• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Provar Boctok som jobbarklocka.
60D6A89D-E196-4DA5-BAB5-31FDECBB467A.jpeg
Boctok funkar till allt. :cigar:

Välkommen hem!
IMG_20200721_185338.jpg

Tack @TerryTee för snabb och smidig affär!
Har alltid sneglat på dina GruppoGamma här i tråden, och fick äntligen chansen att testa. Min tanke var att köra den på gummi, men osäker på om jag kommer hitta något som passar - svart känns fel. Dessutom är jag rädd att jag sjunker med den på, den är inte så liten... Eller så kanske man kan använda den som paddel :cool:
Sitter ju som gjuter på dig! @M26 har koll på något schysst grönt gummi vill jag minnas!

De håller andrahandsvärdet riktigt bra också. Ska tydligen bero på att Sinn är måna om att inte deras klockor hamnar hos gråhandlare?

Men är inte denna din andra?
Andrahandsvärdet (i Sverige) är lite lägre jämfört med andra märken när man köpt den ny, däremot håller den det värdet bra över tid. Orkar man sälja utomlands kan det gå bättre att få ut lite mer.

Det stämmer att Sinn inte går att köpa via gråhandlare, i alla fall inte till kraftigt rabatterat pris. Enda anledningen är att det är lägre moms i alla andra EU-länder.

Detta är min tredje 103:a, fast också andra. Har nämligen haft just detta ex tidigare i år. :bag:

Fick hem två band till skänks på posten idag, nedan är ett av dom.
Ett stort tack @mrsvahn , väldigt schysst må jag säga. Passar helt perfekt!

IMG_20200721_182936.jpg
Vad bra det blev, schysst av dig @mrsvahn !!
Välkommen hem!
IMG_20200721_185338.jpg

Har alltid sneglat på dina GruppoGamma här i tråden, och fick äntligen chansen att testa. Min tanke var att köra den på gummi, men osäker på om jag kommer hitta något som passar - svart känns fel. Dessutom är jag rädd att jag sjunker med den på, den är inte så liten... Eller så kanske man kan använda den som paddel :cool:
Grattis! Den satt som ett ormbett i vaden på dig, mycket bra!!

Tips på extremt tunn plattmejsel? Ingen av mina minimejslar funkade till brattens länkskruvar.

Löste det med en dremel på befintlig mejsel och stadig hand men vill ha riktiga grejer i framtiden. :)

IMG_20200721_192024.jpg
IMG_20200721_185801.jpg
Jag köpte ett set med skaft, böjbar förlängare och massor av små bits på Biltema som har funkar bra till Omega, Miltat, Armida och andra länkar med skruvar, samt massa små LED-lampor och grejer. Kan ta en bild sen. :)

Edit: hittar den inte på hemsidan nu. Denna är närmast: https://www.biltema.se/verktyg/hand...slar/precisionsmejselsats-30-delar-2000041273

Välkommen hem!
IMG_20200721_185338.jpg

Jag hade den på gummi när den var min, lirade bra tycker jag :)
IMG_20181108_172739.jpg
IMG_20181108_172735.jpg

Sitter ju som gjuter på dig! @M26 har koll på något schysst grönt gummi vill jag minnas!
Tror du tänker på dessa band men de är ju anpassade för PAM så inte säkert att de lirar med GG
https://www.02straps.com/product-pa...r-strap-for-panerai-luminor-perfect-fit-green

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp