• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Frågar här i tråden först :)
Någon som är sugen på en typ ny mm300 hommage? :bag:
IMG_20200507_154131.jpg
 
Riktigt bra den där. Kanske aningens vassare än SINNs 556a. Men man får ge lite mer än 12-13' va? Är det ETA 2824/sw200 som tickar på inuti?
Jag fick den via en kampanj för ca 800 pund
Älskar Sinn, men har faktiskt aldrig gillat 556a, tycker denna är mycket stilrenare. Det sitter ett ETA 2824-2 Elabore i den som är väldigt väl kalibrerat. Haft två damasko innan, och tidhållningen är brilliant:)
 
Mm ja, klockan är ju grym för de pengarna, tanken för mig var att få klämma och känna lite på en "mm300". Har ju ingen bra Seiko butik i närheten, så i mitt fall blir det till att köpa en om jag ska få känna på den. Och då var detta ett bra alternativ så länge kände jag :) Passar på att flippa medans den är som ny tänker jag :) om nu någon är intresserad :D
 
Mm ja, klockan är ju grym för de pengarna, tanken för mig var att få klämma och känna lite på en "mm300". Har ju ingen bra Seiko butik i närheten, så i mitt fall blir det till att köpa en om jag ska få känna på den. Och då var detta ett bra alternativ så länge kände jag :) Passar på att flippa medans den är som ny tänker jag :) om nu någon är intresserad :D
Ja dom ser onekligen riktigt trevliga ut
 
Jag har alltid haft mellan 0-5 Seiko, och de tillfällen jag haft 0 har jag ändå känt viss avsaknad. ;) Nu börjar de tyvärr blir tråkdyra, från att ha varit det kanske mest prisvärda märket.
Är väl gammal och trött men tycker inte Seiko gjort något intressant på väldigt många år.
Dock ett märke som har legat mig väldigt varmt om hjärtat och har haft en hel drös men magin är liksom borta för min del, kanske bara tillfälligt vem vet :)
 
Tycker att texteditorn laggar något djävulskt om du ska in och peta i det som du redan skrivit. Ibland hänger sig också sidan helt och hållet. Nått vajsing är det allt tycker jag.
Ja för det händer ingenting. Så väntar jag lite, trycker svara sen kommer det 2ggr och denna gången 3 :rolleyes: märkligt...
 
Är väl gammal och trött men tycker inte Seiko gjort något intressant på väldigt många år.
Dock ett märke som har legat mig väldigt varmt om hjärtat och har haft en hel drös men magin är liksom borta för min del, kanske bara tillfälligt vem vet :)
Dom nya som kommer verkar ju riktigt bra :D
 
Tillbaka
Topp