• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Om man gillar grönt i mindre format så är ju denna Islandern inte så dum. :D

20200817_223136.jpg
 

M26

Rolex
2-Faktor
Har du köpt än? Notera att jag ligger duktigt efter i läsningen :D

Nej, nej, NEJ!!!

Inget köp, försöker lägga band på mina impulser.....i alla fall för ett tag :D
Jag är lite velig gällande min Nexus, kan inte bestämma mig för om jag vill ha kvar den eller om den ska gå vidare. Låter dock annonsen ligga kvar för tillfället :)

Äsch, två på bollen :) 1600usd, 38,5mm diameter, 9,7mm tjock, 15atm WR
AAAF57A3-6CA2-4788-A983-1024662FA884.jpeg
Den finns i vitt också men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den nya Montan, det är något med index och visare som inte riktigt faller mig i smaken.
118120709_2638719099700825_6940557730882283393_o.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Inget köp, försöker lägga band på mina impulser.....i alla fall för ett tag :D
Jag är lite velig gällande min Nexus, kan inte bestämma mig för om jag vill ha kvar den eller om den ska gå vidare. Låter dock annonsen ligga kvar för tillfället :)

Den finns i vitt också men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den nya Montan, det är något med index och visare som inte riktigt faller mig i smaken.
118120709_2638719099700825_6940557730882283393_o.jpg
Behåll Nexus, den är så speciell att den är värd att ha kvar :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Helt ärligt talat, några som vill gå ihop och köpa varsin islander? Vi kanske kan få rabatt av Mark (ägaren).
https://www.longislandwatch.com/Islander_Watches_s/2006.htm

Ser mer och mer inlägg om dessa Islander Watches så kanske kan skriva upp mig på den här listan av ren nyfikenhet.

Verkar grym. Har den i korgen men kan inte handla mer just nu. Bra spec med passande mått.

Jag har haft en och kan säga det är verkligen mycket klocka för pengarna.

Någon mer som är på? :)

Jag har ju så jag klarar mig. :D
Kan hursomhelst rekommendera den och kvalitén är minst lika bra som originalet fast med NH36, safirglas, lugholes etc för under 3K. Även med moms på det så är det ett bra pris. Tycker det är kanon att Mark gör dessa speciellt som originalen har gått i graven. :)
 

andrande101

Omega
2-Faktor
Jag har ju så jag klarar mig. :D
Kan hursomhelst rekommendera den och kvalitén är minst lika bra som originalet fast med NH36, safirglas, lugholes etc för under 3K. Även med moms på det så är det ett bra pris. Tycker det är kanon att Mark gör dessa speciellt som originalen har gått i graven. :)
När du säger "gör dessa", menar du rent allmänt att Mark köper in från tillverkare eller kör han någon egen mikroproduktion?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
När du säger "gör dessa", menar du rent allmänt att Mark köper in från tillverkare eller kör han någon egen mikroproduktion?


Han anlitar ju en tillverkare i Asien för att bygga dom såsom typ 99% av alla andra micromärken. Både namokimods och crystaltimes säljer identiska boetter men de vänder sig ju till moddare/byggare och här kan du köpa en komplett klocka till ett pris som såklart blir bättre än om man köper det löst. :)
 
Topp