• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

2B058958-43C0-4490-BE9B-C995831AAFE6.jpeg
7F8C7D9A-6F0F-4136-B049-0D7ABBD8233C.jpeg
06360BBE-7EBB-4580-9A9A-BE531A2CB944.jpeg
2DE683B9-6200-4E83-BC1F-7FA8A5848C47.jpeg
94990D02-A078-43C2-B508-01E3C7E26245.jpeg
EAFEF1FD-BC3C-4396-892A-461EEB86CDBB.jpeg
3ED0C87B-44BE-4F84-9106-F0898FFD6654.jpeg
9EBBF3F2-A0CD-4948-9EE9-1C7FE3F1D4E2.jpeg
63AA2C1A-85B4-4B71-B611-21B2457AFC3F.jpeg
674ADDAC-80BA-4C33-A681-9A7590D34F7B.jpeg
74065C5D-6B71-416F-9FB4-5D17EA9E7399.jpeg
AAF67739-799B-47EF-8593-1063658A245D.jpeg
EF2C0FE7-84EA-4EA5-BD84-91B2BA184C80.jpeg
702CB3EE-CD22-4C41-AC10-DF8B27D77FB1.jpeg

Gött tryck i lumen! :cigar:

Det är lite som med aktier, man realiserar inte förlusten förrän man säljer så lika bra att behålla dem och hålla fasaden uppe. :D
Sant, men jag hade ju tänkt sälja av lite nu och det var därför jag började räkna... :nailbiting: Iofs för att jag vill köpa andra klockor men... :p

Jag gjorde faktiskt samma tavla tidigare idag. Jag ligger ju givetvis i lä jämfört med dig, så jag behöver inte medicineras den här gången.;)
Det är bara dumt... :confused:

Dumt dumt.... ;)

Edit: för oss som flippar så är snarare vad man lagt på frakt det att fundera på... :D
Såg nog att editerade din post. ;) Mmm, man har nog gett en och annan krona till fraktbolagen. Det är ju inte något man får tillbaka heller. :D

Haha, veeet, har lista på både köp och sedan sälj -> mer ångest :(
Ouch, så mycket sadist är jag dock inte... :D Hur stor procent ligger du på i diff om man får fråga? :pompus:

Det har jag också gjort. Fast alla klockor jag någonsin ägt. Räknade inte med tillbehör dock som klockband osv då hade det vart ca 15000 till tror jag. Men det blir ju endel som sagt.
Nej, fy fan. Tillbehör ska vi inte ens prata om... :eek: Har inte orkat räkna på allt gammalt och jag vet inte ens vad jag köpt det för så... Bäst att glömma!

Äsch, räkna på hur mycket pengar du lagt på bilar och annat tråkigt nödvändigt så blir du snart på bra humör igen :)
Japp, det är betydligt mer. :p

Haha ta två, du hade väl 50 pjäser?:angel:
Jaaaa, rub it in! :nailbiting:

Du har i alla fall fått Klockor för pengarna. Om du köpt cigg, kokain eller Aftonbladet för pengarna hade du inte haft nåt av värde kvar. :)
Nej, det har du rätt i. Nu känns det bättre! :D

Då har du ju värdet kvar i samlingen.... tänk om du hade slösat bort dom istället. Skaffa häst så får du känna på ångest. Det är som att hälla pengar i ett svart hål..... :sorry:
Japp, det har du rätt i. Hade häst tidigare så vet vad det kostar, riktigt svettigt... :confused:

Såg nog att editerade din post. ;) Mmm, man har nog gett en och annan krona till fraktbolagen. Det är ju inte något man får tillbaka heller. :D

Insåg att i dagens samhälle ska man inte skylta med allt :blackeye: Men å andra sidan har du ju de kvar och värdet i dem säkert inte sämre än att ha pengar på banken, liiite jobbigare flippa bara hehe :)

Verkar finns intresse på en passaround så kollar om det är genomförbart :)

Phoibos Voyager, 40mm dykare med en av de bättre loggorna :cigar:

73F37CC0-4E56-4E0C-9D90-FC040C29AF13.jpeg

037F7B21-E7E5-4C25-91EA-F1B9DBE4CDE6.jpeg

Info:
- 10st deltagare (2st platser kvar. Jag, @Lindellc , @Birchgrove och @Meep @Derix och @midikem @BoZ80 och @Yrsnö har 8st av dem. Om ni inte vill vara med hojta till så tar jag bort er).
- När tio deltagare anmält sig röstar vi om färg. Majoritetvalet beställs.
- 285kr var borde täcka alla kostnader med paypal etc. Ev pengar över skänks bort eller så köper jag något band att inkludera om det räcker till det.
- Fem dagar var, skicka iväg på den femte dagen. Någon dag hit eller dit är alltid lugnt. Ingen idé skicka iväg den en lördag exempelvis..
- All frakt sker på allas risk. Skickas därmed som rekommenderat för att minimera risker (ej skicka lätt).
- Klockan lottas ut via joker när alla haft den. Alla får ett nummer tilldelat av mig.

