• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack för tipsen, funderar på om det behövs någon special klockmejsel kanske. Har 3 olika sådana "elektroniksatser" men alla för grova tyvärr.
Klockmasters minsta mejsel passade men de ville ej sälja, endast göra arbetet själva. :(

Affordabletråden hallå! Dessa har inte svikit mig en enda gång, till mindre än hälften av det där rövarpriset :D
https://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/precisionsmejslar-11st.html
Jag hade dem, och när jag skulle justera min första Omega-länk visste jag inte att de var gängade med Loctite så jag vred sönder ett par mejslar. Envis som jag är skyllde jag på mejslarna, köpte nya och då gick det. Men några skruvhuvuden blev repade. Lite senare lärde jag mig att det var lim där och att man behöver värma dem ... :(

Tack för tipsen, funderar på om det behövs någon special klockmejsel kanske. Har 3 olika sådana "elektroniksatser" men alla för grova tyvärr.
Klockmasters minsta mejsel passade men de ville ej sälja, endast göra arbetet själva. :(
1,2 eller 1,4 mm plattmejsel brukar det vara till länkar. Ska finnas i de butiker som nämnts. (Snålt av KM btw, men de vill väl ha sin business)

Välkommen hem!
IMG_20200721_185338.jpg

Tack @TerryTee för snabb och smidig affär!
Har alltid sneglat på dina GruppoGamma här i tråden, och fick äntligen chansen att testa. Min tanke var att köra den på gummi, men osäker på om jag kommer hitta något som passar - svart känns fel. Dessutom är jag rädd att jag sjunker med den på, den är inte så liten... Eller så kanske man kan använda den som paddel :cool:
Snyggt! Min gamla och mitt canvas sitter fortfarande på :D. Grym kombo.

Nu lugnar vi ner oss lite grann....
AE37F9D5-9725-411A-9AB4-5CB48E23671B.jpeg
Haha, OK då. Pluton är faktiskt rätt trevlig och det finns säkert fler fina modeller men Breitling är för mig högpolerade, vräkiga och gigantiska modeller a la 80- och 90-tal.
Vad är det för väder som Eskilstuna bjuder på?...:confused:
IMG_20200721_192102.jpg
Ser ut som klassiskt Chumbaväder. :p
Tack för tipsen, funderar på om det behövs någon special klockmejsel kanske. Har 3 olika sådana "elektroniksatser" men alla för grova tyvärr. Klockmasters minsta mejsel passade men de ville ej sälja, endast göra arbetet själva. :(
Jag kanske bara är harig och/eller lat men jag pillar aldrig på skruvade länkar själv. Jag har inte tålamod till det och man gör det ju bara en gång per klocka så 100 spänn känns rätt överkomligt för att slippa besväret. :)

Här käkas det också animaliska produkter men det ena behöver i mitt fall inte utesluta det andra så tar gärna emot tips på bra veganska eller vegetariska maträtter:)
D564A4A5-36DA-4108-B3F0-05EF00B560E3.jpeg

Tips: testa Bärtas Umami burger och Chilli/Lime bitar, jag är beroende. ”Peas of heaven” har ok burgare, dock var den bättre förr. Beyond meat är ok men svindyr och mer vuxen med röksmak, överskattad enl mig. Kan ju skvätta liquid smoke på det mesta för att ordna den biffen :)

Haha, OK då. Pluton är faktiskt rätt trevlig och det finns säkert fler fina modeller men Breitling är för mig högpolerade, vräkiga och gigantiska modeller a la 80- och 90-tal.
Ser ut som klassiskt Chumbaväder. :p
Jag kanske bara är harig och/eller lat men jag pillar aldrig på skruvade länkar själv. Jag har inte tålamod till det och man gör det ju bara en gång per klocka så 100 spänn känns rätt överkomligt för att slippa besväret. :)
Förstår dig, tänkte samma med min Hamilton Jazzmaster i höstas. Samma klockmaster (enda klockbutiken i min håla) repade då länken ganska rejält och kärringen som gjorde det vägrade ta på sig ansvaret.

Såg till att få prata med en herre idag som jag vet är trevlig, han erbjöd mig att låna deras mejsel och göra det själv. Tyvärr hade jag endast en länkbit med mig så det var inte aktuellt.

