Gött tryck i lumen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får du några kommentarer för pisslavan?Det är högst tillfälligt. Om några månader är jag snickare igen och då kommer jag inte ha tid att vara här inne lika mycket.
I receptionen är det ganska mycket dödtid...
Speciellt på kvällspasset. Några incheckningar, lite minigolf, några glassar. I övrigt tyst och öde...
Sant, men jag hade ju tänkt sälja av lite nu och det var därför jag började räkna... Iofs för att jag vill köpa andra klockor men...Det är lite som med aktier, man realiserar inte förlusten förrän man säljer så lika bra att behålla dem och hålla fasaden uppe.
Det är bara dumt...Jag gjorde faktiskt samma tavla tidigare idag. Jag ligger ju givetvis i lä jämfört med dig, så jag behöver inte medicineras den här gången.
Såg nog att editerade din post. Mmm, man har nog gett en och annan krona till fraktbolagen. Det är ju inte något man får tillbaka heller.Dumt dumt....
Edit: för oss som flippar så är snarare vad man lagt på frakt det att fundera på...
Ouch, så mycket sadist är jag dock inte... Hur stor procent ligger du på i diff om man får fråga?Haha, veeet, har lista på både köp och sedan sälj -> mer ångest
Nej, fy fan. Tillbehör ska vi inte ens prata om... Har inte orkat räkna på allt gammalt och jag vet inte ens vad jag köpt det för så... Bäst att glömma!Det har jag också gjort. Fast alla klockor jag någonsin ägt. Räknade inte med tillbehör dock som klockband osv då hade det vart ca 15000 till tror jag. Men det blir ju endel som sagt.
Japp, det är betydligt mer.Äsch, räkna på hur mycket pengar du lagt på bilar och annat tråkigt nödvändigt så blir du snart på bra humör igen
Jaaaa, rub it in!Haha ta två, du hade väl 50 pjäser?
Nej, det har du rätt i. Nu känns det bättre!Du har i alla fall fått Klockor för pengarna. Om du köpt cigg, kokain eller Aftonbladet för pengarna hade du inte haft nåt av värde kvar.
Japp, det har du rätt i. Hade häst tidigare så vet vad det kostar, riktigt svettigt...Då har du ju värdet kvar i samlingen.... tänk om du hade slösat bort dom istället. Skaffa häst så får du känna på ångest. Det är som att hälla pengar i ett svart hål.....
GulAlla dessa val.. kan inte bestämma mig mellan gul och orange.. vad säger juryn?
Jag är ju på båda listorna och kan tänka mig att släppa min plats på oceantimern till förmån för @Marcus så fler får chansen att testa era klockor
Segt på byteslördagen idag, någon annan som fått något napp? Här är det stendött än sålänge.
Såg nog att editerade din post. Mmm, man har nog gett en och annan krona till fraktbolagen. Det är ju inte något man får tillbaka heller.
Jag är på!Verkar finns intresse på en passaround så kollar om det är genomförbart
Phoibos Voyager, 40mm dykare med en av de bättre loggorna
Info:
- 10st deltagare (2st platser kvar. Jag, @Lindellc , @Birchgrove och @Meep @Derix och @midikem @BoZ80 och @Yrsnö har 8st av dem. Om ni inte vill vara med hojta till så tar jag bort er).
- När tio deltagare anmält sig röstar vi om färg. Majoritetvalet beställs.
- 285kr var borde täcka alla kostnader med paypal etc. Ev pengar över skänks bort eller så köper jag något band att inkludera om det räcker till det.
- Fem dagar var, skicka iväg på den femte dagen. Någon dag hit eller dit är alltid lugnt. Ingen idé skicka iväg den en lördag exempelvis..
- All frakt sker på allas risk. Skickas därmed som rekommenderat för att minimera risker (ej skicka lätt).
- Klockan lottas ut via joker när alla haft den. Alla får ett nummer tilldelat av mig.
Vill du vara med dra iväg ett pm så gör jag en grupp när vi närmar oss antalet deltagare som krävs
Den som orkar får kolla mitt Snupps-konto och räkna själv. Jo, det är ju inte pengar i sjön och framför allt så är det jäkligt kul att hålla på med klockor. Ska man ha kul så får det faktiskt kosta, det har jag inte något emot!Insåg att i dagens samhälle ska man inte skylta med allt Men å andra sidan har du ju de kvar och värdet i dem säkert inte sämre än att ha pengar på banken, liiite jobbigare flippa bara hehe
Ja man behöver bara tänka ”SOL” så reagerar klockanGött tryck i lumen!
Den som orkar får kolla mitt Snupps-konto och räkna själv. Jo, det är ju inte pengar i sjön och framför allt så är det jäkligt kul att hålla på med klockor. Ska man ha kul så får det faktiskt kosta, det har jag inte något emot!
Äsch, KÖÖÖÖP bah!Har en skx031 som ev kan gå i byte, annars ska jag nog ligga liiite i lä med klockköp. Blev två denna vecka
Jag som inte skulle utöka samlingen något mer förutom en cartier santos, jaja, går att spara ihop till en sån senare också
Förlåt men ska jag vara helt ärlig är det ändå ganska skönt att veta att nån alltid har det värre(eller bättre beroende på hur man ser det)Sant, men jag hade ju tänkt sälja av lite nu och det var därför jag började räkna... Iofs för att jag vill köpa andra klockor men...
Det är bara dumt...
