• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det svåra blir att få till det som glaset ska sitta i. Men det löser jag nog enklast genom att istället för brons i den delen köra mässing. Då kan jag använda mässingsrör och köpa glas som matchar innerdiametern på röret. Hur fogen mellan rör och boett ser ut spelar ingen större roll då det kommer lödas och sedan täckas av en ring...

Allt annat som ska vara runt bör också kunna fixas med rör i olika dimenschanger. I värsta fall får jag montera rörbiten i borrmaskinen och ghettosvarva.:D

På ett sätt blev det mer troligt att det blir av nu när det inte hänger på någon annan längre. Plus att förutsättningarna blev smalare vilket minskar velandet.
Crisis precipitate change...
Ska bli grymt kul att följa, har själv tummen mitt i handen...
 
3204EBEF-BDC3-4FF5-9C83-07220B1085A2.jpeg

Med klockan skickade Julian med ryska kex :)
De får man alltid med! Han är snäll, herr Kampmann. Ryska kakor i tysk förpackning. Äter de emellertid inte. Jag har en bekant som jag ger dem till. ;)
 
Det svåra blir att få till det som glaset ska sitta i. Men det löser jag nog enklast genom att istället för brons i den delen köra mässing. Då kan jag använda mässingsrör och köpa glas som matchar innerdiametern på röret. Hur fogen mellan rör och boett ser ut spelar ingen större roll då det kommer lödas och sedan täckas av en ring...

Allt annat som ska vara runt bör också kunna fixas med rör i olika dimenschanger. I värsta fall får jag montera rörbiten i borrmaskinen och ghettosvarva.:D

På ett sätt blev det mer troligt att det blir av nu när det inte hänger på någon annan längre. Plus att förutsättningarna blev smalare vilket minskar velandet.
Crisis precipitate change...
Det verkar som att du har en solid plan. :)
Själv är bäste dräng men säg till om du behöver hjälp med att få till någon speciell diameter (manuellsvarv). :bookworm:
 
Härlig tungvrickare!

Messerschmidt: första spelet var ett halvsegt äventyrsspel. Dune II var det första som var RTS. Av Westwood Studios som några år senare släppte det fantastiska Command & Conquer och det härliga Red Alert. Those were the days ...

Gryyyyymt! Stort grattis! Härlig pjäs. :) Hur känns det?

Men du slipper la momsen i ursprungslandet? Annars bör du ha rätt att dra av den i efterhand.
Det känns väldigt bra faktiskt, tack :)
Jo, ägaren drog av den så det kanske gick jämnt ut till slut. Pengar är bara pengar, de kommer och går hela tiden.
 
Det var som fasen! Phoenix är väl ändå dyra för att vara natoband?

Lite felciterat men nä CWC har egna band som också är "limmade" medelst värme och dom kostar 120-130 spänn på deras hemsida. Dessa upplever jag som väldigt kvalitativa och de har lite annan grövre struktur än Phoenixbanden. Har ägt ett Phoenix och där blev jag besviken på känslan faktiskt och har sett en del andra inte så positiva utlåtanden om kvaliteten.
Mina 2 cent. :)

950DFAB5-D3D9-47B1-82E4-78CB5CDC4E10.jpeg
D8BEC42B-B171-4CC3-9AAC-D6EADE3D2FD2.jpeg
32AAFEA1-58FF-43A3-B623-831E247A4181.jpeg
5C0CC9B0-2CE5-4C59-9A3D-B3263090DDD7.jpeg
F0F84673-576B-41C2-B3D3-9C4BAE5AE7D4.jpeg
E42C9A3F-55A8-4202-BC6D-021F9A042BBF.jpeg

Boing Buum Tschak vänner !
”Brothers in arms” otaggbare Bobo :)

ÄÄÄNTLIGEN! :woot: Grattis kompis, det var välförtjänt. :)
 
Hörde ryktas om att det är orange som gäller när det kommer till Doxa så det fick bli en sån också när det dök upp en som kändes helrätt och till rätt pris. :rolleyes: Lånad bild:
DOXA-1200T-pro-13638.jpg
Kan inte sluta titta på den här, så jäkla nöjd! Snart får den dessutom en kompis. :rolleyes:
PSX_20200807_200032.jpg
Jag vill också ha en :arghh: så jäkla fina och kul med en ny kompis snart då! Grymma bilder som vanligt :snaphappy:
 
Jag har gått och suktat efter en ’Jumping hour’ i många år. Tack vare @FreakyLeo så fick jag syn på denna modell (den enda som inte kostar huggorm) Det gick en tid och jag språkade lite ditt och datt här med otaggbare Bobo och vi kom överens att beställa varsina :)
Grattis igen! En kul och annorlunda pjäs. Nu får – hoppas jag – vi se den i förgrunden till Islands vidsträckta och dramatiska landskap!
 
SORRY, NOT SORRY!

.
.
Blev ju kanon! :happyhappy: Nu ska jag ut och bada i poolen, ska tydligen bli ruskigt varmt idag! Ha det fint tråden!
PSX_20200806_095709.jpg


PS. Om era ögon blöder efter detta så kan ni tacka @HSK för det och sen har vi kanske lärt oss en läxa? @MaBr har noll spärrar när det gäller det mesta. :pirate:
DS.


Fan, nu måste man ju sticka ut sina ögon med en tandpetare efter att ha sett det där ...

Skoja, fantastiskt och underbart bju på sig själv så. Cred!
.
 
Snyggt!
Tror du vi kan hitta en date i helgen?;)
Ser fram emot det.:D
E1D9EBD1-060E-4EF0-99E5-3DF8E894A6EE.jpeg
Förbannat!.. ska på det årliga moppe ”rallyt” imorgon men gubbarna 3mil söderut kommer förhoppningsvis hem mot kvällen dock.. annars skulle det vara ifall du inte har tid att svänga förbi garaget imorgon lite tidigare på förmiddagen?:angel:

Edit - Ser förövrigt väldigt framemot att klämma på några av dina pjäser, speciellt en som är lite av en gral
 
Tillbaka
Topp