Notera det snabba datum-bytet vid 12 på dagen...
Fan, inser att efter senaste tömningarna så har jag ingen plagiattisdag-värdig medlem (smaka på den meningen)...har owg-at Skx009 senaste 10 dagarna. Får bli en Seiko-tisdag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Notera det snabba datum-bytet vid 12 på dagen...
Fan, inser att efter senaste tömningarna så har jag ingen plagiattisdag-värdig medlem (smaka på den meningen)...har owg-at Skx009 senaste 10 dagarna. Får bli en Seiko-tisdag.
Om jag hade pengarna och verkligen inte behövde använda dem på annat så skulle jag köpa Rolexen. Pengar kommer det alltid nya efterhand.En begagnad Rolex Sub kostar cirka 80 tkr.
En begagnad Nethuns Scuba 500m cirka 2 tkr. Skulle ni välja en Sub eller en Nethuns och 78 tkr cash i handen?
Om man nu får tag i en Rolex Sub...Om jag hade pengarna och verkligen inte behövde använda dem på annat så skulle jag köpa Rolexen. Pengar kommer det alltid nya efterhand.
RolexEn begagnad Rolex Sub kostar cirka 80 tkr.
En begagnad Nethuns Scuba 500m cirka 2 tkr. Skulle ni välja en Sub eller en Nethuns och 78 tkr cash i handen?
Om man nu får tag i en Rolex Sub...
Sant. Tänkte mer på ny läste för snabbt.Verkar finnas gott om dem på begagnat- och gråmarknaden. Bara att slanta upp. Samt hoppas på att du inte köpt en fejk eller franken.
Om jag hade pengarna och verkligen inte behövde använda dem på annat så skulle jag köpa Rolexen. Pengar kommer det alltid nya efterhand.
Det är väl att man har den där gamla fördomen att allt från Kina är billiga skräpkopior. Kanske får släppa lite på detFinns ju bra och dåligt även i Kina och San Martin tillhör definitivt det bra så i det fallet behöver du inte vara extra misstänksam .
En begagnad Rolex Sub kostar cirka 80 tkr.
Appropå sub, här är mitt bidrag till Homagetisdag.
Bjuder på fot i bilden.
Nethuns, tagit de andra pengarna och köpt något roligare än en sub
+1Nethuns, tagit de andra pengarna och köpt något roligare än en sub
Finns väl alltid om man kan/vill lägga pengarna säljarna begär. :/ Känns skönt att jag inte vill ha någon.Om man nu får tag i en Rolex Sub...
Det är faktiskt något jag, och säkert många andra här, ofta tänker på. Ska man ha flera normalprisade klockor eller ett fåtal lite dyrare? Svårt, tycker jag.Nethuns, tagit de andra pengarna och köpt något roligare än en sub
Sorry, tvåa på den. Så går det när man inte läser igenom allt.Verkar finnas gott om dem på begagnat- och gråmarknaden. Bara att slanta upp. Samt hoppas på att du inte köpt en fejk eller franken.
Nog har tanken kommit vid nattetid för dom flesta här att sälja av allt och satsa på 1-2klockor, men det glömmer iaf jag bort under nattenDet är faktiskt något jag, och säkert många andra här, ofta tänker på. Ska man ha flera normalprisade klockor eller ett fåtal lite dyrare? Svårt, tycker jag.
Man ser ju ibland riktigt fina kombos i trådarna för perfekt duo och bästa tripplar. Misstänker att de ofta har fler klockor än dessa.Nog har tanken kommit vid nattetid för dom flesta här att sälja av allt och satsa på 1-2klockor, men det glömmer iaf jag bort under natten
Ja man gör ju det men tror i mitt ifall att även ifall jag skulle komma fram till den perfekta duon och inhandla den så skulle jag se en annan perfekt duo etc etcMan ser ju ibland riktigt fina kombos i trådarna för perfekt duo och bästa tripplar. Misstänker att de ofta har fler klockor än dessa.
Tänk om man kunde hitta de där perfekt två? Är det en utopi? Är det vad man på engelska kallar för en ”pipe dream” (finns det ett svenskt motsvarande uttryck?)?
Yes! Det var ju svinfräcktJäklar, plötsligt händer det och helt utan förvarning, tog bara en månad drygt
Tänk om man hade haft en dinka med 22mm nu
@moggec var du sugen?
Klart tanken har slagit en. Men jag hade inte löst att bara ha fem-sex klockor. Jag byter ju klocka nästan varje dag och ibland två gånger om dagen. Vissa klockor kan jag inte ha till vissa tillfällen osv.Det är faktiskt något jag, och säkert många andra här, ofta tänker på. Ska man ha flera normalprisade klockor eller ett fåtal lite dyrare? Svårt, tycker jag.
Ja, skönt att man alltid sansar sig eller glömmerNog har tanken kommit vid nattetid för dom flesta här att sälja av allt och satsa på 1-2klockor, men det glömmer iaf jag bort under natten
Man får köra både ochDet är faktiskt något jag, och säkert många andra här, ofta tänker på. Ska man ha flera normalprisade klockor eller ett fåtal lite dyrare? Svårt, tycker jag.
Man ser ju ibland riktigt fina kombos i trådarna för perfekt duo och bästa tripplar. Misstänker att de ofta har fler klockor än dessa.
Tänk om man kunde hitta de där perfekt två? Är det en utopi? Är det vad man på engelska kallar för en ”pipe dream” (finns det ett svenskt motsvarande uttryck?)?
Det roliga med klocknörderiet är för mig att testa en massa olika. Är de då för dyra är det för svårt. Så någon perfekt duo blir det aldrig för mig, det är omväxlingen som är det roliga!Ja man gör ju det men tror i mitt ifall att även ifall jag skulle komma fram till den perfekta duon och inhandla den så skulle jag se en annan perfekt duo etc etc
Det är faktiskt något jag, och säkert många andra här, ofta tänker på. Ska man ha flera normalprisade klockor eller ett fåtal lite dyrare? Svårt, tycker jag.
Jag vet inte, egentligen har jag inget på rak arm som jag vill sälja. Måste inventera!En liten hint om vad som kan tänkas vara på väg att röra på sig kanske?
Finns mycket göttigt i din låda!
Aj, jobbigt läge!Jag vet inte, egentligen har jag inget på rak arm som jag vill sälja. Måste inventera!
Tror nog man skulle få inaktivera kontot på klocksnack och aldrig prata eller googla nåt om klockor så man får upp något i flödet för att inte få sug för något nytt eller merDet roliga med klocknörderiet är för mig att testa en massa olika. Är de då för dyra är det för svårt. Så någon perfekt duo blir det aldrig för mig, det är omväxlingen som är det roliga!