• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Deep Blue Nato Diver
IMG_20200329_164011.jpg
 
För egen del så tycker jag att aluminiuminlägget är att föredra utseendemässigt på denna. Lite mer krispigt än ett keramiskt och det passar bra till både bezel och boett i detta fallet.
Fantastiskt bekväm med sina 43mm eftersom den är ganska låg och slimmad i boetten.
Grym länk, grym glidelock i spännet och en AR som gör dom flesta andra klockor riktigt avundsjuka. Lätt en utmanare till Aquisen och för en mycket billigare peng. Detta är min tredje Action diver och har haft två Aquis. Bra båda men bara en är riktigt affordable :).
Eapj0Pd.jpg

Är det bara jag som föredrar aluminium framför keramiskt inlägg?
Eller ja, du oxå i detta fallet men rent generellt menar jag.
 
Skulle väl lika gärna kunna köpa din baltic. Den här är mer eller mindre kopia på din eller hur? Har du kvar den?

Den är kvar. :).

Edit: den är egentligen helt perfekt. Totalt omöjlig att få på bild rättvist. Du har ju Baltic så du vet nog vad jag menar. Jag saknar bara nån modern dykare så jag kan byta mellan massa band. Saknar är min Mako. Fattar inte att jag sålde den. Bara den jag ångrar.
 
Senast ändrad:
Fick brev från Lorier, det var ingen jätteväntan på den nya v3 i nya blå/gilt. Redo att skickas i början på juni, jag som ändå fyller år då borde väl slå till och KÖÖÖÖPA, eller?

D1FFBE55-D436-438A-94F0-B6F6CE2C8607.jpeg


Hur lång tid dröjer det till en Neptune i brons tror ni?

KÖÖÖP! :D Hur snygg somhelst. :)
Min Falcon är inte redo förrän framåt slutet av augusti men då kan jag legitimera den som en tidig 40årspresent till mig själv. :cigar:

Är det bara jag som föredrar aluminium framför keramiskt inlägg?
Eller ja, du oxå i detta fallet men rent generellt menar jag.

Jag är med dig! ;) Föredrar generellt sådant som ser ut att komma från mitten av förra århundradet... :oops:
 
  • Tjeckerna på tisellwatch
  • Mr Oh på tisellkorea
Vilken sida föredrar ni, någon som haft garantiärenden med någon av sidorna?
Jag har köpt från båda, och hade garanti-ärende med Mr Oh. Vilket han löste utan några krusiduller. Lite tråkigt med väntetiden bara.
Juat nu skickar dom inte klockor till Sverige ändå, så det är EU-sidan som gäller om du vill ha en Tisell nu.
 
Jag har köpt från båda, och hade garanti-ärende med Mr Oh. Vilket han löste utan några krusiduller. Lite tråkigt med väntetiden bara.
Juat nu skickar dom inte klockor till Sverige ändå, så det är EU-sidan som gäller om du vill ha en Tisell nu.
Tack för input. Är la ingen brådska så, hade velat ha nåt mångsidigt på länk. Typ stålsub fast affordable, kollat på Certinan som visats ikväll, Steinhart, Squale, Tisell och övriga homage märken. Drömmen vore att hitta en Ginault Ocean Rover 2 till vrakpris men det känns långt borta.

I mitt sökande kom jag även över info ang San Martins stålsub, återkommer i lager i juni med helt borstad länk (polerade mittlänkar nu) tydligen. Ifall någon annan än jag undrade över detta...
O1CN01TVjpmJ2IKnJMTEyS1__2903089268_635x.jpg
 
För egen del så tycker jag att aluminiuminlägget är att föredra utseendemässigt på denna. Lite mer krispigt än ett keramiskt och det passar bra till både bezel och boett i detta fallet.
Fantastiskt bekväm med sina 43mm eftersom den är ganska låg och slimmad i boetten.
Grym länk, grym glidelock i spännet och en AR som gör dom flesta andra klockor riktigt avundsjuka. Lätt en utmanare till Aquisen och för en mycket billigare peng. Detta är min tredje Action diver och har haft två Aquis. Bra båda men bara en är riktigt affordable :).
Eapj0Pd.jpg
Och skulle man vilja byta band så behöver det inte kosta en förmögenhet ;)
 
Tillbaka
Topp