• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BYTE?!
Vill hitta nytt som kan minska klådan medan jag väntar nytt från China.
Vet inte vad jag vill ha, så kom med förslag.
image.jpg
image.jpg
Vad är du ute efter? Spec på denna? PMa gärna :)
 
Funkar Panna look a like? ;)
Haha, menar du att denna är look a like eller vill du byta mot panna look a like?

Roligt att jag skrev så iofs, iom att denna är hommage till en Rålex från 30-talet eller något sånt. Dock uppförstorad till moderna mått och fan mycket roligare än rålle.

Sub designen är inte riktigt min grej. Med det sagt.. KÖÖÖÖÖP + att jag är glad över att ni köper allt från Ali just nu. Så sjukt kul med alla hommager som flödar ner forumet. Elitism är skräp!
 
Haha, menar du att denna är look a line eller vill du byta mot panna look a like?

Roligt att jag skrev så iofs iom att denna är hommage till en Rålex från 30-talet eller något sånt. Dock uppförstorad till moderna mått och fan mycket roligare än rålle.
Lustigt hur olika man kan tycka och föredra.
 
  • Like
Reactions: FOQ
Lustigt hur olika man kan tycka och föredra.
Det är fördelen med denna tråd. Tycker det är skitkul att se folk glädjas över ur som kostar bråkdel av dessa prestige märken. Jag är säker på att många i tråden har råd med mycket dyrare ur, men hela tråden präglas av skön ödmjukhet.

Har fått hjälp här i alla möjliga saker. Folk som skickar gratis grejer till varandra hit och dit. Senast fick jag ett helt paket band av @M26
 
Det är fördelen med denna tråd. Tycker det är skitkul att se folk glädjas över ur som kostar bråkdel av dessa prestige märken. Jag är säker på att många i tråden har råd med mycket dyrare ur, men hela tråden präglas av skön ödmjukhet.

Har fått hjälp här i alla möjliga saker. Folk som skickar gratis grejer till varandra hit och dit. Senast fick jag ett helt paket band av @M26
Helt enig :)
 
  • Tjeckerna på tisellwatch
  • Mr Oh på tisellkorea
Vilken sida föredrar ni, någon som haft garantiärenden med någon av sidorna?
Har bara handlat från Tjeckien. Mycket bra service vid problem enligt mig. Hade själv krångel med ett spänne på min Explorer. Skickade ett mail till dom och fick ett nytt på en vecka.
 
Haha, menar du att denna är look a like eller vill du byta mot panna look a like?

Roligt att jag skrev så iofs, iom att denna är hommage till en Rålex från 30-talet eller något sånt. Dock uppförstorad till moderna mått och fan mycket roligare än rålle.

Sub designen är inte riktigt min grej. Med det sagt.. KÖÖÖÖÖP + att jag är glad över att ni köper allt från Ali just nu. Så sjukt kul med alla hommager som flödar ner forumet. Elitism är skräp!
Haha nej jag har en ”panna” som jag kan tänka mig byta bort. Om inte mot din så kanske mot något annat roligt. Håller med om att det är svinkul med draget i tråden, hoppas alla fortsätter att njuta av sin klockor, homager eller ej! :)
 
Haha nej jag har en ”panna” som jag kan tänka mig byta bort. Om inte mot din så kanske mot något annat roligt. Håller med om att det är svinkul med draget i tråden, hoppas alla fortsätter att njuta av sin klockor, homager eller ej! :)

Lägg upp vad du har vetja då kan alla få se!
 
Verkligen! Givet köp om den haft keramisk vridring.
För egen del så tycker jag att aluminiuminlägget är att föredra utseendemässigt på denna. Lite mer krispigt än ett keramiskt och det passar bra till både bezel och boett i detta fallet.
Fantastiskt bekväm med sina 43mm eftersom den är ganska låg och slimmad i boetten.
Grym länk, grym glidelock i spännet och en AR som gör dom flesta andra klockor riktigt avundsjuka. Lätt en utmanare till Aquisen och för en mycket billigare peng. Detta är min tredje Action diver och har haft två Aquis. Bra båda men bara en är riktigt affordable :).
Eapj0Pd.jpg
 
Tillbaka
Topp