• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja det var ni värda minsann!
Gillar inte döda djur på handleden men det var riktigt fint (om det inte är riktigt djur dvs?) jaja kalla mig PK om ni vill, leder ingen vart ändå :happyhappy:
Skål din galning!
Äh, det är väl en restprodukt från någon trött köttindustri. :p Jag äter inte djur längre men har tyvärr inte kommit så långt som klockarmband och skor än. :bag: Skål kompis! :D

Ska man slipa behöver man en slip öl det e sen gammalt
B1973F23-8422-4BF7-A9D4-4815CE2EE2E3.jpeg

Äh är inte superhardcore heller men tycker alltid man har undersökningsplikt, ingen större skillnad mot att göra medvetna köp i mataffären och så.
No biggie egentligen :)
Jag försöker också hålla en lagom nivå och kör inte heller all in, tror mer på att vara rimlig men det gäller väl för allt (förutom klockor). :D Håller med om att det inte är någon big deal och man behöver inte vara av eller på, det går bra att vara i mitten också.

Äh är inte superhardcore heller men tycker alltid man har undersökningsplikt, ingen större skillnad mot att göra medvetna köp i mataffären och så.
No biggie egentligen :)

Jag försöker också hålla en lagom nivå och kör inte heller all in, tror mer på att vara rimlig men det gäller väl för allt (förutom klockor). :D Håller med om att det inte är någon big deal och man behöver inte vara av eller på, det går bra att vara i mitten också.
Hoppas att vi fortfarande kan vara vänner :sorry:

Absolut, jag är definitivt inte typen som har åsikter om hur andra lever sina liv heller, vill bara förtydliga det så det inte blir några onödiga missförstånd :)

Det måste verkligen finnas en förfrågan på dessa 50+ mm klockor. Jag menar Invicta har ju producerat dessa 50+ mm i flera år nu. Helt sjukt.
Absolut. Gå med i valfri grupp om klockor på Facebook och invänta de ängsliga amerikanerna och östeuropéerna som envist hävdar att allt under 98 mm är damklockor och att deras stockar till armar på hela 18(!) cm kräver dessa enorma klockor för att ingen Riktig Man™ skulle ha på sig något som är mindre än 189 mm i diameter och 78 mm tjockt.

Absolut. Gå med i valfri grupp om klockor på Facebook och invänta de ängsliga amerikanerna och östeuropéerna som envist hävdar att allt under 98 mm är damklockor och att deras stockar till armar på hela 18(!) cm kräver dessa enorma klockor för att ingen Riktig Man™ skulle ha på sig något som är mindre än 189 mm i diameter och 78 mm tjockt.

Utabför den här tråden och några få andra undantag verkar just ängslighet vara det som förenar klockköpare världen över. Speciellt de som satsar på det onämnbara märket :)

När man köper begagnat kan även Sinn vara prisvärda. Det kanske de är nya också, men senaste par åren har priserna gått upp kraftigt på dem, så jag känner inte att de är lika affordable, ett begrepp som jag utöver prisvärd även tillskriver ”åtkomstbar” eller rentav lågt prissatt eftersom branschen använder termen för att skönmåla budgetalternativ.

Denna hämtade jag ut idag, efter en dag av många stopp på olika affärer och ställen.

DABCC478-F6B2-4E3F-979C-F0E6EB044607.jpeg
173EFEC0-A49B-4E73-8DE1-36F7761D033A.jpeg
Så bra! Jag måste ha en Sinn igen. Saknar min 556i.
Men nästa gång kommer det bli 556 IB
578893-6c38b3f08236c46867fbb53d491573b2.jpg

Välkommen hem!
IMG_20200721_185338.jpg

Tack @TerryTee för snabb och smidig affär!
Har alltid sneglat på dina GruppoGamma här i tråden, och fick äntligen chansen att testa. Min tanke var att köra den på gummi, men osäker på om jag kommer hitta något som passar - svart känns fel. Dessutom är jag rädd att jag sjunker med den på, den är inte så liten... Eller så kanske man kan använda den som paddel :cool:

Tillbaka
Topp