• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vilken jäkla cool Squale! :cigar: Är det också en 90-talare lika som magasinet? :eek:

Äh, du är ju kung på att skriva annonser. :cool:

Kvällens klocka
Inte mikro och kanske inte ens affordable, men likväl en riktigt grym klocka. :cigar: Seiko SBBN033
Tuna_moss.jpg

Mmm tonfisk! :hungry:

Billing i drift iallafall och dom verkar hållbara så över tid blir den nog väldigt prisvärd. :greedy::p

Zelos Swordfish 40s are launching 25th July 2am Singapore time! Link below for timezone conversions

[https://www.timeanddate.com/worldcl...html?msg=SF+40+Launch&iso=20200725T02&p1=236)

Prices start at $269USD for the regular dials and $369USD for the Meteorite.

Key Differences for these 40mms

-Slimmer but lower WR

-Improved endlink and link design, improved clasp
-Date

-Stamped caseback

Quick Specs
40mm Dia, 46mm L2L, 12mm thick without crystal
Ceramic Bezel (or SS for grey/frost model)
Sapphire crystal

NH35 Movt
200m WR
C3 X1/ BGW9 Lume
Quick release bracelet
FB_IMG_1595533780252.jpg
FB_IMG_1595533782638.jpg
FB_IMG_1595533784756.jpg
FB_IMG_1595533787310.jpg
FB_IMG_1595533789542.jpg
FB_IMG_1595533791781.jpg

Flera fina varianter och väldigt bra priser dessutom. När Elshan annonserade släppet tidigare kände jag ett stort köpsug. Går på semester imorgon, det vore inte helt fel att unna sig en semesterpresent. :)

Zelos Swordfish 40s are launching 25th July 2am Singapore time! Link below for timezone conversions

[https://www.timeanddate.com/worldcl...html?msg=SF+40+Launch&iso=20200725T02&p1=236)

Prices start at $269USD for the regular dials and $369USD for the Meteorite.

Key Differences for these 40mms

-Slimmer but lower WR

-Improved endlink and link design, improved clasp
-Date

-Stamped caseback

Quick Specs
40mm Dia, 46mm L2L, 12mm thick without crystal
Ceramic Bezel (or SS for grey/frost model)
Sapphire crystal

NH35 Movt
200m WR
C3 X1/ BGW9 Lume
Quick release bracelet
FB_IMG_1595533780252.jpg
FB_IMG_1595533782638.jpg
FB_IMG_1595533784756.jpg
FB_IMG_1595533787310.jpg
FB_IMG_1595533789542.jpg
FB_IMG_1595533791781.jpg
Galet prisvärt! Skulle haffat direkt om det inte vore för att jag köpte en klocka för inte mindre än två timmar sedan och dessutom har två till på ingång.

Jag spelade frisbeegolf med sonen.
Efter 5 korgar var all kraft förbrukad. Törs inte ta i heller eftersom jag kastar med höger. Lyckades ju krascha den axeln i vintras :dead:

Äh, hem och samla sig.
Husläkaren säger att jag dricker för lite sprit och äter för lite chips, kebab, hamburgare och pizza. Han heter Dr Snuggles.

Senast ändrad:
Hallå i stugan!
Då ligger passaroundtråden uppe igen! https://klocksnack.se/threads/passaround-monchard.135559/

Ni som anmält er förra rundan står kvar, vill ni inte längre så bara säg till! :)
Snyggt! Bra jobbat!
Galet prisvärt! Skulle haffat direkt om det inte vore för att jag köpte en klocka för inte mindre än två timmar sedan och dessutom har två till på ingång.
Jag har gjort precis samma sak :(
Kan inte köpa en en till, men om jag skulle köpt så hade det blivit den grå tavla, faux lume och SS-bezel :)

Jag spelade frisbeegolf med sonen.
Efter 5 korgar var all kraft förbrukad. Törs inte ta i heller eftersom jag kastar med höger. Lyckades ju krascha den axeln i vintras :dead:

Äh, hem och samla sig.
Husläkaren säger att jag dricker för lite sprit och äter för lite chips, kebab, hamburgare och pizza. Han heter Dr Snuggles.
Samma läkare som jag har! Mkt bra :D

Lite ålder gör den bara ännu häftigare. :cigar: Det kan inte finnas så många av de där?
Tack! :) Jag har helt fastnat i tonfiskträsket, och jag skyller som vanligt på @KlockTotte :p;)
Jag har sett den loggan ett par gånger tidigare på Squale men det är inte många så den är nog relativt ovanlig. Kul grej som tillför lite historia i alla fall! :) Har precis sålt min tonfisk men kommer utan tvekan att skaffa en till längre fram, sannolikt en vintage. Vilket @KlockTotte också är skyldig till! :p

Tillbaka
Topp