• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fast, om jag har förstått rätt så är länken väldigt bra på den som kommer original? Satte du den på något annat kanske? Eller är den inte så bra...
Länken i sig är det inget fel på alls. Solid och skruvad länk. Har också en väl fungerande glidelockfunktion i spännet. Det man kan hänga upp sig på är mittdelen på ändlänkarna som bygger lite utåt. Dock inte ett unikt problem för just denna länken utan fler har samma utformning på sina oysters. Har samma länk till min Tisell diver och den sitter fortfarande på. Jag gillar den.
Så här ser länken ut, här original på Explorern.
BOd4rVJ.jpg
 
Länken i sig är det inget fel på alls. Solid och skruvad länk. Har också en väl fungerande glidelockfunktion i spännet. Det man kan hänga upp sig på är mittdelen på ändlänkarna som bygger lite utåt. Dock inte ett unikt problem för just denna länken utan fler har samma utformning på sina oysters. Har samma länk till min Tisell diver och den sitter fortfarande på. Jag gillar den.
Så här ser länken ut, här original på Explorern.
BOd4rVJ.jpg
Ok, tack för info.
Får se om jag ids tackla uppgiften att få på jubileet, har kort tålamod och kassa verktyg för uppgiften tror jag. Den som äter lever får se :)
 
Vaknade mitt i natten och kan inte somna om. Då kan man mikroläsa en stund iaf :) kände att jag måste lägga upp en bild på sidan 1987, mitt födelseår. Minns vid sidan 100 när vi diskuterade vad tråden skulle döpas om till, känns inte så länge sen.
Godmorgon vänner.
IMG_20200521_044557.jpg
 
Skönt att inte vara ensam uppe innan sex en ledig dag. Barn är underbara men dom borde lära sig att sova längre :D

Läcker klocka! Gäller att väcka och vattna klockintresset tidigt :)

Bilden är faktiskt från igår. Den yngre av mina två brukar vakna först men han sover också änsålänge. :angel:
Ja det är kul, hon har visat en del intresse och noterar direkt (till skillnad från sin mor vilket kanske är bra :D) om jag har något nytt på armen.
 
Bilden är faktiskt från igår. Den yngre av mina två brukar vakna först men han sover också änsålänge. :angel:
Ja det är kul, hon har visat en del intresse och noterar direkt (till skillnad från sin mor vilket kanske är bra :D) om jag har något nytt på armen.
Jag har också varit uppe sedan länge, den lille på 3.5 år är inte direkt någon sjusovare :D
Micro LE för lite topic också. Så nöjd jag är med den klockan alltså, särskilt nu med mesh på.
IMG_20200521_064435.jpg
 
Vaknade mitt i natten och kan inte somna om. Då kan man mikroläsa en stund iaf :) kände att jag måste lägga upp en bild på sidan 1987, mitt födelseår. Minns vid sidan 100 när vi diskuterade vad tråden skulle döpas om till, känns inte så länge sen.
Godmorgon vänner.
IMG_20200521_044557.jpg
God morgon!
Själv missade jag att skriva på mitt födelseårs sida - högt tempo! 87 får mig att tänka på denna:
 
Japp, jag testade att göra en beställning och det var inga som helst problem faktiskt.
Vad har det fallerat på när man har försökt förut?
Så här skrev Mr Oh till mig den 13:e maj.

Dear friend, Please wait for the corona virus to end.
Och att dom skulle maila när jag återigen kunde beställa.
 
  • Like
Reactions: FOQ
Har för en stund sen skickat en ny förfrågan till ledningen angående ett subforum för mikros /affordables. Våra hövding och trådfarsa @Birchgrove har synat vad jag har knåpat ihop och gett klartecken till en förfrågan :)
Kan vara bra att veta hur ledningen ser på det och om det ens är möjligt att fundera över.
Huvudkriteriet är givetvis att mikrotråden skall förbli intakt och flyttas rakt av och utan omsvep, bara så att alla har klart för sig att inget händer med Gillestugan och värmen som finns här inne :)
Som sagt endast en förfrågan och inget annat,
sen bygger vi vidare utifrån möjligheterna om sådana finns och om intresse finns :)
Rock on gubbs & gumms
het0F1x.jpg
Bra initiativ!
 
  • Like
Reactions: FOQ
Jag har också varit uppe sedan länge, den lille på 3.5 år är inte direkt någon sjusovare :D
Micro LE för lite topic också. Så nöjd jag är med den klockan alltså, särskilt nu med mesh på.
IMG_20200521_064435.jpg

Ja det gäller att inte somna för sent om man ska palla hela dagen! :dead:

LEn är så bra! De visarna med det orangea till det gröna insertet lirar kanon. Tycker meshet lyfter den ytterligare ett snäpp oxå.
 
Ja det gäller att inte somna för sent om man ska palla hela dagen! :dead:

LEn är så bra! De visarna med det orangea till det gröna insertet lirar kanon. Tycker meshet lyfter den ytterligare ett snäpp oxå.
Det blir nog att gubbsova lite för mig vid lunch tror jag allt, frun får ställa upp. På att leka med lillen då alltså :p

Jag började ju nästan mitt klocksnacksberoende med den klockan också så den ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Tror att den alltid kommer att få bo i min låda faktiskt.
 
Tillbaka
Topp