• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trevlig kväll Ks :)
20200730_213537.jpg
20200730_213537.jpg

Tagna bilder från nätet fasen blir mer o mer sugen,ska få bilder på skicket imorgon sen får vi se.
Enda jag tvekar på är faux-patina dock poppar det skönt mot det blåa.
A5D6C07E-6399-4B01-B513-84441ABB3D8B.jpeg
48C9A8E4-D35E-4571-8DED-0682DE3ED651.jpeg
Har aldrig riktigt förstått varför beiga index alltid måste likställas med faux patina, har alltid tyckt att beiga eller off-white index är så mycket snyggare än sterila och stendöda vita. Tycker inte att man alltid behöver dra parallellen beiget = faux patina. Grymt bra kombo för övrigt :)

Men, det är inte faux-patina, den är bara i en annan färg än vit :angel: och den gör sig bra med den blå färgen helt enkelt :happyhappy: sjukt snygg på det bandet :woot:
Med risk för att du nu var ironisk men det är exakt så jag ser på det, så mycket snyggare än om det bara var vita livlösa index i min ödmjuka och högst subjektiva mening :)

Har aldrig riktigt förstått varför beiga index alltid måste likställas med faux patina, har alltid tyckt att beiga eller off-white index är så mycket snyggare än sterila och stendöda vita. Tycker inte att man alltid behöver dra parallellen beiget = faux patina. Grymt bra kombo för övrigt :)

Med risk för att du nu var ironisk men det är exakt så jag ser på det, så mycket snyggare än om det bara var vita livlösa index i min ödmjuka och högst subjektiva mening :)
Jag ser faktiskt på det likadant. Finns en tanke från tillverkaren och jag tycker att det passar riktigt bra på vissa klockor. Jag är inte så traditionellt lagd när det gäller rätt eller fel. Jag ser saker jag tycker om, lägger inte ner så stor vikt på resten :)

Tackar! Då var det klart. Fattade inte det.
Trodde bara den fanns via "förköp" länk och inte via hemsidan.
Skönt att få möjligheten att känna sig som en idiot :)

Då hamna man hos svärmor, på middag och god dryck så ser man att hon har köpt en ny byrå och inte monterat ihop den.. självklart erbjuder man sig men det slutade med att hon tydligen hade två Ikea kartonger som tydligen skulle monteras ihop:banghead:
ADD38E7D-5315-47F8-B6A8-A50C2A1ED589.jpeg
Det är väl fint att hjälpa svärmor lite! =)
Fin spinnaker, funderade på den med calidial som låg på KoS för ett tag sedan.

Tillbaka
Topp