• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Så här länge har jag väntat på fredagstråden. Sen kommer den väl när man sitter i bilen ändå!
71C0DF1D-91F7-48DE-8DDD-908195AC3F3C.jpeg
 

[Bobo]

Rolex
Jag kände igen det direkt! Som begravningsentreprenör var han ju tvungen att använda ett förmildrande språk. Bra film! Brasse Brännström som stadens välbärgade och osympatiske knös (och knöl!).
Det var många som glänste i den filmen.:)
Kul att du kände igen citatet. Ja, Yngve var nog rätt så bra på sitt jobb trots att det blev lite fel en gång.:D
IMG_20200807_071410.jpg
 

ZoomZoom

Omega
Ajdå.. det var verkligen i längsta lag visst det är väl lite knepiga omständigheter nu men 4 månader?
Håller med. Paketet fastnade i Hong Kong. Så de skickade ett till sen från London när deras stora leverans kom dit. Så jag fick två armband nästan samtidigt.

Jag är nöjd. De var trevliga och skämdes över den långa levtiden. Men i tider som dessa känns det lite fel att klaga. ☺️
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag visste att du skulle gilla det! ;)

Seriöst, dig vill jag ha som granne! :heart:(vet att jag sagt det förut)
Måste vara en av KS bästa dagar hittills, definitivt trådens bästa!
Kul att du upptäckt HUR bizarr humor vi andra har!
Goa hälsningar från en som sitter vid köksbordet och försöker häva en hemsk insulinkänning, natti! :)
Tack så mycket för de fina orden! :happyhappy: Man gör så gott man kan för att bidra till den goda stämningen. Jag är nog inte någon kul granne men jag gillar att testa gränser. :pirate:
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Hatten av för våran strapkonstnär @SpaceAce! Stort tack kompis, jag kunde inte varit mer nöjd. Perfekt! :happyhappy:

20200806_225721.jpg

20200806_225725.jpg

20200806_225728.jpg


Signerat såklart! :cigar:

20200806_230003.jpg
Tack min vän! :) Bara att du hör av dig om du tröttnar på den gröna tråden ;):p

God morgon! Vilken bild! :wideyed::snaphappy:

Betyget blir... hela FEM strapons :rolleyes:
(av fem möjliga)
Edit: Detta säger jag enbart eftersom jag är avundsjuk och vill ha ett armband gjort av ett bilbälte.
Hittar du någon som tillverkar bandet så kan jag säkert lösa äkta, nytt bilbälte av högsta klass.
Tror att det skulle funka bättre med ett gammalt bälte. Typ från 60-talet.

Tror att dom nya är för nyloniga och fintrådiga för att det ska bli bra...o_O
Band av bilbälte låter som ett kul projekt men "den otaggbare" har nog rätt i att det nog bör göras av ett äldre bälte. :artist:
@thewordfox kanske har känningar i veteranbilsbranschen också? ;)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tack min vän! :) Bara att du hör av dig om du tröttnar på den gröna tråden ;):p


God morgon! Vilken bild! :wideyed::snaphappy:




Band av bilbälte låter som ett kul projekt men "den otaggbare" har nog rätt i att det nog bör göras av ett äldre bälte. :artist:
@thewordfox kanske har känningar i veteranbilsbranschen också? ;)
Veteranbilar har väl skitkassa lås så det är väl i princip bara att slita upp dörren och ta det man vill ha? ;)

Men nej. Har förmodligen en rulle nytt, modernt bilbälte hemma men det är nog som ni säger svårt att göra något av det. En miljard fina nylontrådar som bara väntar på att fransa sig. Men om @SpaceAce vill prova att göra ett band av det så är det bara att höra av sig :)
 

Christoban

Cartier
God morgon tråden!

Är det någon annan som har spanat på Ming och deras kommande (om ca 6h eller så) dykarsläpp? Kanske inte helt affordable i alla modeller, men micro får det väl ändå räknas som? Eller?

Tycker att Ming generellt har en ganska intressant estetik (länk till instagram för de som inte sett tidigare eller bara gillar easy access: https://instagram.com/mingwatches?igshid=mxk51q2s5rd2) och det är ju alltid spännande med nya släpp :)
 

[Bobo]

Rolex
Veteranbilar har väl skitkassa lås så det är väl i princip bara att slita upp dörren och ta det man vill ha? ;)

Men nej. Har förmodligen en rulle nytt, modernt bilbälte hemma men det är nog som ni säger svårt att göra något av det. En miljard fina nylontrådar som bara väntar på att fransa sig. Men om @SpaceAce vill prova att göra ett band av det så är det bara att höra av sig :)
Jag svänger förbi en polares bilskrot i eftermiddag och ser om jag hittar något gammalt mög.;)
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Mina kära vänner. Som ni säkert redan har förstått och sett på flertalet av mina tidigare bilder så är jag ju lite lätt färgblind.
Men, är inte följande kombo rätt ok ändå? :)
Eller är det faktiskt så att i min sjukdomsbild så ingår det även små eller rentav stora inslag av inbillning? :rolleyes:

