen om det dröjer blir det nog någon annan, tålamod är inte min starka sida.
Good luckHar en till klocka jag ska köpa.. Sen ska jag utmana mig själv och INTE köpa en klocka på 1 år... (får se om psyket pallar)
Tänkte ha dessa..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sjukt fin, grattis till den!Jag är väldigt nöjd med Supermans passform och designspråk. Gillar att det händer så mycket. Hoppas den nya gröna kommer i veckan också. Har beställt denna via trevliga @Zackrissonsur.se
![]()
Dock med bezel-lås som är perfekt på en GMT.
Tycker man strävar dit hela tiden. Man vet att det inte kan bli perfekt, men att man ska bli nöjd. ”Good enough”Good luck![]()
Där stämde alltTycker man strävar dit hela tiden. Man vet att det inte kan bli perfekt, men att man ska bli nöjd. ”Good enough”
Känns ibland som att man närmar sig men inte når fram. Som en tal vars decimaler ökar. För varje 9 efter 9,999 blir talet större, men det kan aldrig bli 10.
Hur tror man att man ska komma dit då? ”Bara en klocka till”, ”om jag säljer dessa och köper de här, DÅ kan jag vara nöjd en bra stund framöver!”
Har en till klocka jag ska köpa.. Sen ska jag utmana mig själv och INTE köpa en klocka på 1 år... (får se om psyket pallar)
Tänkte ha dessa..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har mest tagit emot paket via DHL och PostNord. DHL tar olika avgifter beroende på varuvärde, plus moms! I de häranden affordable-klockor ligger handlar det om 125-200 kr extra! Fick själv betala 125 kr i avgift för den GW-5000 jag importerade från Japan som kom fram igår.Eftersom alla medlemmar är köpgalningar kan ni säkert svara på min fråga.
Finns det någon speditör man kan ha turen att undvika tull/moms med? Skiljer det i övrigt eller är det alltid 25-30% påslag?
- Fedex
- DHL
- UPS
UPS vill ha pengarna innan leverans, DHL levererar utan pengarna och sedan får du hem en faktura. FedEx vet jag inte. Men att undvika moms med någon av dessa vet jag inget om och är dessutom något du borde räkna med att få betala.Eftersom alla medlemmar är köpgalningar kan ni säkert svara på min fråga.
Finns det någon speditör man kan ha turen att undvika tull/moms med? Skiljer det i övrigt eller är det alltid 25-30% påslag?
- Fedex
- DHL
- UPS
Välkommen Magrette #2 !!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är med. Ska bara sälja och köpa en till... två..ja några till förstJag antar en ev utmaning att fr o m nu inte köpa fler klockor* 2020. Sälja går bra, samt byta rakt av eller nära.
Har förberett mig bra för något sånt här med Halios, Marnaut och Yema på ingång.
Det är dax att njuta av samlingen och sluta leta. Tycker jag funnit mig en trygg tillvaro med Yema och gänget.
*gäller ej Supermän och Seaforth.
Jag undvek frågan om att undvika tull, då detta är olagligt. Däremot kan man välja speditör efter hur man uppfattar eller gillar deras avgifter och hantering.
UPS vill ha pengarna innan leverans, DHL levererar utan pengarna och sedan får du hem en faktura. FedEx vet jag inte. Men att undvika moms med någon av dessa vet jag inget om och är dessutom något du borde räkna med att få betala.
Du påminner alltså fraktkedjan om de missar att skicka ut faktura till dig?Inte helt kosher denna fråga.
Det som avgör mer är nog vad sändaren har skrivit för värde på paketet. Så nästan bättre att omformulera frågan om vem man ska beställa av. Tror att det omtalats tidigare vilka butiker som skriver lågt värde på sina paket från KinaEftersom alla medlemmar är köpgalningar kan ni säkert svara på min fråga.
- Fedex
- DHL
- UPS
Har inte varit med om att de missar.Du påminner alltså fraktkedjan om de missar att skicka ut faktura till dig?
Seikon är ju bara för grym. Det är ju LE varianten också.Har en till klocka jag ska köpa.. Sen ska jag utmana mig själv och INTE köpa en klocka på 1 år... (får se om psyket pallar)
Tänkte ha dessa..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag tycker att tekniken är cool men klockan är inte nåt vidare...Snubblande nära att gå på T183 men tanten la in vetoInte din favorit variant direkt
![]()
Jag tycker att tekniken är cool men klockan är inte nåt vidare...![]()
Som en skolklass som ska på utflyktIdag var det tryck i tråden minsann...![]()
Men jävlen den va riktigt bra,grattis.Välkommen Magrette #2 !!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så är det men detta beteende är fan sjukligt... Som jag och många andra som ägt/provat milijoner med klockor, både dyra o billigare... Så blir man inte lyckligare. Men ska utmana mig på riktigt. Men en sak har jag kommit på, går inte att bara äga 1 klocka, utan måste vara ett par st.. Men vill egentligen inte vara klockintresserad så mkt som jag är, bara lite. Ett ex, har en halskedja som jag köpte för 23år sedan som jag alltid har på mig... Tiden har gått och redan gått som sagt 23år, den bara ligger runt halsen utan att jag tänker på det. Så vill jag egentligen ha en klocka, att den bara sitter på armen utan att man tänker på det...Tycker man strävar dit hela tiden. Man vet att det inte kan bli perfekt, men att man ska bli nöjd. ”Good enough”
Känns ibland som att man närmar sig men inte når fram. Som en tal vars decimaler ökar. För varje 9 efter 9,999 blir talet större, men det kan aldrig bli 10.
Hur tror man att man ska komma dit då? ”Bara en klocka till”, ”om jag säljer dessa och köper de här, DÅ kan jag vara nöjd en bra stund framöver!”
Haha spot on. Skrev ett inlägg kl 19 och skruvade en Ikea möbel efter det. Öppnar upp och man har typ 100 inlägg att gå igenom.. Love it!Som en skolklass som ska på utflykt.
Snyggt band, däremot inte det allra bekvämaste, men spännet är riktigt riktigt schysst! Här är de ihop Maggan och Margit. SyskonkärlekSnygg som fan och vilket grymt band! Helt ny antar jag? Visst är det något speciellt med det där spännet?
Snyggt band, däremot inte det allra bekvämaste, men spännet är riktigt riktigt schysst! Här är de ihop Maggan och Margit. Syskonkärlek![]()
Igår var det fanimej STENDÖTT i tråden. Fattade inte vad som pågick. Gött att vi är tillbaks på rätt spår igenIdag var det tryck i tråden minsann...![]()