Såg nog att editerade din post. Mmm, man har nog gett en och annan krona till fraktbolagen. Det är ju inte något man får tillbaka heller.
Ouch, så mycket sadist är jag dock inte... Hur stor procent ligger du på i diff om man får fråga?
Nej, fy fan. Tillbehör ska vi inte ens prata om... Har inte orkat räkna på allt gammalt och jag vet inte ens vad jag köpt det för så... Bäst att glömma!
Japp, det är betydligt mer.
Jaaaa, rub it in!
Nej, det har du rätt i. Nu känns det bättre!
Japp, det har du rätt i. Hade häst tidigare så vet vad det kostar, riktigt svettigt...
Inte än...Får du några kommentarer för pisslavan?
Kanske. Men jag har nu kommit fram till att resonemanget "tänk så mycket roligt man kunde gjort med pengarna" spricker när man redan lagt pengarna på något roligt.Det är bara dumt...
Bra prisklass att hålla sig i. Tänker inte avslöja mitt snitt med det är en bit över ditt. Kul med Swordfish, jag hade 42mm och den var grym!Köpt betydligt sämre saker än klockor....
Är dock ändå nöjd med att min samling (frånsett kommande swordfish) har ett snittvärde på ~1.5k. Dvs. finns mkt kul i budgetsegmentet att köpa med även fast man varit klocktorsk i många år nu
Haha, det kan jag bjuda på!Förlåt men ska jag vara helt ärlig är det ändå ganska skönt att veta att nån alltid har det värre(eller bättre beroende på hur man ser det)
Precis så resonerar jag också och det är nog en sund inställning. Det är ju inte så att jag sätter mig i finansiell knipa pga mina köp heller, då hade det varit en annan sak. Det är ju fortfarande pengar som annars hade gått till annat skit och inte till viktiga saker.Inte än...
Kanske. Men jag har nu kommit fram till att resonemanget "tänk så mycket roligt man kunde gjort med pengarna" spricker när man redan lagt pengarna på något roligt.
Min nuvarande samling har kostat mig drygt 45000kr, varav Orisen motsvarar mer än hälften.
Roligt har det varit.
Om jag inte köpt klockor för pengarna hade dom gått till att betala hyra, försäkringar och reservdelar till bilen.
Har hellre klockorna än pengarna. Det är väl för att kunna köpa grejer man gillar som man jobbar?!
Jag sliter på bra på mitt, den ena keepern är ju dock större än ett lasso som du säger!Ventus på lädret som följde med. Tycker det är rätt b, keepers har katastroft dålig passform så blir inte långvarigt...
Verkar finns intresse på en passaround så kollar om det är genomförbart
Phoibos Voyager, 40mm dykare med en av de bättre loggorna
Info:
- 10st deltagare (1st plats kvar. Jag, @Lindellc , @Birchgrove och @Meep @Derix och @midikem @BoZ80 och @Yrsnö @HSK har 9st av dem. Om ni inte vill vara med hojta till så tar jag bort er).
- När tio deltagare anmält sig röstar vi om färg. Majoritetvalet beställs.
- 285kr var borde täcka alla kostnader med paypal etc. Ev pengar över skänks bort eller så köper jag något band att inkludera om det räcker till det.
- Fem dagar var, skicka iväg på den femte dagen. Någon dag hit eller dit är alltid lugnt. Ingen idé skicka iväg den en lördag exempelvis..
- All frakt sker på allas risk.
- Klockan lottas ut via joker när alla haft den. Alla får ett nummer tilldelat av mig.
Vill du vara med dra iväg ett pm så gör jag en grupp när vi närmar oss antalet deltagare som krävs
Den där hade gjort sig riktigt bra på något liknande dettaSoligt idag, scuba dude vill absolut vara med
Det är nog naturligt att man funderar så, gör sådana ihopräkningar ibland. Jag har även noterat alla avyttringar senaste åren (ca 80 st sen 2017) inkl pris. Men har inte gjort några sammanställningar än. Har självklart gått back, speciellt med alla fraktkostnader.Precis så resonerar jag också och det är nog en sund inställning. Det är ju inte så att jag sätter mig i finansiell knipa pga mina köp heller, då hade det varit en annan sak. Det är ju fortfarande pengar som annars hade gått till annat skit och inte till viktiga saker.
Det kan jag hålla med omDen där hade gjort sig riktigt bra på något liknande detta
Kanske man ska vara med då, om det finns plats?Någon som är sugen på sista platsen?
Jag saknade ju originalkartongen till min A-13A Pilot Watch...
Mailade Paolo Fanton, alltså personen bakom projektet angående detta.
Fick en mycket trevlig mailkonversation och idag var jag och hämtade ut en
"Tändstiftskartong" på mitt UPS-Center. Så cool att den får stå på hyllan!
Så skall kundservice skötas.
PS. "Tyska Lädret" har inte kommit än, så det blir "tunnis-läder" från England på bilden.
Det är väl CNS?Det kan jag hålla med om
Vart hittar jag ett sådant?
Det vet jag inte om det är men om du vill bli av med det så kan jag allt stå till tjänst så klart [/QUOTE]Det är väl CNS?
Jag har ett som jag inte använder som du kan få. Det är inte riktigt samma mitt är ett single pass Nato. Men själva tyget ser likadant ut.
/ P
Jag gjorde precis misstaget att räkna ihop hur mycket pengar jag har köpt klockor för (alltså klockor som fortfarande finns i samlingen). Satan vilken ångest, haha. Fick hämta en öl för att lugna nerverna...