• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kör på japanskt affordable idag. Bambino är helt klart svårslagen när den kommer till budgetklockor.

532064B6-77C1-4CDC-A81F-5280AA91BAF0.jpeg

Trist :(
Jag har mailat och frågat om de skickar ’Jumping hour’ till Island. Nu är det till att vänta...
Den här bergodalbanan har knakat sedan första backen, så att det kunde spåra ur när som helst var jag förberedd på. Fick den där sjunkande känslan i magen imorse när jag fick paypaladressen (kände igen namnet från min research) och kände direkt att det kan vara något annat än en excentrisk klockmakare jag pratar med...

Inte så klyftigt att använda en polares paypal om polaren är känd bedragare som är bannad med alla sina hundratals alias på alla forum...
Det skickar onekligen lite fel signaler.:rolleyes:

Men om han kan skicka en faktura så är det lugnt.
Har jag bara något att visa paypal när jag kräver tillbaka pengarna så känner jag mig lugn.
Han har inte verkat "scammig" fram till nu.o_O

Edit: han kallar mig "my friend" också, vilket är en varningssignal för mig...

Notera hur han inte svarar på en enda av mina frågor.
-------
no problem my friend, there is nothing strange going on at all, it's how I do things, as John and I do biz together,and I am enzo of enzo mechana, so thats me.
I understand if you feel uncomfortable, but this is how I've done things for years for the less expensive parts and such, the watches and more expensive items are done through bank wire to my account.
No problem at all, I feel maybe it's best not to make the dial as really I make for repeat customers and ones that know me, so i can see how this is not what you are used to, but that doesn't mean anything we are doing is not correct, yiu just don't have trust, so i dont want you you to be uncomfortable.
yiu did contact me from the official enzo mechana watches fb page, as well as my official email here., but, you should feel. comfortable with the process or else it will not be enjoyable for either of us.
i wish you well my friend, and thank you for sharing.
Enzo
------
"My friend". Fuck you och alla som ser ut som dig.
I fart in your general direction.

Jävligt surt att han gör så förbannat snygga grejer bara.:sorry:

Jaja. Då har jag 12000 spänn att bränna på något annat.:D

-------
no problem my friend, there is nothing strange going on at all, it's how I do things, as John and I do biz together,and I am enzo of enzo mechana, so thats me.
I understand if you feel uncomfortable, but this is how I've done things for years for the less expensive parts and such, the watches and more expensive items are done through bank wire to my account.
No problem at all, I feel maybe it's best not to make the dial as really I make for repeat customers and ones that know me, so i can see how this is not what you are used to, but that doesn't mean anything we are doing is not correct, yiu just don't have trust, so i dont want you you to be uncomfortable.
yiu did contact me from the official enzo mechana watches fb page, as well as my official email here., but, you should feel. comfortable with the process or else it will not be enjoyable for either of us.
Enzo
------

Surt, men känns som rätt beslut - jag hade inte känt mig trygg med den kommunikationen...

Surt, men känns som rätt beslut - jag hade inte känt mig trygg med den kommunikationen...
Det är inget snack om att det är samma Enzo som jag har pratat med som alla andra har haft samma kommunikationsproblem med. Men denna Enzo kan vara John, och då spelar det liksom ingen roll. Ingen har mig veterligen träffat Enzo...

Som sagt. Skiter i det. Kanske köper en brun ändå och en blå visare från någon annan.
Eller gör en egen tabla i förtältet. Hur svårt kan det vara?!:p

Det är inget snack om att det är samma Enzo som jag har pratat med som alla andra har haft samma kommunikationsproblem med. Men denna Enzo kan vara John, och då spelar det liksom ingen roll. Ingen har mig veterligen träffat Enzo...

Som sagt. Skiter i det. Kanske köper en brun och en blå visare från någon annan.
Just do it! :)

-------
Enzo
------

Rätt beslut. Köp något som är färdigt eller se om du kan hitta någon att samarbeta med som har ett gott rykte :)

Som sagt. Skiter i det. Kanske köper en brun ändå och en blå visare från någon annan.

Finns folk på forumet som gör tavlor! :D

Tillbaka
Topp