Men berätta nu vilka du planerar! Jag är nyfiken...
Starkt av dig! Min dyker säkert upp till försäljning rätt omgående om du skulle ändra dig.
Vad är det du har siktet inställt på? Vore kul att höra vad folk har på sina inköpslistor. För egen del är det en Sinn UX men så dök Samui i stål upp...
Det låter som att du har blandat ihop begreppen för tullavgiften är som sagt max 8kr för klockor men sen tillkommer 25% moms på produktens värde inkl. frakt (och den minimala tullavgiften) samt deras administrationsavgift på 125kr. Nu vet jag inte vad det är du har köpt och hur mycket det kostade men det är ju ganska enkelt att räkna ut vad du har betalat i moms/admin/tull. Vad får dig att tro att det är just tulldelen som felar?
Nja, jag tror nog att det är ganska proportionerligt i förhållande till respektive speditörs kapacitet, däremot verkar DHL ha ett mycket smidigare och automatiserat system till skillnad från Postnord som verkar sitta och göra allting manuellt.
Vad fan är det du säger?! Tillökning på gång? STOOOOORT grattis, poppa!
Jag tror att det är där som brytgränsen går. Har man väl skaffat två så gör det ingen större skillnad om man skaffar två eller tre till. De bytte väl till Postnord när de gick ihop med danska posten som står för en extremt stor del av förlusterna som vi är med och betalar? Vi är nog ett av världens främsta länder gällande digitalisering och då är det egentligen inte särskilt konstigt om själva brevdelen drabbas men man kan ju tycka att de skulle ta igen det på speditionssidan där näthandeln ökar explosionsartat.
Det är väl egentligen inte någon hemlighet hur min lista ser ut, åtminstone två av tre är ju redan information som legat ute här
Utan inbördes ranking eller köpordning så ser det ut så här då:
1. Doxa 300T divingstar
2. Diving armour
3. The Citizen (det är däremot inte helt hundra vilken )
Jag hoppas faktiskt kunna hålla listan intakt men just nu köper jag istället för klockor alldeles för många band istället