Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt!Har också funderat på en Islander. Är ju skx deluxe med många av uppgraderingarna som man tycker Seiko själva borde ha gjort.
Vilken hade du tänkt införskaffa?
Den är fin! Påminner om min Orient.![]()
Denna lockar mest just nu
Ska du flippa den så ställer jag mig gärna på köDen är fin! Påminner om min Orient.
![]()
Håller faktiskt med. Seiko uppgraderade sina turtles iallafall.Har också funderat på en Islander. Är ju skx deluxe med många av uppgraderingarna som man tycker Seiko själva borde ha gjort.
Ja visst! Du är #1.Ska du flippa den så ställer jag mig gärna på kö![]()
Woohoo!Håller faktiskt med. Seiko uppgraderade sina turtles iallafall.
Ja visst! Du är #1.
Klart att det är mikro och en jäkla kanonklocka på det!Vet inte om denna klassas som mikro längre men jag hoppas det annars får ni säga åt mig på skarpen.
Sååå först lite paketöppning och sen läsa igenom allt som hänt här idag
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är flera nya ansikten som har gett sig tillkänna på sistone och det är riktigt kul att se. Jag har också funderat över hur många som aktivt följer tråden och det verkar ändå vara en del som gör det i det fördolda men ni behöver inte vara rädda för att posta i tråden. Vi bits inte och det är bara kul om fler hoppar in och börjar delta i diskussionerna.918 som bevakar denna tråd. Hur många är vi som är aktiva med inlägg och gillamarkeringar, 20-30?..![]()
Haha vilken tur!Klart att det är mikro och en jäkla kanonklocka på det!Visst är den bra?
Jag läste i en intervju att de sålde ca 550 klockor förra året så det är en ganska liten produktion och tyvärr också ganska låg försäljning vilket är synd. Jag tror att Monta skulle må bra av att skaffa sig ett nätverk av återförsäljare i olika länder så att fler får möjlighet att klämma och känna men det är så klart svårt när de fortfarande är så pass små och det blir lite av ett moment 22.
Det är flera nya ansikten som har gett sig tillkänna på sistone och det är riktigt kul att se. Jag har också funderat över hur många som aktivt följer tråden och det verkar ändå vara en del som gör det i det fördolda men ni behöver inte vara rädda för att posta i tråden. Vi bits inte och det är bara kul om fler hoppar in och börjar delta i diskussionerna.![]()
Håller med. Designen är som en blandning av Tissot Gentleman och Certina DS1. Men däremot har Monta Atlas både karaktär och känns egen. Jag hade gärna haft en sådanDen finns i vitt också men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den nya Montan, det är något med index och visare som inte riktigt faller mig i smaken.
![]()
Enormt fräck och stilren, gillar hur elegant de arabiska siffrorna ’sobert’ anas i rehautenHåller med. Designen är som en blandning av Tissot Gentleman och Certina DS1. Men däremot har Monta Atlas både karaktär och känns egen. Jag hade gärna haft en sådan
![]()
Dykare med svart vridring i kombination med vit urtavla är verkligen läckraDen är fin! Påminner om min Orient.
![]()
Ja, jag har det så. Jag avföljer allt som jag inte har ett aktivt intresse av.På tal om att följa trådar så antar jag att flera här använder standardinställningen där man automatiskt följer alla trådar som man någonsin postat ett inlägg i men får man inte en helvetes massa notiser då?![]()
På tal om att följa trådar så antar jag att flera här använder standardinställningen där man automatiskt följer alla trådar som man någonsin postat ett inlägg i men får man inte en helvetes massa notiser då?![]()
På tal om att följa trådar så antar jag att flera här använder standardinställningen där man automatiskt följer alla trådar som man någonsin postat ett inlägg i men får man inte en helvetes massa notiser då?![]()
Ja, jag har det så. Jag avföljer allt som jag inte har ett aktivt intresse av.
Den såg riktigt fin ut den med.Godmorgon gänget!!
Bilder på kommande Nodus Contrail om ingen postat tidigare.
Verkar släppas i slutet på månaden.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det här forumet slutar ge notiser på sådant man inte läser ändå... men om man sen varit inne i en tråd så får man notiser för den igen ett tag. Och om man gör "markera allt som läst på hela forumet" så får man notiser från allt igen en liten stund innan det börjar minska. Fråga hur jag vet.![]()
Ja, det har jag märkt, men jag vill tömma listan med olästa bevakade ämnen.Men man får ju bara en avisering nästa gång någon postar. Går man inte in i tråden då får man ju ingen ny avisering.
Edit: Tvåa på bollen...
Jaaa! Mycket bra! Roulette-datum också!Godmorgon gänget!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är väl ingen nackdel att vara ensam med en klocka du diggar?Den såg riktigt fin ut den med.
Jag känner dock en enorm inverterad FOMO då det verkar som att jag blir själv i tråden med att beställa Venturon. Jag behöver uppbackning och uppmuntran - eller eventuellt en förklaring om vad jag missar
https://venturowatches.com/products/venturo-skindiver-preorder?variant=32292737712164
Like på den!Godmorgon gänget!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Just. Missade.Jaaa! Mycket bra! Roulette-datum också!
Nej det är ju i sig inte någon nackdel, men man vill ju inte ha missat någotDet är väl ingen nackdel att vara ensam med en klocka du diggar?
Jag hade lätt kunnat beställa en, men nu har jag köpt en SF40 och väntar ivrigt på att få lägga vantarna på min Direnzo DRZ 03
Min sammanfattning, du verkar gilla den. Så kör på!
![]()
Om du syftar på islanders så dessvärre inte. Frågade detta för ett tag sedan.Jag tror (stark betoning på ordet tror) att man kan välja en modell sedan be de byta bezel till en man gillar.