• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens strumpval tillägnas, ja, ni vet...;)
IMG_20200721_103723.jpg
Pisslavan blir bara bättre och bättre och den passar min personlighet väldigt bra i sitt nuvarande utförande.:happyhappy:
IMG_20200721_103917__01.jpg

Kör varannanprincipen och matchar skor med byxa och tröja med strumpa, det är sen gammalt.:cigar:

Snyggt! :wideyed: Vad är det för recept på den där?
edit: God morgon såklart! ;)

Tack så mycket! :happyhappy:
Det är ett typ 0030 (SKX013 etc.) AM-case från crystaltimes med kronan kl 3 (och inga kronskydd) istället för kl.4, tavla, indexring, domat safir, krona, vridning och inlägg också från crystaltimes. Boettlock o NH36 verket köpt från Namokimods samt MMstukade visare från dlwwatches där tim och minutvisare har borstad finish i silver och sekundvisaren är i guld och polerad. :cigar:

Edit: Länk från watchgecko och ändlänkar bukten. :)

Lyckades peta i ett nh36 i min sketna skx! Men det var riktigt nära att allt åkte ut genom fönstret när sekundvisaren inte ville tillbaka på sin plats... :shifty: Till slut gick det, men kommer inte göra detta igen!

IMG_20200721_095519.jpg

Bra jobbat! Gäller att inte vara bakis och skakis. :D Det blir lättare och lättare när man gjort det några gånger. :)
Gillar kombon svart dagskiva/vitt datumhjul.

Senast ändrad:
Min beslutsångest ligger över mig som en blöt filt. Jag har en Direnzo 03 på ingång i September, men i fredags fick jag prova en väns Certina DS Ph200. Trodde att den skulle bära stort men det visade sig att den satt perfekt, så jag slog slag i saken och ringde den lokala klockbutiken och bokade en Ph200 av den nyare modellen. Hur prisvärd skulle ni säga att den är? Just nu lutar det åt att flippa min direnzo direkt till förmån för certinan.
Certina.jpg
Skulle nog avvakta lite tills DS Super 500 presenteras "på riktigt", likvärdigt pris och koolare imo. Ryktas även att den kommer med "snällare" L2L fast det är inte bekräftat vad jag vet :)

Det är ett typ 0030 (SKX013 etc.) AM-case från crystaltimes med kronan kl 3 (och inga kronskydd) istället för kl.4, tavla, indexring, domat safir, krona, vridning och inlägg också från crystaltimes. Boettlock o NH36 verket köpt från Namokimods samt MMstukade visare från dlwwatches där tim och minutvisare har borstad finish i silver och sekundvisaren är i guld och polerad. :cigar:

Bra jobbat! Gäller att inte vara bakis och skakis. :D Det blir lättare och lättare när man gjort det några gånger. :)
Va, ingenting original?! ;):p Riktigt snyggt hursom. :cigar:

Kan du sätta ihop en något liknande fast i TT?

Tillbaka
Topp