• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Men berätta nu vilka du planerar! Jag är nyfiken...

Starkt av dig! Min dyker säkert upp till försäljning rätt omgående om du skulle ändra dig. ;)
Vad är det du har siktet inställt på? :happyhappy: Vore kul att höra vad folk har på sina inköpslistor. För egen del är det en Sinn UX men så dök Samui i stål upp... :rolleyes:
Det låter som att du har blandat ihop begreppen för tullavgiften är som sagt max 8kr för klockor men sen tillkommer 25% moms på produktens värde inkl. frakt (och den minimala tullavgiften) samt deras administrationsavgift på 125kr. Nu vet jag inte vad det är du har köpt och hur mycket det kostade men det är ju ganska enkelt att räkna ut vad du har betalat i moms/admin/tull. Vad får dig att tro att det är just tulldelen som felar?
Nja, jag tror nog att det är ganska proportionerligt i förhållande till respektive speditörs kapacitet, däremot verkar DHL ha ett mycket smidigare och automatiserat system till skillnad från Postnord som verkar sitta och göra allting manuellt.
Vad fan är det du säger?! Tillökning på gång? :eek: STOOOOORT grattis, poppa! :happyhappy:
Jag tror att det är där som brytgränsen går. Har man väl skaffat två så gör det ingen större skillnad om man skaffar två eller tre till. :D De bytte väl till Postnord när de gick ihop med danska posten som står för en extremt stor del av förlusterna som vi är med och betalar? Vi är nog ett av världens främsta länder gällande digitalisering och då är det egentligen inte särskilt konstigt om själva brevdelen drabbas men man kan ju tycka att de skulle ta igen det på speditionssidan där näthandeln ökar explosionsartat.

Det är väl egentligen inte någon hemlighet hur min lista ser ut, åtminstone två av tre är ju redan information som legat ute här :)
Utan inbördes ranking eller köpordning så ser det ut så här då:
1. Doxa 300T divingstar
2. Diving armour
3. The Citizen (det är däremot inte helt hundra vilken :))
Jag hoppas faktiskt kunna hålla listan intakt men just nu köper jag istället för klockor alldeles för många band istället :p

Nu blottar jag min okunskap, men: Trodde de blev vinstdrivande när de blev PostNord. Varför heter de så? Varför kan de inte heta Posten? Ok om frimärken kostar 5-6 kr, men 11?! Barockt! Kan vi inte ha en vettig, riktig statlig samhällsbärande funktion som ett postverk, som alla andra länder har?! T o m kapitalismens mecka, USA, har en statlig post!

1280px-Energi-_och_naringsminister_Maud_Olofsson._Sverige.jpg

Fråga Maud, PostNords skapare.

Jag har inte stenkoll på exakt hur det ligger till men PostNord ägs till 60% av svenska staten och 40% av danska staten, så ”statligt” är det.
Drivs dock som ett AB med vinstkrav osv men det går väl sisådär bra...

Starkt av dig! Min dyker säkert upp till försäljning rätt omgående om du skulle ändra dig. ;)
Vad är det du har siktet inställt på? :happyhappy: Vore kul att höra vad folk har på sina inköpslistor. För egen del är det en Sinn UX men så dök Samui i stål upp... :rolleyes:
Det låter som att du har blandat ihop begreppen för tullavgiften är som sagt max 8kr för klockor men sen tillkommer 25% moms på produktens värde inkl. frakt (och den minimala tullavgiften) samt deras administrationsavgift på 125kr. Nu vet jag inte vad det är du har köpt och hur mycket det kostade men det är ju ganska enkelt att räkna ut vad du har betalat i moms/admin/tull. Vad får dig att tro att det är just tulldelen som felar?
Nja, jag tror nog att det är ganska proportionerligt i förhållande till respektive speditörs kapacitet, däremot verkar DHL ha ett mycket smidigare och automatiserat system till skillnad från Postnord som verkar sitta och göra allting manuellt.
Vad fan är det du säger?! Tillökning på gång? :eek: STOOOOORT grattis, poppa! :happyhappy:
Jag tror att det är där som brytgränsen går. Har man väl skaffat två så gör det ingen större skillnad om man skaffar två eller tre till. :D De bytte väl till Postnord när de gick ihop med danska posten som står för en extremt stor del av förlusterna som vi är med och betalar? Vi är nog ett av världens främsta länder gällande digitalisering och då är det egentligen inte särskilt konstigt om själva brevdelen drabbas men man kan ju tycka att de skulle ta igen det på speditionssidan där näthandeln ökar explosionsartat.

För egen del så tycker jag att det har blivit sakteliga sämre och sämre sedan sammanslagningen med Post Danmark.
Delat statligt ägande och där är förmodligen käppen i hjulet enligt mig. Untouchables som mycket annat statligt där allt maler långsamt och i en egen liten verklighet, tyvärr. Oftast en dealbreaker för mig om något kommer utomlands ifrån och genom PN. Som tur är så kan man ju oftast välja speditör :).

