Sitter det ETA-verk i den?
Jobbar hårt... Noooooot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter det ETA-verk i den?
Jobbar hårt... Noooooot
Haha, allt verkar vara en keeper hos dig.
Jo denna kommer jag aldrig sälja, ovärderlig då det som sagt va mitt första nyköp som var automat hade tänkt att den får gå i arv till mina ofödda ifall man lyckas smitta nån av dom
Jajamän.Sitter det ETA-verk i den?
40 mm.Ser fin ut. Storlek?
Finns några som aldrig kommer lämna men däremot finns det ju självklart en del man kan sälja även om sälja inte riktigt är min grej men man måste ju sälja lite för att prova nyttHaha, allt verkar vara en keeper hos dig.
FörlåtNej, ingen duger! Jobba hårdare!!!
Fast inte på armen Skulle kanske vara behändigt iofs..
HA, först nu såg jag snaran med keepersen i! Det är detaljerna som räknas, @SpaceAce knows
Haha, tack! En liten "rolig grej". Mycket "tok" som snurrar runt i huvudet.Allt var så jävla snyggt gjort. Från paketering, till branding och givetvis utförandet på själva bandet.
Snaran och dödskallen gav mig ett extra leende uppepå det jag redan hade. Pricken över i.
Det är som sagt detaljerna som gör helheten och detaljerna är han bra på, @SpaceAce .
Häftig mod!Sure, fixade till detta lite förra veckan. Inget billigt nato så det tog emot lite men men...
Och nu fick du en tillJag har i skrivande stund mottagit 7739 gilla-markeringar. 50% är från @KlockTotte, 25% från @moggec och kvarvarande 25% är från resterande KS.
Hur ser tidshållningen ut?Jajamän.
Helt okejHur ser tidshållningen ut?
Ibland är det kul att komma till jobbet. Idag var en sådan dag.
Det låg nämligen ett kuvert och väntade på mig i repan. Från ingen mindre än rymdesset himself!
Som jag har längtat!
Det här var på @SpaceAce initiativ, så jag har ingenting med designen av detta ljuvliga band att göra. Men tydligen är jag lätt att läsa, då detta är precis vad jag hade beställt om jag faktiskt beställt ett.
Låter bilderna tala för sig själva (i en märklig ordning).
Som väl var hade jag som ni såg med mig ett spänne, om än lite för brett och i stål, men jag kunde iallafall börja använda mitt nya band på pisslavan denna bronsdag!
Så jävla nöjd med mitt B-080band.
Bra fråga. Zuludiver har några varianter men det borde ju gå att ta ut svängarna lite till.
De var ju otroligt fula, haha. Gillar mönstren på natoband, men hatar den utstickande delen.
Jag har i skrivande stund mottagit 7739 gilla-markeringar. 50% är från @KlockTotte, 25% från @moggec och kvarvarande 25% är från resterande KS.
Va fan, jag offrar en till då.Och nu fick du en till
Var det något särskilt du undrade över ?Hur ser tidshållningen ut?
Ja, syftade på +- spd.Var det något särskilt du undrade över ?
Ah ok, så noga har jag ej kollat hahaJa, syftade på +- spd.
Kul att veta ifall det är en ETA standard, elaborated eller top grade i den.Ah ok, så noga har jag ej kollat haha
Inte ens det vet jag, tyvärrKul att veta ifall det är en ETA standard, elaborated eller top grade i den.
Därför jag frågade.
Haha, lite roligt är det ändå att du köpt en LV utan att veta mycket om urverket.Inte ens det vet jag, tyvärr
Urk vad jobbigt.Haha, lite roligt är det ändå att du köpt en LV utan att veta mycket om urverket.
Men ta reda på tidsavvikelsen och med hjälp av denna hemsida kan du med stor sannolikhet komma fram till vilken grad av ETA som det sitter i. https://www.dwiss.com/blogs/news/eta-caliber-2824-2
Så enkelt är det inte riktigt. Ett standardverk kan gå +3spd liksom. Min Squale har standardverk och går +5-6spd. Kunde lika gärna varit ett Top Grade då. Men det är det inte. Enklast är att öppna och kolla, om man vågar, eller så kollar man med företaget/forum.Haha, lite roligt är det ändå att du köpt en LV utan att veta mycket om urverket.
Men ta reda på tidsavvikelsen och med hjälp av denna hemsida kan du med stor sannolikhet komma fram till vilken grad av ETA som det sitter i. https://www.dwiss.com/blogs/news/eta-caliber-2824-2
Dock intressant.Urk vad jobbigt.
Tror det spelar roll också hur gammal klockan är, ju äldre ju mer stämmer den där guiden. Eller?Så enkelt är det inte riktigt. Ett standardverk kan gå +3spd liksom. Min Squale har standardverk och går +5-6spd. Kunde lika gärna varit ett Top Grade då. Men det är det inte. Enklast är att öppna och kolla, om man vågar, eller så kollar man med företaget/forum.
Svårt det också, skillnader i användandet osv gör att det inte är så lätt. Mitt ETA 2892-A2 verk i Omega SMPc jag hade mådde bäst när det användes rejält. När jag använde klockan rejält med mycket rörelse gick det bokstavligen +0.3spd. När jag var inaktiv gick det nästan +3-6spd.Tror det spelar roll också hur gammal klockan är, ju äldre ju mer stämmer den där guiden. Eller?
Jag har dock svårt att se LV använda sig av något annat än top grade.