IMG_20200807_090637.jpg

IMG_20200807_090642_1.jpg
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor
Grönt kan man väl inte tröttna på?!:D

Nästa gång satsar vi på något kanvas som drar åt grönt med kanske orange tråd? Får suga lite på den karamellen... åtminstone till den 25e. :greedy: :)
Du har givetvis rätt. Grönt är en grym färg. :D Jag har precis fått hem några nya coola färger så bara att hojta till. :artist:
Och vi snackar ju affordable här... ;)

Veteranbilar har väl skitkassa lås så det är väl i princip bara att slita upp dörren och ta det man vill ha? ;)

Men nej. Har förmodligen en rulle nytt, modernt bilbälte hemma men det är nog som ni säger svårt att göra något av det. En miljard fina nylontrådar som bara väntar på att fransa sig. Men om @SpaceAce vill prova att göra ett band av det så är det bara att höra av sig :)
Ah, du tänker så! ;):p Gäller bara att ha en morakniv i fickan så att man kan skära av en lämplig bit. :hilarious:
Tack för erbjudandet. Jag återkommer ifall det blir aktuell med ett test av "nytt" band. :)

Jag svänger förbi en polares bilskrot i eftermiddag och ser om jag hittar något gammalt mög.;)
Nice! Håll oss uppdaterade!:woot:
 
Mina kära vänner. Som ni säkert redan har förstått och sett på flertalet av mina tidigare bilder så är jag ju lite lätt färgblind.
Men, är inte följande kombo rätt ok ändå? :)
Eller är det faktiskt så att i min sjukdomsbild så ingår det även små eller rentav stora inslag av inbillning? :rolleyes:

IMG_20200807_090637.jpg

IMG_20200807_090642_1.jpg

Jag håller med dig och tyckte att det blev kanon. Kompisen på handleden blev lite avis ;) Sen om det betyder att jag också blivit färgblind låter jag vara osagt.
DSC_0046.JPG
 

Husse

Patek
Jag visste att du skulle gilla det! ;)


Tack så mycket för de fina orden! :happyhappy: Man gör så gott man kan för att bidra till den goda stämningen. Jag är nog inte någon kul granne men jag gillar att testa gränser. :pirate:
Testa gränser, jao!
Fick ett par grannar att ruska på huvudet här hemma.
Har stått i källaren och gjort ett stort hål samt tagit bort dörren på en sprillans ny hundbur á 500 spänn.
”Vad gör du? Är du inte klok?”
När jag förklarar att den ska stå i garaget på husbilen som ”förrum” till katternas toa, skakar dom bara på huvudet!
Inte bara klocknörd! :D
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Mina kära vänner. Som ni säkert redan har förstått och sett på flertalet av mina tidigare bilder så är jag ju lite lätt färgblind.
Men, är inte följande kombo rätt ok ändå? :)
Eller är det faktiskt så att i min sjukdomsbild så ingår det även små eller rentav stora inslag av inbillning? :rolleyes:

IMG_20200807_090637.jpg

IMG_20200807_090642_1.jpg

Jag tycker de flesta av dina kombinationer är top notch! ;)

Ps. Jag måste skaffa en sådan där hajbrynja snart. Tror det kan bli riktigt bra på någon av mina SKXer...

Väldigt nöjd med mitt i dom färgerna.:happyhappy:
IMG_20200722_151846.jpg

Ja det där är så bra! Väldigt inspirerande. :happyhappy:

Fy Tjorven vad läckert det blev du!
Ser tokpremium ut. Snyggt! :cigar:

Tack snälla du! :happyhappy:

Du har givetvis rätt. Grönt är en grym färg. :D Jag har precis fått hem några nya coola färger så bara att hojta till. :artist:
Och vi snackar ju affordable här... ;)

Spännande! Vi kanske ska ta diskussionen vidare till PM direkt ändå, det tar ju ändå en stund att spika design och så ska du ju göra det oxå. Hör av mig. :)
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Jag tycker de flesta av dina kombinationer är top notch! ;)

Ps. Jag måste skaffa en sådan där hajbrynja snart. Tror det kan bli riktigt bra på någon av mina SKXer...



Ja det där är så bra! Väldigt inspirerande. :happyhappy:



Tack snälla du! :happyhappy:



Spännande! Vi kanske ska ta diskussionen vidare till PM direkt ändå, det tar ju ändå en stund att spika design och så ska du ju göra det oxå. Hör av mig. :)

Tack för dom snälla orden :)
Och ja, jag tycker verkligen att du ska köpa och testa. Min rekommendation är att välja polished i så fall. Funkar till allt.
 
Topp