• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

#Halioswendsday :) fick hem nya remmar idag. Rätt nöjd faktiskt. Även om bilden är rätt kass.
20181114_155418.jpg

Den grå växer mer och mer i mina ögon. Riktigt fin faktiskt. :)
Måste nog erkänna att jag hade fel när jag sa att den inte var så snygg som alla andra tyckte.. :rolleyes:
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Det här gillar jag. Paketet skickas från USA i torsdags kväll och landar i Köln i söndags kväll. Efter klarering lämnar det Köln igår fm mot Danmark och för vidare transport hit. Igår 12:38 kom ett sms om att jag kan swisha eller ringa och använda kort för att betala momsen. Då var paketet inte ens i Sverige. Idag kl 14:07 finns paketet att hämta på utlämning. Då har de redan varit hemma på förmiddagen och knackat på (men ingen hemma). Så fungerar UPS. :D Det ni PostNord! :mad:

Och det här kom:
IMG_20181114_170747_5.jpg

IMG_20181114_170909_6.jpg


IMG_20181114_171503_4.jpg


Sorry för de dåliga bilderna, dåligt ljus och dålig kamera (-man :))
Vilken jävla vecka du haft!
 
Min profilbild och adling hjälper inte till, men det är såklart dig fritt att avgöra om du tycker det är en dryg ton eller ej. Sällan uppsåtligt dryg däremot.

Hehe nae :p
Ville bara veta om det är medvetet, eller om det bara är jag som ser det så.
Men kan ju bara vara jag som ser det så. :)
Men vi glömmer det, dumt att fylla tråden med offtopic :hungry:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Varför då? Då blir det ju ungefär som Affordable Watches på WUS. Alltså behåller affordables. Det tycker jag låter som en strålande idé.

För att det i större grad är en tolkningsfråga vad som är affordable än vad som är ett micromärke. Jag skulle uppskatta en forumdel mer med enbart micromärken än att det blandas upp med Seiko och annat som figurerar i tråden då och då.
 
Topp