• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vart köper man gult glas?o_O
IMG_20200730_222608.jpg
Crystaltimes har haft förut men inte längre vad det verkar :(

Råkade köpa en klocka till för några dagar sedan :rolleyes:, nu är det köpstopp ett tag framöver till förmån för annat som måste finansieras. :grumpy:

Får bjuda på en halvtaskig lume-bild i väntan på dagsljus och att jag får tummen ur med att knäppa ett par bilder. Någon som ser vad det är jag har skaffat mig? (helt klart såväl micro som affordable)

PS. Maximal skärmljusstyrka verkar krävas :woot:

IMG_20200730_223022.jpg

Äntligen har jag en!
C2FC9020-7CDD-4735-B91E-B2C62551F60E.jpeg
Grattis! En riktigt bra allroundklocka och en riktigt grym G!
Värd att cykla ner och handla?:)
Jag köpte ett par härom veckan för att testa och tyckte inte att det var någon ny favorit direkt.
Har ett svart pytonorm om det kan vara nåt. Äkta, förstås.
Inga djur för min del men tack för erbjudandet. :happyhappy:
F10DA7E3-D418-43B3-891B-2BC593C2CBF4.png
Alltså jag tror eventuellt att livet känns för jäkla surt just nu. var så sjukt sugen på denna med mecaquartz. Perfekt på alla sätt MEN den saknar datum. Finns med Miyota och datum men tyckte inte det kändes värt de extra tusenlapparna. (4-6 ish) Jag tror att det faller på datumet. för mig ger datumet en känsla av större tid och förändring. Lite filosofiskt kanske.
Jag skulle nästan hellre betala ett par tusen extra för att slippa datumet. Vissa tycker att det är jättemysigt att sitta och dra upp manuella verk varje morgon, ställa datum på automatare osv. men jag tycker bara att det är ett jäkla gissel. Sa jag att jag gillar quartz förresten? :D
Tagna bilder från nätet fasen blir mer o mer sugen,ska få bilder på skicket imorgon sen får vi se. Enda jag tvekar på är faux-patina dock poppar det skönt mot det blåa.
A5D6C07E-6399-4B01-B513-84441ABB3D8B.jpeg
48C9A8E4-D35E-4571-8DED-0682DE3ED651.jpeg
Riktigt snygg! :hungry::hungry: Jag tycker att färgen på index/visare var en riktigt bra kombo med den härliga blå tavlan. Sinn har dessutom ett väldigt högt andrahandsvärde så om du köper den begagnad är det typ omöjligt att gå back om du skulle ångra dig.

Råkade köpa en klocka till för några dagar sedan :rolleyes:, nu är det köpstopp ett tag framöver till förmån för annat som måste finansieras. :grumpy:

Får bjuda på en halvtaskig lume-bild i väntan på dagsljus och att jag får tummen ur med att knäppa ett par bilder. Någon som ser vad det är jag har skaffat mig? (helt klart såväl micro som affordable)

IMG_20200730_223022.jpg
Geckota?

IMG_20200730_223022.jpg
=) Rolex Explorer.

Jag köpte ett par härom veckan för att testa och tyckte inte att det var någon ny favorit direkt.
Jag skulle nästan hellre betala ett par tusen extra för att slippa datumet. Vissa tycker att det är jättemysigt att sitta och dra upp manuella verk varje morgon, ställa datum på automatare osv. men jag tycker bara att det är ett jäkla gissel. Sa jag att jag gillar quartz förresten? :D
Riktigt snygg! :hungry::hungry: Jag tycker att färgen på index/visare var en riktigt bra kombo med den härliga blå tavlan. Sinn har dessutom ett väldigt högt andrahandsvärde så om du köper den begagnad är det typ omöjligt att gå back om du skulle ångra dig.
Jag håller med dig om Quartz i alla fall! =)

Jo men det går nog. Har själv kört ett 18mm läder på Falcon Eye, och vet med mig att jag sett originalpepsi med band också.
Något speciell boett dock så får inte vara alltför tjockt runt stiften om det skall sitta riktigt, exv nato kräver lite pill
Jag såg i någon recension att det medföljande bandet inte gick att korta tillräckligt, eller ha kort nog, för någon med ca 16-17 cm handled? Att det gick men blev lite för löst/stort häng?

Låter bra :)
Ja hade index/visare varit i endast vitt så hade den nog inte vart lika schysst iof,sen gör sig bandet så bra till den :)

Tillbaka
Topp