Man tryckutjämnar när man fridykerLe Grand Bleu handlar väl om fridykning, dvs utan tuber. Då hålls man väl inte så mycket med tryckutjämning?
För klockan blir det väl dock ingen större skillnad, den andas ju inte oavsett hur du dyker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man tryckutjämnar när man fridykerLe Grand Bleu handlar väl om fridykning, dvs utan tuber. Då hålls man väl inte så mycket med tryckutjämning?
För klockan blir det väl dock ingen större skillnad, den andas ju inte oavsett hur du dyker.
Tryckutjämna måste du göra, det är när du håller för näsan och jämnar trycket i öronen. Du blandar ihop det med dekompression. För klockan spelar det ingen roll, det hinner inte komma in helium under fridykning.Le Grand Bleu handlar väl om fridykning, dvs utan tuber. Då hålls man väl inte så mycket med tryckutjämning?
Hehe, det är inte därför man har dykarur, det är för att de är coola!Tack! Jag kan inget om dykning. Men vill ändå ha någon form av dykarur.
Man tryckutjämnar när man fridyker
Tryckutjämna måste du göra, det är när du håller för näsan och jämnar trycket i öronen. Du blandar ihop det med dekompression. För klockan spelar det ingen roll, det hinner inte komma in helium under fridykning.
Den är riktigt fin, men spännet ser sådär ut... Hoppas det bara är bilden som luras.
Har det sagts något mer om deras HAQ eller är det ett projekt som drar igång när de väl är klara med denna lansering? Det var ändå ett ganska bra tag sedan man köpte in HAQ-verken om jag inte minns fel och det känns som att man borde vara förbi konceptstadiet vid det här laget.Spännet är nog öppet för bildens skull, av någon anledning. Hoppas det är ett bra spänne för just nu tror jag att det är just utveckling av ett eget Halios-spänne som drar ut på tiden
Har det sagts något mer om deras HAQ eller är det ett projekt som drar igång när de väl är klara med denna lansering? Det var ändå ett ganska bra tag sedan man köpte in HAQ-verken om jag inte minns fel och det känns som att man borde vara förbi konceptstadiet vid det här laget.
Haha, dagens bästa..Jag är inte gärna den som chansar så jag kör micro-klocka och micro-öl framför mikrovågsugn denna fredag!
För egen del så tycker jag nog att en del Seikos och Casios platsar även i en affordables-tråd.Ändå intressant detta med vad är mikro och affordables etc. Subjektivt och svårt. Tror också mer på att speca vad det kan vara och att ett subforum kan fungera (mot vad jag tyckt tidigare) men då måste det också skötas så som att i ex squaletråden postas squale, kanske en homagetråd, ”Kommande släpp” m.m. och ex g-shock/seiko postas i kobra kai. Går nog inte ha en allmän tråd då i ett subforum. Huruvida det är bra vet jag inte men nog bättre. Har själv postat en del som passar bättre i andra trådar typ Casio/Seiko vilket nog borde ha postats (och bör postas framöver) där så de som vill hitta info om det hittar
Sen finns ju kobra Kai där också många mikros från Asien platsar.
Jag är inte gärna den som chansar så jag kör micro-klocka och micro-öl framför mikrovågsugn denna fredag!
Fin klocka, trevlig öl, häftig micro! Vad mer kan man ens önska sig i en och samma bild av ett sådant micro-proffsJag är inte gärna den som chansar så jag kör micro-klocka och micro-öl framför mikrovågsugn denna fredag!
För egen del så tycker jag nog att en del Seikos och Casios platsar även i en affordables-tråd.
Det som många lockas av här är ju värmen och prestigelösheten hos brukarna här. Har inte känt samma i någon annan tråd. Betydligt mer stiff hållning och inte samma välvilja till snabba svar och hjälp som här enligt mig i alla fall.
Tror inte det är särskilt mångas som tänkt tanken att posta mikros från Asien i Kobra Kai bara för att dom är från Asien men det är bara vad jag tror.
Ett mycket väl formulerat förslag har lämnats till ledningen med hur det kan se ut i ett subforum och givetvis skulle rätt tråd innehålla rätt material då.
Dock så är en allmän diskussionstråd (denna tråden flyttad dit) menad att vara någon form av huvudtråd i förslaget som framfördes i alla fall
Bara framtiden kan ju utvisa hur det blir och till dess så blir det nog lika smårörigt men trevligt som nu .
Vilken pik?Vi förstår piken fastän den var fin
Tack ska du ha vännen!Fin klocka, trevlig öl, häftig micro! Vad mer kan man ens önska sig i en och samma bild av ett sådant micro-proffs
Min faller oftast på blå med men har ju 3Den blå är stiligt sportig. Den får min röst, helt klart
Givetvis så skulle allt som har en tråd diskuteras i sin tråd annars faller ju allt. Har man t.ex en tråd för snabb hjälp så ställer man ju frågan där.Grejen är väll att om ett subforum finns för de märkena borde det ju också användas. Annars kan ju i princip allt inkluderas. Affordable är så pass brett att vad som är det för vardera är olika. En del har rolex som andra har Casio. Och vid ett subforum tror jag inte helt på en tråd likt denna som en huvudtråd med risk för att det fortsätter i denna och då är det meningslöst addera en helt ny forumdel. Iaf vad jag tror. Men man får tycka och tänka olika såklart
Cool mikro, mikro och mikroJag är inte gärna den som chansar så jag kör micro-klocka och micro-öl framför mikrovågsugn denna fredag!
**C*** spot on.Gällande OT så tycker jag fortfarande att ledningen borde skapa en hel microdel. Kan det übersmala Panerai få en egen del är det rimligt att även micro får det.
Det var många som hetsades till köp och #FOMO-beställde i panik.Har fått en känsla av att det är en hel del som inte har klickat med nya Zelos SF40. Brukar det alltid vara så vid nya släpp, även fast dom tar slut på en gång? Har själv beställt den vita. Kommer på måndag.
Tyckte det klargjordes tidigare idag, så posta dina Seikos duBytte band på Trenchhuntern. Till det mörkgrå medföljande natot. Tycker den passar riktigt bra. Har även paketöppnat tre Seiko, varav två är riktigt affordable. En är lite finare kanske. Men under fem papp i alla fall. Postade i andra trådar ändå. Tills det är bestämt hur vi gör med affordable makro här.