Välkommen hem!
IMG_20200721_185338.jpg

Tack @TerryTee för snabb och smidig affär!
Har alltid sneglat på dina GruppoGamma här i tråden, och fick äntligen chansen att testa. Min tanke var att köra den på gummi, men osäker på om jag kommer hitta något som passar - svart känns fel. Dessutom är jag rädd att jag sjunker med den på, den är inte så liten... Eller så kanske man kan använda den som paddel :cool:

Grattis, väldigt fin! :)
Jag tror ett grönt gummi skulle kunna passa när det ska badas eller ett brunt zulu kanske. Finns nog mkt som kan bli bra!

Mohaha, vilken ära som vanligt :happyhappy:
Tog en promenad jag med, har ingen hund men fick med mig ett tuuungt paket under armen. Tack snällaste @M26 , verkligen uppskattat!

Förresten Bobo aka sneakerzbozz, kände mig gangsta idag, vad har jag på foten? Eller nån annan såklart, man vinner inte ett skit förutom rezzzpekt, boom shakalak!
71FDN4b.jpg

eic0Usl.jpg

f4cK5eF.jpg
Snyggt, King Push! Har dessa med, finns en kul historia med hela paketeringen av dessa skorna om du är nördig likt en annan :)

Edit: Med fördel om du gillar rap och har koll på Clipse givetvis!

Fantastisk! :hungry:

Hittar du inget så rekommenderar jag varmt Bergeon-verktygen som @Rawa säljer via sin butik Strapped. Har ett själv!

:breitling:
Tack för tipset! Dom finns dock att köpa på både watchgecko och royalstrap:)

Jag kan bara hålla med om Bergeons bandverktyg. Har både den gamla och den uppdaterade modellen samt extraspetsar. Dock kör jag fortfarande med den gamla där både gaffeln och pinnen är de ursprungliga, hållt i åratal. Väl investerade kronor. :greedy:

Fick hem två band till skänks på posten idag, nedan är ett av dom.
Ett stort tack @mrsvahn , väldigt schysst må jag säga. Passar helt perfekt!

IMG_20200721_182936.jpg

Den där medborgaren är verkligen en lyckad modell, sitter som ett yxhugg i en rutten stolpe på det bandet oxå. :)

Snyggt, King Push! Har dessa med, finns en kul historia med hela paketeringen av dessa skorna om du är nördig likt en annan :)

Edit: Med fördel om du gillar rap och har koll på Clipse givetvis!
Nu vann du stilpoängen för dagen! Dessa har legat i den obrutna "papperspåsen" i några år tills förra veckan nånting, nördig sa du va hehe?
Lyssnar inte mycket rap alls faktiskt trots sneakersnörderi som dock har svalnat lite senaste åren :D

Nu vann du stilpoängen för dagen! Dessa har legat i den obrutna "papperspåsen" i några år tills förra veckan nånting, nördig sa du va hehe?
Lyssnar inte mycket rap alls faktiskt trots sneakersnörderi som dock har svalnat lite senaste åren :D
Snyggt! Jag hängde på låset hos SnS när dom kom, i höstas såg jag dom på en outlet och blev besviken att inte fler fattade grejen med dessa. Det var sneakers som fick in mig på klockor, haft några ohyggligt coola modeller genom åren :D

Men om man köper och säljer i hög takt och ibland råkar köpa om samma klocka så blir det en del. Dessutom måste man ta sig in till urmakaren. ;)

Beyond meat är ok men svindyr och mer vuxen med röksmak, överskattad enl mig.
Ja, vi brukar prova alla nya sorter som kommer för att veta hur de är. Känns som att Beyond är mest för de som nyligen har, eller funderar på, att sluta med kött utan att förlora smaken och konsistensen. För oss som inte ätit kött på många år kändes det som att det var för likt the real deal.

Det kitet ser ut som den mejseln jag var tvungen att dremla ner, verkligen orimligt tunna skåror i skruvarna. Bättre med affordable klockor, där har jag aldrig haft problem :D
Skumt alltså :confused: Har ju Bergeonmejslar också för finlir (inte till länkar) men kan inte påstå att dom är tunnare på något sätt, bättre kvalle såklart men det spelar ju mindre roll i sammanhanget.

Tillbaka
Topp