FOQ
Guld
Varberg är inte långt från mig![]()
Bra trakter det där! Utanför Kungsbacka eller hur?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varberg är inte långt från mig![]()
Kul att den hamnat i trådenYes det är samma klocka! Den är köpt på annat ställe dock!
Ja, ett gult eller orange isofrane gör ännu mer sol och sommar av denna!
Yes boss, min andra borealis!Very good enoug
I know, riktigt fulsnygg! Som ett glasspapper från 70-talet
Tackar, får se om man är modig nog att använda den!![]()
Stämmer,är uppväxt i Kungsbacka men flyttade till Fjärås för 8 årsedan 9km bortBra trakter det där! Utanför Kungsbacka eller hur?
Stämmer,är uppväxt i Kungsbacka men flyttade till Fjärås för 8 årsedan 9km bort![]()
Bra val för passaround!![]()
HahaFina ställen!
Själv uppväxt mestadels i Varberg. Bra ställe att växa upp på och ställa till med jävelskap.![]()
Ser ut som sandwich? Häftig.
Sandwich!!! Yes.Bra val för passaround!![]()
Sandwich!!! Yes.
Vi drog ihop ett gäng för passaround för en D1Milano men kom aldrig vidare pga. att ingen ville/hade tid att dra i det. Kanske vi får ihop det denna gången?
Oh yes! Finns ingen tråd i världen som drar igång sån entusiasm.Sounds good
Den entusiastiska tråden om mikromärken och andra "affordables"Oh yes! Finns ingen tråd i världen som drar igång sån entusiasm.
En sådan länk kom jag just på att jag har ju! Bara klockan kvar då juFrån Tid&Ting. Härlig vintagekänsla och lite halvrasslig som det ska vara. Skruvad solid länk men ej ändlänkarna vilket är en fördel om man behöver modda lite. Sitter som en fläskläpp efter lite massage och böjda bandstift.
Köööp. Du blir inte besvikenEn sådan länk kom jag just på att jag har ju! Bara klockan kvar då ju![]()
Vem var det som efterlyste PP homager häromsistens ? De här är ju klockrena.
Vem var det som efterlyste PP homager häromsistens ? De här är ju klockrena.
Är det där med Mercedes bara... Ska jag verkligen våga...Köööp. Du blir inte besviken.
Jag gillar patina. Det ska se väderbitet och välanvänt ut.Ja varför inte. Kom gärna med förslag på utförande.![]()
Är det där med Mercedes bara... Ska jag verkligen våga...![]()
Det var jagJapp. Då ska man kolla D1milano.
Nu köpt! Undrar hur lång tid det tar från Korea i dessa tider...Den frågan kan du inte ställa här. KÖÖÖÖÖÖP!
Läcker och bra pris för ST19 (vilket är den mest intressanta varianten IMO). Lite svårt för fejkvintagelume bara...Thank you to everyone for your continued interest in The League of Microbrands group watch project. Based on the results of all the polls we have been running in the Announcements section, we have reached this final design. I am now in the final phases of preparation. Before I open up for reservations, I want to get a good picture of who's seriously interested.
Please send your name and e-mail address to [email protected]
If I don't get at least a hundred people on board, this project won't get off the ground. Spread the word. Let's make this happen. Here are the specs and prices:
Choice of movements:
ST19: $299.99 (exhibition caseback)
Sellita SW510: $1199.99 (closed caseback)
Valjoux 77XX Clone: $499.99 (closed caseback)
Special pricing for League of Microbrands only until June 22.
- 316L Stainless Steel
- Double domed sapphire crystal.
- 100 meter water resistance.
- 316L steel bezel. 120 clicks, uni-directional rotating.
- Brown leather strap.
- Domed dial.
- Lumed markers on dial and bezel.
- Steel movement retainer.
- 42 mm case size.
- 22mm lug width.
- 50 mm lug to lug.
![]()
Lååångt tid. Själv väntar jag på annars så supersnabba DHL-express. Inne på tionde dagen nu och fortfarande kvar i deras export-tullNu köpt! Undrar hur lång tid det tar från Korea i dessa tider...
Fast, om jag har förstått rätt så är länken väldigt bra på den som kommer original? Satte du den på något annat kanske? Eller är den inte så bra...Från Tid&Ting. Härlig vintagekänsla och lite halvrasslig som det ska vara. Skruvad solid länk men ej ändlänkarna vilket är en fördel om man behöver modda lite. Sitter som en fläskläpp efter lite massage och böjda bandstift.
Oh, jobbigt läge. Jag har själv en klocka som ligger i tullen i England, legat hela veckan...Lååångt tid. Själv väntar jag på annars så supersnabba DHL-express. Inne på tionde dagen nu och fortfarande kvar i deras export-tull.