Vill du vara med dra iväg ett pm så gör jag en grupp när vi närmar oss antalet deltagare som krävs :)
Jag är på! :)

Insåg att i dagens samhälle ska man inte skylta med allt :blackeye: Men å andra sidan har du ju de kvar och värdet i dem säkert inte sämre än att ha pengar på banken, liiite jobbigare flippa bara hehe :)
Den som orkar får kolla mitt Snupps-konto och räkna själv. :p Jo, det är ju inte pengar i sjön och framför allt så är det jäkligt kul att hålla på med klockor. Ska man ha kul så får det faktiskt kosta, det har jag inte något emot! :happyhappy:

Den som orkar får kolla mitt Snupps-konto och räkna själv. :p Jo, det är ju inte pengar i sjön och framför allt så är det jäkligt kul att hålla på med klockor. Ska man ha kul så får det faktiskt kosta, det har jag inte något emot! :happyhappy:

Köpt betydligt sämre saker än klockor....
Är dock ändå nöjd med att min samling (frånsett kommande swordfish) har ett snittvärde på ~1.5k. Dvs. finns mkt kul i budgetsegmentet att köpa med även fast man varit klocktorsk i många år nu :)

Sant, men jag hade ju tänkt sälja av lite nu och det var därför jag började räkna... :nailbiting: Iofs för att jag vill köpa andra klockor men... :p

Ouch, så mycket sadist är jag dock inte... :D Hur stor procent ligger du på i diff om man får fråga? :pompus:

Nej, fy fan. Tillbehör ska vi inte ens prata om... :eek: Har inte orkat räkna på allt gammalt och jag vet inte ens vad jag köpt det för så... Bäst att glömma!

Japp, det är betydligt mer. :p

Jaaaa, rub it in! :nailbiting:

Nej, det har du rätt i. Nu känns det bättre! :D

Japp, det har du rätt i. Hade häst tidigare så vet vad det kostar, riktigt svettigt... :confused:
Förlåt men ska jag vara helt ärlig är det ändå ganska skönt att veta att nån alltid har det värre(eller bättre beroende på hur man ser det):rolleyes:

Får du några kommentarer för pisslavan?
Inte än...:sorry:
Kanske. Men jag har nu kommit fram till att resonemanget "tänk så mycket roligt man kunde gjort med pengarna" spricker när man redan lagt pengarna på något roligt.

Min nuvarande samling har kostat mig drygt 45000kr, varav Orisen motsvarar mer än hälften.
Roligt har det varit.
Om jag inte köpt klockor för pengarna hade dom gått till att betala hyra, försäkringar och reservdelar till bilen.
Har hellre klockorna än pengarna. Det är väl för att kunna köpa grejer man gillar som man jobbar?!;)

Köpt betydligt sämre saker än klockor....
Är dock ändå nöjd med att min samling (frånsett kommande swordfish) har ett snittvärde på ~1.5k. Dvs. finns mkt kul i budgetsegmentet att köpa med även fast man varit klocktorsk i många år nu :)
Bra prisklass att hålla sig i. :) Tänker inte avslöja mitt snitt med det är en bit över ditt. :bag: Kul med Swordfish, jag hade 42mm och den var grym!

Förlåt men ska jag vara helt ärlig är det ändå ganska skönt att veta att nån alltid har det värre(eller bättre beroende på hur man ser det):rolleyes:
Haha, det kan jag bjuda på! :D

Inte än...:sorry:

Kanske. Men jag har nu kommit fram till att resonemanget "tänk så mycket roligt man kunde gjort med pengarna" spricker när man redan lagt pengarna på något roligt.

