• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Dags för en ryss?


IMG_4078-2.jpg

IMG_4079-2.jpg


IMG_4085-2.jpg

IMG_4087.jpg
Åååh vilken fin klocka och vilka fina bilder :woot:
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Snygg! Den måste ju bygga på SKX013!
Förövrigt en mycket affordable pjäs som ofta hamnar i skuggan av 007:an, trots i mitt tycke bättre proportioner, iallafall allt utom tjockleken som är lite åt det knubbiga hållet... :woot:
Här är iallafall en av mina affordable knubbisar!
A4BC31FE-0BFE-4C53-A68F-0B8A1AC48427.jpeg

Ja allt är samma dimensioner så delar är utbytbara och så. :) Älskar modellen har 4 stycken byggen + frugans Islander. :D

Haha vänta nu, har din fru min gamla Islander?

Ja jag köpte den ju här på forumet till henne :)
IMG_20200726_183835_993.jpg


Tog bort dammkornet på tavlan och bytte till en coinedge bezel.

Japp, den bygger på skx. Det gör alla Islanders. :)

Precis :p
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Ja allt är samma dimensioner så delar är utbytbara och så. :) Älskar modellen har 4 stycken byggen + frugans Islander. :D



Ja jag köpte den ju här på forumet till henne :)
IMG_20200726_183835_993.jpg


Tog bort dammkornet på tavlan och bytte till en coinedge bezel.



Precis :p
Jahaaaa, det är den du har moddat! Du kan hälsa din fru att minst fem stycken har ägt den klockan innan henne. :D
 

KXII

Cartier
Kära vänner, som tidigare nämnt planeras det för fullt en BCF-auktion till trådens ära! Idag kan vi berätta att auktionen kommer ha 1:a September som startdag så nu kan ni alla skriva in det i era kalendrar! ;) Men vet ni vad ni också kan göra, jo! Leta fram trevliga saker ni tänkt för byteslördagbonanzor och donera det istället, ju mer vi får in desto mer kan folk buda på och då skickas mer till BCF! Om ni vill donera något så kan ni skicka ett meddelande till mig och/eller @MaBr. Värt att nämna är att donator postar objekt till vinnare!

Tack och fortsätt vara dunder!
// @KXII & @MaBr

cskhxl5mosilprpgad2n (1).png
 
Senast ändrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
Kära vänner, som tidigare nämnt planeras det för fullt en BCF-auktion till trådens ära! Idag kan vi berätta att auktionen kommer ha 1:a September som startdag så nu kan ni alla skriva in det i era kalendrar! ;) Men vet ni vad ni också kan göra, jo! Leta fram trevliga saker ni tänkt för byteslördagbonanzor och donera det istället, ju mer vi får in desto mer kan folk buda på och då skickas mer till BCF! Om ni vill donera något så kan ni skicka ett meddelande till mig och/eller @MaBr. Värt att nämna är att donator postar objekt till vinnare!

Tack och fortsätt vara dunder!
// @KXII & MaBr

cskhxl5mosilprpgad2n (1).png
Så jäkla fint :heart:
Ska bli spännande att få se vad som ska auktioneras ut :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har det blivit som med bilar helt plötsligt? Isåfall har jag ett gäng med en ägare på ;):D
Ja, trodde du visste? Du kan lätt kräva 10-20% mer för en klocka med endast en tidigare ägare. :D

Frågan är om han inte ska köpa en till. Finns ju bara ett motto här och det är KÖÖÖÖÖP! Du ska inte få en klockbroder i dåliga banor nu! :hilarious:
Hahah, nu förstörde ju du för mig. Jag som tänkte haffa ena av hans skx013! :D
 
Tackar! Var en riktig pina att få på lädret pga dom smala bandhornen, men det var det värt :cigar:

Frugan tyckte dock inte om den då hon inte gillar fyrkantiga klockor, och så trodde hon inte på mig att modellen kallas tanks :hilarious:
Haha! Den kommer att växa hos henne, ge henne tid bara;) min pingla är likadan, får köra säljsnack 1h om dagen i några veckor tills hon iallafall låtsas gilla klockan på samma vis som jag gör :banghead:
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Haha! Den kommer att växa hos henne, ge henne tid bara;) min pingla är likadan, får köra säljsnack 1h om dagen i några veckor tills hon iallafall låtsas gilla klockan på samma vis som jag gör :banghead:

Haha, min fru orkar inte ens låtsas lyssna på mig när jag pratar om klockor :angel:

Men åtta åringen är lite intresserad iaf så jag har något att prata av mig med irl :cigar:
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Kära vänner, som tidigare nämnt planeras det för fullt en BCF-auktion till trådens ära! Idag kan vi berätta att auktionen kommer ha 1:a September som startdag så nu kan ni alla skriva in det i era kalendrar! ;) Men vet ni vad ni också kan göra, jo! Leta fram trevliga saker ni tänkt för byteslördagbonanzor och donera det istället, ju mer vi får in desto mer kan folk buda på och då skickas mer till BCF! Om ni vill donera något så kan ni skicka ett meddelande till mig och/eller @MaBr. Värt att nämna är att donator postar objekt till vinnare!

Tack och fortsätt vara dunder!
// @KXII & @MaBr

cskhxl5mosilprpgad2n (1).png
Riktigt fint och bra inititiv av er!
 
Topp