• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hamnar du i en stökig situation och måste nyttja nödvärn, då är det bara skicka klockan i brösthöjd på anfallaren!
Köpte en 24mm länk på k&s lite på vinst och förlust, men det blev helt ok. Hade ingen länk till Magretten. Det var ett riktigt stycke till länk så nu kvalar man in i supertungvikt!
B193D452-A911-4A47-8B42-43C49D08E3D0.jpeg
7E36FCEC-69C7-4ED0-8F27-A246E6381941.jpeg
A6529840-E1A4-4C73-9298-9A7063EE90AF.jpeg
0DEB9F0D-CA84-4D57-8BD5-4DAB2D609141.jpeg
 
Blev en liten båttur.. :cool:
IMG_20200515_112506_025.jpg
IMG_20200515_113453-01.jpeg
Väldigt goa bilder!
Men måste fråga, vad blev det för lösning gällande skruven i länken, jag vill minnas skruven gick av? Ska du får ny länk eller behöva skicka iväg den? Om du vill berätta så klart. Om även @MaBr vill berätta hur lösningen blev med dubbeltrycket?
Jag testade nämligen att värma på skruven som bara gick att lossa ett halvt varv i min innan den bet till. Och det gick med lite extra värme att börja snurra på den, men trögt. Problemet var att skruven kom inte ut ändå. Det gick däremot att trycka ut den från andra sidan rätt lätt. Så nu är den som en dålig push-pin. Skruven såg rätt fräsch ut, så tänker att det är länken som hade gängkrash. Det är sista länken skruven sitter i, alltså en länk som smalnar av, så det går inte byta ut den enskilda länkbiten så lätt heller, iaf inte för mig. Tidigare ägaren har kontakten med Jon just nu då det började där, jag har rapporterat resultatet. Han skrev i alla fall tidigare att testa värma, annars skulle han skicka ny "bracelet piece".
 
Väldigt goa bilder!
Men måste fråga, vad blev det för lösning gällande skruven i länken, jag vill minnas skruven gick av? Ska du får ny länk eller behöva skicka iväg den? Om du vill berätta så klart. Om även @MaBr vill berätta hur lösningen blev med dubbeltrycket?
Jag testade nämligen att värma på skruven som bara gick att lossa ett halvt varv i min innan den bet till. Och det gick med lite extra värme att börja snurra på den, men trögt. Problemet var att skruven kom inte ut ändå. Det gick däremot att trycka ut den från andra sidan rätt lätt. Så nu är den som en dålig push-pin. Skruven såg rätt fräsch ut, så tänker att det är länken som hade gängkrash. Det är sista länken skruven sitter i, alltså en länk som smalnar av, så det går inte byta ut den enskilda länkbiten så lätt heller, iaf inte för mig. Tidigare ägaren har kontakten med Jon just nu då det började där, jag har rapporterat resultatet. Han skrev i alla fall tidigare att testa värma, annars skulle han skicka ny "bracelet piece".
Diskussion pågår men det kommer nog att bli så att jag får skicka iväg klockan. Hur som helst så verkar det lösa sig även om det inte blir så smidigt. :)
 
Väldigt goa bilder!
Men måste fråga, vad blev det för lösning gällande skruven i länken, jag vill minnas skruven gick av? Ska du får ny länk eller behöva skicka iväg den? Om du vill berätta så klart. Om även @MaBr vill berätta hur lösningen blev med dubbeltrycket?
Jag testade nämligen att värma på skruven som bara gick att lossa ett halvt varv i min innan den bet till. Och det gick med lite extra värme att börja snurra på den, men trögt. Problemet var att skruven kom inte ut ändå. Det gick däremot att trycka ut den från andra sidan rätt lätt. Så nu är den som en dålig push-pin. Skruven såg rätt fräsch ut, så tänker att det är länken som hade gängkrash. Det är sista länken skruven sitter i, alltså en länk som smalnar av, så det går inte byta ut den enskilda länkbiten så lätt heller, iaf inte för mig. Tidigare ägaren har kontakten med Jon just nu då det började där, jag har rapporterat resultatet. Han skrev i alla fall tidigare att testa värma, annars skulle han skicka ny "bracelet piece".
När han svarade så gav han ju mig olika alternativ. Jag bad om en ny länk och sen har jag inte hört något. Förutom att de skjuter på lanseringen av summiteern för att de skulle åtgärda våra länkar först. Så just nu väntar jag..
 
När han svarade så gav han ju mig olika alternativ. Jag bad om en ny länk och sen har jag inte hört något. Förutom att de skjuter på lanseringen av summiteern för att de skulle åtgärda våra länkar först. Så just nu väntar jag..
Ok, ok.
Jon får ta länkarna från dom som skulle gå till försäljning nu i dagarna då, och fixa nya länkar till dom istället. Tråkigt att du inte fått respons på det senaste.
 
Då har den äntligen kommit! 4 månader och 16 dagar tog det:confused: då är bara frågan om man ska behålla.....? Specs är det ju inget fel på, 39 mm, 10 mm tjock och 200 m vattentät:cigar:
IMG_20200515_121219_Bokeh.jpg
IMG_20200515_120219.jpg
IMG_20200515_113334.jpg
Riktigt bra den där. Kanske aningens vassare än SINNs 556a. Men man får ge lite mer än 12-13' va? Är det ETA 2824/sw200 som tickar på inuti?
 
Tillbaka
Topp