• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fy Fabian för att se döden i vitögat på detta sätt... Har du kollat hjärtat på akuten ?

Ringde 1177 efteråt men då jag inte har känt av några kramper eller annat konstigt med muskulaturen så tyckte hon att det var onödigt att åka in. Måste erkänna att jag känner mig väldigt nojig men än så länge så känner jag inget konstigt.

Bronsturteln har sålt och kommer att stanna inom tråden :) fortsätter dock med slakten här hemma och dessa står på tur. Om intresse finns kommer någon av dom upp på annons i veckan, oklart vilken som ryker först.

NTH Barracuda Gilt
20200527_102304.jpg

Borealis Adraga
20200521_094755.jpg

Pm vid intresse :)

Bronsturteln har sålt och kommer att stanna inom tråden :) fortsätter dock med slakten här hemma och dessa står på tur. Om intresse finns kommer någon av dom upp på annons i veckan, oklart vilken som ryker först.

NTH Barracuda Gilt
20200527_102304.jpg

Borealis Adraga
20200521_094755.jpg

Fan, klockkontot är tomt och så kommer Adragan :arghh:. Hoppas den går fort annars tvingas jag nog att prova sälja min kropp.

NTH Barracuda Gilt
20200527_102304.jpg

Borealis Adraga
20200521_094755.jpg

Ett tag iaf, vet ju aldrig när flippardjävulen tar tag i mig... :D Men tror jag kommer att gilla den, kul med brons så taggad på det!

Den där NTH måste nog testas någon dag, har två saker jag inte är överförtjust i (guld, bezel utan minutindex) men stör mig inte alls här den är ändå så sjukt bra :)

NTH Barracuda Gilt
20200527_102304.jpg

Borealis Adraga
20200521_094755.jpg

Jag går i god för båda dessa klockor. En grym duo av två fantastiska klockor. Hoppas dom får stanna i tråden :)

Okej nu har jag bestämt mig för en Dan Henry 1964. Dock inte bestämt mig över om jag ska ha 2 eller 3 sub dials.

3 är väl kanske snyggare, men 2 mer harmoniskt utan att man ser något ticka plus att man kan låtsas att den är mekanisk. Hade det inte varit för "logon" som ju bara är hans namn med ful text så hade jag beställt en igår. Men lär bli en trots det. Är helt kär i kombon med bor-länken och de luggarna.

Det blir en dubbelpost från Squale-tråden här för att jag tänker att det är relevant. Fick hem lite nya band för ett tag sen som egentligen var tänkta till en annan klocka men var tvungen att prova på 1521an. Två olika band från Obris Morgan, ett Warm Yellow och ett Lemon Yellow.

Här är en jämförelse mellan dessa två och ett orange Borealis i ordningen Warm Yellow->Lemon Yellow->Borealis.
PSX_20200731_100200.jpg

PSX_20200731_100250.jpg

Skillnaden är betydligt större än vad jag trodde. Borealis är mycket skönare nytt men de kan nog vara ganska lika när de är använda ett tag. Det som slog mig mest var att Borealis passar många fler handleder än Obris Morgan och även på innersta hålet så är OM lite för långt. På Borealis har jag två eller tre hål kvar även på min halvklena 16,5cm handled.
PSX_20200731_100333.jpg

Jäkligt schyssta band i alla fall! :)
PSX_20200731_100419.jpg

PSX_20200731_100554.jpg
Är det det orange OM du har på din blåa squale nu? (I squale-tråden)
Var beställer man dem i så fall enklast? Tyckte det såg riktigt snyggt ut :cool:

Tillbaka
Topp