• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

andrande101

Omega
2-Faktor
Vilken hade du tänkt införskaffa?
ISL-29-1.jpg

Denna lockar mest just nu
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vet inte om denna klassas som mikro längre men jag hoppas det annars får ni säga åt mig på skarpen.

Sååå först lite paketöppning och sen läsa igenom allt som hänt här idag :D

20200817183437_IMG_3715.JPG

20200817183605_IMG_3717.JPG

20200817183833_IMG_3719.JPG

20200817184127_IMG_3726.JPG

20200817184106_IMG_3725.JPG
Klart att det är mikro och en jäkla kanonklocka på det! :cigar: Visst är den bra? ;)

Jag läste i en intervju att de sålde ca 550 klockor förra året så det är en ganska liten produktion och tyvärr också ganska låg försäljning vilket är synd. Jag tror att Monta skulle må bra av att skaffa sig ett nätverk av återförsäljare i olika länder så att fler får möjlighet att klämma och känna men det är så klart svårt när de fortfarande är så pass små och det blir lite av ett moment 22.
918 som bevakar denna tråd. Hur många är vi som är aktiva med inlägg och gillamarkeringar, 20-30?..
C4530DEF-A002-4A62-9C05-2AAF95FA5C1B.jpeg
Det är flera nya ansikten som har gett sig tillkänna på sistone och det är riktigt kul att se. Jag har också funderat över hur många som aktivt följer tråden och det verkar ändå vara en del som gör det i det fördolda men ni behöver inte vara rädda för att posta i tråden. Vi bits inte och det är bara kul om fler hoppar in och börjar delta i diskussionerna. :happyhappy:
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Klart att det är mikro och en jäkla kanonklocka på det! :cigar: Visst är den bra? ;)

Jag läste i en intervju att de sålde ca 550 klockor förra året så det är en ganska liten produktion och tyvärr också ganska låg försäljning vilket är synd. Jag tror att Monta skulle må bra av att skaffa sig ett nätverk av återförsäljare i olika länder så att fler får möjlighet att klämma och känna men det är så klart svårt när de fortfarande är så pass små och det blir lite av ett moment 22.
Det är flera nya ansikten som har gett sig tillkänna på sistone och det är riktigt kul att se. Jag har också funderat över hur många som aktivt följer tråden och det verkar ändå vara en del som gör det i det fördolda men ni behöver inte vara rädda för att posta i tråden. Vi bits inte och det är bara kul om fler hoppar in och börjar delta i diskussionerna. :happyhappy:
Haha vilken tur!
Ja, riktigt jäkla bra är den :D
Oj jag trodde faktiskt dom sålde fler än så!
Det tror jag verkligen skulle vara en bra idé för att kunna öka försäljningen.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Håller med. Designen är som en blandning av Tissot Gentleman och Certina DS1. Men däremot har Monta Atlas både karaktär och känns egen. Jag hade gärna haft en sådan:)
product-feat-monta-atlas-silver_530x.png
Enormt fräck och stilren, gillar hur elegant de arabiska siffrorna ’sobert’ anas i rehauten :)

Edit: Eller ’sobert’ är nog inte rätt ordval här...
Men jag kommer inte på något bättre.
Edit2: Eller jo, hehe... Sobert som i ’måttfullt’
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
På tal om att följa trådar så antar jag att flera här använder standardinställningen där man automatiskt följer alla trådar som man någonsin postat ett inlägg i men får man inte en helvetes massa notiser då? :nailbiting:

Det här forumet slutar ge notiser på sådant man inte läser ändå... men om man sen varit inne i en tråd så får man notiser för den igen ett tag. Och om man gör "markera allt som läst på hela forumet" så får man notiser från allt igen en liten stund innan det börjar minska. Fråga hur jag vet. :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
På tal om att följa trådar så antar jag att flera här använder standardinställningen där man automatiskt följer alla trådar som man någonsin postat ett inlägg i men får man inte en helvetes massa notiser då? :nailbiting:

Ja, jag har det så. Jag avföljer allt som jag inte har ett aktivt intresse av.

