• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Eller om man ska vara ärlig så är väl det ena bara hos Posten. Det kommer från Storbritannien, så det är ju ännu ingen tull där. Men till jobbet, postgubbar då!!!

Och nu har Postnord äntligen bemödat tala om för mig att det var de som satt på andra paketet också. Givetvis blev det importmoms på garantireturen. 45 spänn. Det kan vår stackars finansminister få behålla. Skulle gärna sluppit att ge Postnord 75 spänn för nöjet att betala dessa 45 spänn som jag egentligen inte borde betalat dock. Oh well. även Postnord går ju med brakförlust så de kanske behöver pengarna? Fast nog hade det varit roligare att ge 120 spänn till BCF?

Nåväl, snart kanske min Boldr Venture är åter på min arm. :D
 

Hjelm

Rolex
#Halioswendsday :) fick hem nya remmar idag. Rätt nöjd faktiskt. Även om bilden är rätt kass.
20181114_155418.jpg
 

Hjelm

Rolex
Även jag backar Bonairen. Det som knuffade mig över kanten var upphovsmannens eget inlägg på WUS där han beskrev sitt WIS-projekt:

https://forums.watchuseek.com/f71/meraud-bonaire-thread-4803319.html#post47168653

Vilken färg planerar du ta? Jag lutar åt Onyx Black. Men jag kanske är lite svarttrist i allamänhet. :)
Hade tänkt grå sunburst först, men nu när jag har sunbursten från halios blir det nog en svart. Kör du med länk eller läder? :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jo, Baltics Aquascape är ju ... rätt lik. Har också snackat med med honom fast via andra kanaler. Det är skoj att leva i en tid när upphovsmännen till det man gillar går att nå så lätt. :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Smart ;) han är riktigt trevlig, har pratat med honom via IG och han är väldigt transparent med hur och varför han gör vissa saker. Tex var det tänkt att vara beads of rice, men Baltic (som trashat hans klocka på franska forum) kör med det, så då gick han på sin plan b.
Där sjönk Baltic kraftigt i mina ögon, sånt är fan inte okej
 

Waldorf

Audemars
Det här gillar jag. Paketet skickas från USA i torsdags kväll och landar i Köln i söndags kväll. Efter klarering lämnar det Köln igår fm mot Danmark och för vidare transport hit. Igår 12:38 kom ett sms om att jag kan swisha eller ringa och använda kort för att betala momsen. Då var paketet inte ens i Sverige. Idag kl 14:07 finns paketet att hämta på utlämning. Då har de redan varit hemma på förmiddagen och knackat på (men ingen hemma). Så fungerar UPS. :D Det ni PostNord! :mad:

Och det här kom:
IMG_20181114_170747_5.jpg

IMG_20181114_170909_6.jpg


IMG_20181114_171503_4.jpg


Sorry för de dåliga bilderna, dåligt ljus och dålig kamera (-man :))
 
Topp