• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

8C915AB1-4F61-46DC-AFA8-A741C644BCDB.jpeg
24D1F620-859D-4A09-8CCC-9BFB9C0B9BB7.jpeg

Throwback till för exakt ett år sedan då man hade denna goding på armen, den sällsynta svarta Bullshark’en. Inköpt av självaste @Birchgrove . Jag sålde den senare till förmån för en annan fin klocka , idag vet man inte på vilkens handled den sitter. Men en otroligt vacker pjäs.

Trevlig krille ballong alla, njut av dagen!
 
8C915AB1-4F61-46DC-AFA8-A741C644BCDB.jpeg
24D1F620-859D-4A09-8CCC-9BFB9C0B9BB7.jpeg

Throwback till för exakt ett år sedan då man hade denna goding på armen, den sällsynta svarta Bullshark’en. Inköpt av självaste @Birchgrove . Jag sålde den senare till förmån för en annan fin klocka , idag vet man inte på vilkens handled den sitter. Men en otroligt vacker pjäs.

Trevlig krille ballong alla, njut av dagen!
Ja! Fan så bra den är!
20190508_084350.jpg
 
Har inte Sydkorea haft supersträng (och extremt effektiv) lockdown? Tänker att det är svårt att skicka något om man är fånge i sitt eget hem. ;)

Har du nog rätt i. Men dom har väl öppnat upp sen ett tag tillbaka? Tyckte mest att formuleringen var rolig.

Edit: var tvungen att läsa lite om Korea. Verkar inte som dom körde lock down utan ganska många olika åtgärder. Nog med OT nu.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: HSK
Sålde ju min skxa55 till en samlare i Singapore för över 1 månad sen. Kollade noga att det gick att skicka dit på postnord hemsida som tydligt skrev att det var grönt ljus. Efter det gjorde Postnord det dom brukar och slarvade bort det någonstans. Efter några samtal sa dom att det gick minsann inte att skicka dit pga corona. Men det stod fortfarande på deras hemsida att det gick:banghead:.. Anmälde det saknat och ville ha ersättning... Lika tyst från dom som från Traska. Men idag dök det upp hos honom helt plötsligt.. Miracle still happens!! :D
 
Har du nog rätt i. Men dom har väl öppnat upp sen ett tag tillbaka? Tyckte mest att formuleringen var rolig.
Det blir ju lätt så i kontakt med diverse asiatiska företag men man förstod i alla fall innebörden så jag skulle nog säga att svaret var very good enough. :D

Jag vet inte hur coronasituationen ser ut men även om de har öppnat upp så har de ju en helt annan kultur där folk självmant håller avstånd istället för att som oss flockas på IKEA så fort man är ledig... :facepalm:
 
Sålde ju min skxa55 till en samlare i Singapore för över 1 månad sen. Kollade noga att det gick att skicka dit på postnord hemsida som tydligt skrev att det var grönt ljus. Efter det gjorde Postnord det dom brukar och slarvade bort det någonstans. Efter några samtal sa dom att det gick minsann inte att skicka dit pga corona. Men det stod fortfarande på deras hemsida att det gick:banghead:.. Anmälde det saknat och ville ha ersättning... Lika tyst från dom som från Traska. Men idag dök det upp hos honom helt plötsligt.. Miracle still happens!! :D
Vad skönt med ett happy ending! :D
 
Det blir ju lätt så i kontakt med diverse asiatiska företag men man förstod i alla fall innebörden så jag skulle nog säga att svaret var very good enough. :D

Jag vet inte hur coronasituationen ser ut men även om de har öppnat upp så har de ju en helt annan kultur där folk självmant håller avstånd istället för att som oss flockas på IKEA så fort man är ledig... :facepalm:

Haha. Jo. Jobbat mot olika länder i Asien under många år. Det kan bli lite hur som helst.

Här i Malmö på somliga ställen verkar det som Corona aldrig hänt. :D
 
Lägger upp en något gammal bild min Boldr. Köpte den rätt billigt på forumet. Detta är faktiskt #2. Första gick till svärfar. Har en del andra ur, men konstigt nog åker denna på rätt ofta. Skön grab and go klocka som inte väger mycket. Mer Quartz till folket!


IMG_20200301_190716.jpg
 
Tillbaka
Topp