• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

mao

Cartier
Något är fel med min affordable Bulova. Inte mikro, jag vet, men den var relativt billig!

Uppmätta gångavvikelser mot atomur:
  1. På arm: 16/8 kl. 17.25 till 19:03 = +1 min 45 sek
  2. I klocklådan: 16/8 kl. 19:04 till 17/8 kl. 19:45 = + 1 sek
  3. Med kronan uppåt: 17/8 kl. 22.00 till 18/8 kl. 07.34 = + 8 min 19 sek
A4FB132C-FB1B-414B-9D56-089A92823C18.jpeg
Trist - jag skulle börja med att testa avmagnetisering. Men lite tur är det bara det, och det är snabbt och billigt.
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Apropå att customiza klocka på longislanderwatch så kan man med skx 007 och 009 samt några orientmodeller få många options. Glas, tavla, bezel och insert finns så man kan välja i rullister. Söker man på watch by type och väljer custom så finns alternativen där.
Vattentätheten ger de dock ingen garanti på då som jag förstått det.
 

[Bobo]

Rolex

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Den såg riktigt fin ut den med.

Jag känner dock en enorm inverterad FOMO då det verkar som att jag blir själv i tråden med att beställa Venturon. Jag behöver uppbackning och uppmuntran - eller eventuellt en förklaring om vad jag missar ;)
https://venturowatches.com/products/venturo-skindiver-preorder?variant=32292737712164
Du kommer inte bli själv i tråden med Venturo Skindiver:cool:! Uppmuntran är att allt Naoki & Gruppo Gamma står bakom är en väl genomförd QC, mycket bra klockor och verkligen bra pang för pengen :)
 
Topp