• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ah, så var det :)
Yes, bra att veta även om 013 nog inte kommer på tal, lutade åt 031 men dom har blivit så satans dyra och svårt att hitta fräna delar till (glaset t.ex).
Praktiskt med CT inom EU, man får kanske försöka anpassa bygget efter deras utbud när allt kommer omkring.

De i Singapore, Namoki, DLW och Luciusatelier går snabbt med DHL och avgifterna har för mig stannat runt 60 spänn. Men jag köper mest från CT.
031 är ju lite krångligare ja. Du får göra lite research men ett tophat är alltid en bra början vilken boett det nu än blir. :D
Ser fram emot att se vad du hittar på! ;)

Det är bra det! Någon ska ju ha koll liksom.
När jag gick med här skulle jag bara kolla, inte posta speciellt mycket och ALDRIG några bilder...
Har väl gått sådär, snittar 361 inlägg/månad! :banghead:

Jag är glad så länge det varar. Tomtebloss som jag är har jag alltid väskan packad. Redo att snöa in på nästa grej.:rolleyes:

Förra gången jag gick på djupet med något höll det i nästan 7 år.:)
Som jag tidigare nämnt håller den här tråden i mångt och mycket tomteblosset brinnande.:)

Bra med en lätt klocka när man jobbar tungt på ledig tid.....o_O
73DD0F86-EA7E-4DEB-8114-46F5B101E7E1.jpeg

Byteslördag!
Bytes mot någonting med längre L2L typ 46-49mm, diameter 39-43mm :) @Nicke75

1BBE7BBC-38C0-49ED-9321-096A783B469B.jpeg

Inte ens en vecka gammal :eek:
Kommer fullset såklart plus det blå Bartongummit på bilden :)
Klart den kan få gå utan byte också iofs om det är av intresse... @Yrsnö

Vad har ni?
Segt på byteslördagen idag, någon annan som fått något napp? Här är det stendött än sålänge.

Ja precis! De skulle ha Breitling men såg inga i butiken tyvärr.
Han är återförsäljare fortfarande men pga tidigare stölder så har han inga framme eller hemma.
Pratade med honom för något år sedan om det.
Han hade ju ett par tråkiga incidenter när butiken låg i Kristianstad tidigare. Beställde själv ett Breitlingspänne av honom för något år sedan :)

Tillbaka
Topp