Men man får ju bara en avisering nästa gång någon postar. Går man inte in i tråden då får man ju ingen ny avisering. :)

Edit: Tvåa på bollen...
 

mao

Cartier
Godmorgon gänget!!
Bilder på kommande Nodus Contrail om ingen postat tidigare.
Verkar släppas i slutet på månaden.
E5CABCEE-442C-4E71-957F-A9D902CF26D3.jpeg
D28013F0-3BC2-4373-97BB-49AE985DE15F.jpeg
B46DD2B5-C09C-4637-ABBB-6EE059A6998B.jpeg
5D8A0E34-5C99-455A-9303-20822AD60309.jpeg
005E29AC-0F2B-4FD3-98F0-ED290922B4E6.jpeg
9B3A1B97-488E-4401-94B1-02F55B496BF9.jpeg
Den såg riktigt fin ut den med.

Jag känner dock en enorm inverterad FOMO då det verkar som att jag blir själv i tråden med att beställa Venturon. Jag behöver uppbackning och uppmuntran - eller eventuellt en förklaring om vad jag missar ;)
https://venturowatches.com/products/venturo-skindiver-preorder?variant=32292737712164
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det här forumet slutar ge notiser på sådant man inte läser ändå... men om man sen varit inne i en tråd så får man notiser för den igen ett tag. Och om man gör "markera allt som läst på hela forumet" så får man notiser från allt igen en liten stund innan det börjar minska. Fråga hur jag vet. :)

Men man får ju bara en avisering nästa gång någon postar. Går man inte in i tråden då får man ju ingen ny avisering. :)

Edit: Tvåa på bollen...
Ja, det har jag märkt, men jag vill tömma listan med olästa bevakade ämnen. ;) Lite som att man vill tömma olästa mail, sms, notiser osv. :) Jag vet, inte optimalt men klarar inte av att se massa olästa ämnen. :(
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Den såg riktigt fin ut den med.

Jag känner dock en enorm inverterad FOMO då det verkar som att jag blir själv i tråden med att beställa Venturon. Jag behöver uppbackning och uppmuntran - eller eventuellt en förklaring om vad jag missar ;)
https://venturowatches.com/products/venturo-skindiver-preorder?variant=32292737712164
Det är väl ingen nackdel att vara ensam med en klocka du diggar?
Jag hade lätt kunnat beställa en, men nu har jag köpt en SF40 och väntar ivrigt på att få lägga vantarna på min Direnzo DRZ 03
Min sammanfattning, du verkar gilla den. Så kör på! ;)
22fef52f36dbf7779acdf8a4b5f23d3d_original.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Något är fel med min affordable Bulova. Inte mikro, jag vet, men den var relativt billig!

Uppmätta gångavvikelser mot atomur:
  1. På arm: 16/8 kl. 17.25 till 19:03 = +1 min 45 sek
  2. I klocklådan: 16/8 kl. 19:04 till 17/8 kl. 19:45 = + 1 sek
  3. Med kronan uppåt: 17/8 kl. 22.00 till 18/8 kl. 07.34 = + 8 min 19 sek
A4FB132C-FB1B-414B-9D56-089A92823C18.jpeg
 

mao

Cartier
Det är väl ingen nackdel att vara ensam med en klocka du diggar?
Jag hade lätt kunnat beställa en, men nu har jag köpt en SF40 och väntar ivrigt på att få lägga vantarna på min Direnzo DRZ 03
Min sammanfattning, du verkar gilla den. Så kör på! ;)
22fef52f36dbf7779acdf8a4b5f23d3d_original.jpeg
Nej det är ju i sig inte någon nackdel, men man vill ju inte ha missat något o_O
Jag kör en beställning i eftermiddag, så får.vi se hur den känns i november när den kommer :)
 
Topp