• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

image.jpg

Fan, inser att efter senaste tömningarna så har jag ingen plagiattisdag-värdig medlem (smaka på den meningen)...har owg-at Skx009 senaste 10 dagarna. Får bli en Seiko-tisdag.
Notera det snabba datum-bytet vid 12 på dagen...

Verkar finnas gott om dem på begagnat- och gråmarknaden. Bara att slanta upp. Samt hoppas på att du inte köpt en fejk eller franken. :)
Sorry, tvåa på den. Så går det när man inte läser igenom allt. ;)

Jag skulle köpa av Trusted Seller på C24 om det handlade om så mycket. Då är man både mer skyddad och löper lägre risk att något är knas.

Nog har tanken kommit vid nattetid för dom flesta här att sälja av allt och satsa på 1-2klockor, men det glömmer iaf jag bort under natten:D
Man ser ju ibland riktigt fina kombos i trådarna för perfekt duo och bästa tripplar. Misstänker att de ofta har fler klockor än dessa. :)

Tänk om man kunde hitta de där perfekt två? Är det en utopi? Är det vad man på engelska kallar för en ”pipe dream” (finns det ett svenskt motsvarande uttryck?)?

Man ser ju ibland riktigt fina kombos i trådarna för perfekt duo och bästa tripplar. Misstänker att de ofta har fler klockor än dessa. :)

Tänk om man kunde hitta de där perfekt två? Är det en utopi? Är det vad man på engelska kallar för en ”pipe dream” (finns det ett svenskt motsvarande uttryck?)?
Ja man gör ju det men tror i mitt ifall att även ifall jag skulle komma fram till den perfekta duon och inhandla den så skulle jag se en annan perfekt duo etc etc:rolleyes:

Det är faktiskt något jag, och säkert många andra här, ofta tänker på. Ska man ha flera normalprisade klockor eller ett fåtal lite dyrare? Svårt, tycker jag.
Klart tanken har slagit en. Men jag hade inte löst att bara ha fem-sex klockor. Jag byter ju klocka nästan varje dag och ibland två gånger om dagen. Vissa klockor kan jag inte ha till vissa tillfällen osv.
Nog har tanken kommit vid nattetid för dom flesta här att sälja av allt och satsa på 1-2klockor, men det glömmer iaf jag bort under natten:D
Ja, skönt att man alltid sansar sig eller glömmer :D

Ja man gör ju det men tror i mitt ifall att även ifall jag skulle komma fram till den perfekta duon och inhandla den så skulle jag se en annan perfekt duo etc etc:rolleyes:
Det roliga med klocknörderiet är för mig att testa en massa olika. Är de då för dyra är det för svårt. Så någon perfekt duo blir det aldrig för mig, det är omväxlingen som är det roliga!

Det är faktiskt något jag, och säkert många andra här, ofta tänker på. Ska man ha flera normalprisade klockor eller ett fåtal lite dyrare? Svårt, tycker jag.

Finns ju många roliga klockor för 78k om jag fick de över som för mig smäller högre än en submariner. Linde Werdelin, Omega PO/nya smp och många fler...

Jag har aldrig ägt någon premiumklocka och känns inte aktuellt just nu men när barnen flyttat ut etc och ”det finns mer pengar lägga på annat” då kommer jag nog köpa något dyrare. Men i vilken prisklass vet jag inte, fram till nu har något över 10k känts onödigt spendera på bara mig. Sen att jag under en period hade klockor med ett högre värde än det gör det iof till lite hyckleri :rolleyes:

Det roliga med klocknörderiet är för mig att testa en massa olika. Är de då för dyra är det för svårt. Så någon perfekt duo blir det aldrig för mig, det är omväxlingen som är det roliga!
Tror nog man skulle få inaktivera kontot på klocksnack och aldrig prata eller googla nåt om klockor så man får upp något i flödet för att inte få sug för något nytt eller mer:rolleyes:

Tillbaka
Topp