• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag har nog frågat detta förut, men ni som äger eller har ägt Ginault OceanRover.
(@TobiasD bland andra)
Är det den avgjort bästa av Submariner klonerna ?
Utan konkurrens! Så sjukt bra enligt min ödmjuka mening och då har jag haft flera versioner av Subben och SD'n och en hel del andra higher-end klockor att jämföra med.

IMG_20200618_175734.jpg

Hade en sådan innan :) Kom tyvärr inte överens med den så den fick vandra vidare :(

IMG_20200228_130902.jpg

Och nu lite OT.

Frugan och barnen stack ut efter lunch så att jag kunde ha tid för att fixa hemma. Bestämde mig raskt för att äntligen sätta upp den nya lampan i köket. Klant som jag är kollade jag inte om strömmen var av. Poff sa det och jag fick en redig kyss! Säkringen gick och jordfelsbrytaren slog till. Byte säkringen och satte på strömmen och den förra ägarens larm gick igång, lät som f*n och grannarna strömmade till och frågade vad tusan som händer. Ingen kod har jag heller till larmet så gjorde det ända logiska, kopplade bort strömmen och drog ut kablarna från sirenen :hungover:
Det är verkligen sjukt bra finish på dom, synd för en annan att dom har börjat bli mera eftertraktade.. Haha oj vilken dag du verkat ha haft.. har verkligen riktigt respekt för ström

Hade en sådan innan :) Kom tyvärr inte överens med den så den fick vandra vidare :(

IMG_20200228_130902.jpg

Och nu lite OT.

Frugan och barnen stack ut efter lunch så att jag kunde ha tid för att fixa hemma. Bestämde mig raskt för att äntligen sätta upp den nya lampan i köket. Klant som jag är kollade jag inte om strömmen var av. Poff sa det och jag fick en redig kyss! Säkringen gick och jordfelsbrytaren slog till. Byte säkringen och satte på strömmen och den förra ägarens larm gick igång, lät som f*n och grannarna strömmade till och frågade vad tusan som händer. Ingen kod har jag heller till larmet så gjorde det ända logiska, kopplade bort strömmen och drog ut kablarna från sirenen :hungover:
Du bara roar dig ;)

Ledsen om jag trampar någon på tårna nu. Men har det diskuterats vidare huruvida Micro ska bli en egen avdelning med uppdelning av trådar som t.ex. en dedikerad nyhetstråd, dagens bild m.m. samt en allmän tråd så som det fingerar idag med socialt samkväm?

Jag tror tyvärr att det är fler än jag som inte går in och läser i tråden för att det är för mycket att läsa ikapp och ibland lite väl långt mellan klockorna :)

Som jag skrev ska det naturligtvis finnas kvar en tråd så som det nu fungerar, det är en stor del av själen i Micro-tråden.

Men jag tror att hela Micro hade tjänat på till exempel en separat tråd för nyheter, en för passarounds, en för tips om handlare m.m., m.m. Men då inte ägarna håller med är det inte så mycket att diskutera :)

Exakt så har det lagts fram, utan framgång tyvärr. För dom delarna du nämner hade ju varit superbra att ha.
Låta den här här tråden vara huvud-tråden och låta annat växa fram :)
Kanske dags att trycka på igen? 4:e eller 5:e gången gillt?
Den där verkar väldigt bra och är nog ett utmärkt substitut till en BB58. Hoppas den får stanna i tråden.

Tillbaka
Topp