En bekant var från till nyligen (pensionerad) chef för postnord-brev, en av 3 delar av postnord... kan säga så mkt som att det var inget roligt jobb :wtf:
Han slutade vid 62 och vägrar prata om skiten efter det...

En bekant var från till nyligen (pensionerad) chef för postnord-brev, en av 3 delar av postnord... kan säga så mkt som att det var inget roligt jobb :wtf:
Han slutade vid 62 och vägrar prata om skiten efter det...
En av mina äldsta vänner som har jobbat på Posten/PostNord i säkert 30 år är inte helt speciellt nöjd med varken sin arbetssituation eller deras tjänster som han undviker att använda så gott det går.

Det jag kan presentera denna byteslördah utöver det gamla, som finnes
är inte bara klockor....WOW AMAZINGGG..

Jag har en oanvänd flaska Terra Bella från Maison Christian Dior, 250ml. https://www.fragrantica.com/perfume/Christian-Dior/Terra-Bella-48374.html Kryddig citrusdoft, riktigt härlig. Och då kan man undra, varför vill jag byta eller sälja denna? Jo, klockor vill jag ju ha. Och genom att byta den här till något roligt så undkommer jag (förhoppningsvis) köpet av en annan klocka. Alternativt att jag får pengar från denna..... Det är en fantastisk doft!

Har andra parfymer om folk är nyfikna eller intresserade! Kan byta med värdet åt ditt håll t.o.m!

Nu var detta kanske inte så ortodox:t att göra, men denna tråd är ju som en skev familj, och därför vill jag ju att även ni ska dofta gott.... Era fruar kommer tacka mig!

Misstänker att det där är gamla snöflingan då? Bra och smakfullt som vanligt :)
Funderar faktiskt på att pussla ihop något skoj med just det glaset men velar vilken boett man ska köra på :confused:

Tackar och bugar! :happyhappy:
Det är glaset, verket och boettlocket från den. Syns inte på bilden riktigt men det är ett kronan @3 case. Om du skulle bygga en 013 med sånt här glas tänk på att det är bredare än ett inlägg i standardstorlek, crystaltimes inlägg har lite större öppning. :)

Tackar och bugar! :happyhappy:
Det är glaset, verket och boettlocket från den. Syns inte på bilden riktigt men det är ett kronan @3 case. Om du skulle bygga en 013 med sånt här glas tänk på att det är bredare än ett inlägg i standardstorlek, crystaltimes inlägg har lite större öppning. :)
Ah, så var det :)
Yes, bra att veta även om 013 nog inte kommer på tal, lutade åt 031 men dom har blivit så satans dyra och svårt att hitta fräna delar till (glaset t.ex).
Praktiskt med CT inom EU, man får kanske försöka anpassa bygget efter deras utbud när allt kommer omkring.

Läst ikapp flödet från igår kväll fram tills nu och ser att det blev en del Zelos-affärer ;) Vad roligt att så många köpte sig en Swordfish :)

Tur man hängde på låset och klickade hem en i tid, visste att dom skulle gå åt fort, men inte att det var en fråga om timmar. Det blev den gröna varianten för min del, så nu är det bara att vänta och längtas :)

upload_2020-7-25_14-9-58.jpeg

Läst ikapp flödet från igår kväll fram tills nu och ser att det blev en del Zelos-affärer ;) Vad roligt att så många köpte sig en Swordfish :)

Tur man hängde på låset och klickade hem en i tid, visste att dom skulle gå åt fort, men inte att det var en fråga om timmar. Det blev den gröna varianten för min del, så nu är det bara att vänta och längtas :)

upload_2020-7-25_14-9-58.jpeg

Leverans kring två veckor på den gröna enligt Elshan.

Tog ett tag att läsa ikapp, men är man inte trött kan man lika gärna passa på.

Grattis min vän! Galet bra klocka.

Stort grattis!!

Riktigt fin bubbla!
Satan vad cool den är @M26. Riktigt unik klocka. Kul att du satsade på den!
Tack gubbar, helt klart över förväntan! Det var länge sedan jag blev så glad över en klocka :)

Nu är frågan. Hur många Swordfish köpte @M26 ? :D
Haha du känner mig för väl min vän, det var fan nära att jag slog till på en Teal men tack vare mitt velande så sålde den slut. Nu kan jag pusta ut, så jäkla nöjd med min Nexus

Jumping hour in action :D
IMG_20200725_135509.jpg

Herrejösses vilket glas :hungry:
IMG_20200725_135517.jpg

Och lumebilden är inte heller fy skam även om den inte är den mest potenta pga. tavlans konstruktion :)
IMG_20200724_213057.jpg

Tillbaka
Topp