Min nuvarande samling har kostat mig drygt 45000kr, varav Orisen motsvarar mer än hälften.
Roligt har det varit.
Om jag inte köpt klockor för pengarna hade dom gått till att betala hyra, försäkringar och reservdelar till bilen.
Har hellre klockorna än pengarna. Det är väl för att kunna köpa grejer man gillar som man jobbar?!;)
Precis så resonerar jag också och det är nog en sund inställning. Det är ju inte så att jag sätter mig i finansiell knipa pga mina köp heller, då hade det varit en annan sak. Det är ju fortfarande pengar som annars hade gått till annat skit och inte till viktiga saker. :)

Verkar finns intresse på en passaround så kollar om det är genomförbart :)

Phoibos Voyager, 40mm dykare med en av de bättre loggorna :cigar:

73F37CC0-4E56-4E0C-9D90-FC040C29AF13.jpeg

037F7B21-E7E5-4C25-91EA-F1B9DBE4CDE6.jpeg

Info:
- 10st deltagare (1st plats kvar. Jag, @Lindellc , @Birchgrove och @Meep @Derix och @midikem @BoZ80 och @Yrsnö @HSK har 9st av dem. Om ni inte vill vara med hojta till så tar jag bort er).
- När tio deltagare anmält sig röstar vi om färg. Majoritetvalet beställs.
- 285kr var borde täcka alla kostnader med paypal etc. Ev pengar över skänks bort eller så köper jag något band att inkludera om det räcker till det.
- Fem dagar var, skicka iväg på den femte dagen. Någon dag hit eller dit är alltid lugnt. Ingen idé skicka iväg den en lördag exempelvis..
- All frakt sker på allas risk.
- Klockan lottas ut via joker när alla haft den. Alla får ett nummer tilldelat av mig.

Vill du vara med dra iväg ett pm så gör jag en grupp när vi närmar oss antalet deltagare som krävs :)

Någon som är sugen på sista platsen? :)

Jag saknade ju originalkartongen till min A-13A Pilot Watch...

Mailade Paolo Fanton, alltså personen bakom projektet angående detta.
Fick en mycket trevlig mailkonversation och idag var jag och hämtade ut en
"Tändstiftskartong" på mitt UPS-Center. Så cool att den får stå på hyllan!

Så skall kundservice skötas.

PS. "Tyska Lädret" har inte kommit än, så det blir "tunnis-läder" från England på bilden.

image2.jpeg

Precis så resonerar jag också och det är nog en sund inställning. Det är ju inte så att jag sätter mig i finansiell knipa pga mina köp heller, då hade det varit en annan sak. Det är ju fortfarande pengar som annars hade gått till annat skit och inte till viktiga saker. :)
Det är nog naturligt att man funderar så, gör sådana ihopräkningar ibland. Jag har även noterat alla avyttringar senaste åren (ca 80 st sen 2017) inkl pris. Men har inte gjort några sammanställningar än. Har självklart gått back, speciellt med alla fraktkostnader.

Min värsta försäljning var av min dyraste klocka som jag köpte för 45 papp och sålde för 25. Och sen ångrade mig några månader senare. Ångest! Men så kan det vara. Man kan inte göra något ogjort. Nu har jag inga så dyra klockor längre. Den dyraste kostar 21.000 ny, men som jag köpte begagnad för bra mycket mindre. Beställde som jag postade igår två klockor, som totalt kanske landar på 8-9 beroende på importavgifter, men de är egentligen finansierade av tidigare försäljningar.

Resonerar rätt mycket med mig själv om detta och som vanlig knegare med en fru som för tillfället saknar inkomst är det inte realistiskt att köpa de dyra pjäserna. Känns då bra att hänga här, eftersom man då också lär sig vilka micro och affordable som ger valuta för pengarna. :)

Och så har vi ju så trevligt här! Trevlig helg!
77E0DBAF-8AFC-4A4C-9786-081DDA93B00B.jpeg

Jag saknade ju originalkartongen till min A-13A Pilot Watch...

Mailade Paolo Fanton, alltså personen bakom projektet angående detta.
Fick en mycket trevlig mailkonversation och idag var jag och hämtade ut en
"Tändstiftskartong" på mitt UPS-Center. Så cool att den får stå på hyllan!

Så skall kundservice skötas.

PS. "Tyska Lädret" har inte kommit än, så det blir "tunnis-läder" från England på bilden.

image2.jpeg

F*n va kul att se! Paolo är en hedersman som heter duga alltså :)

Jag gjorde precis misstaget att räkna ihop hur mycket pengar jag har köpt klockor för (alltså klockor som fortfarande finns i samlingen). Satan vilken ångest, haha. Fick hämta en öl för att lugna nerverna... :confused:
PSX_20200725_164117.jpg

Har inte alla en excelfil där man tydligt ser vad man har lagt på klockor samt försäljningspris :eek:!?

Edit: Excel meddelar att jag har 30 150.7 kr i klocklådan :p

Tillbaka
Topp