• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tyckte det klargjordes tidigare idag, så posta dina Seikos du :)
Vi vill se! Vi vill se! Vi vill se @Remofflan 's seikos!
Bara för det ska ni få några andra bilder än de andra trådarna! :)
E72A1578-2756-4122-B358-9B17D6271DC1.jpeg
B50D23C7-BD8B-4A7E-9CB4-8CC3693D1CA6.jpeg
9BC6514C-1009-4D0E-8D71-1DC627AE7F17.jpeg
D20B2FE7-EDE2-4026-85B1-1E42C2EEEA78.jpeg
11526310-D899-4893-930E-C6317C7D8914.jpeg
23B9B865-0763-45AA-8D0B-31C32EBF7420.jpeg
458EFD26-8C5F-47E2-A1A2-3B6920F79BAF.jpeg
362793F1-4260-414F-8E74-532B18D3A722.jpeg
99E586B8-F79B-451B-80D5-A62FF4DF7676.jpeg

Har fått en känsla av att det är en hel del som inte har klickat med nya Zelos SF40. Brukar det alltid vara så vid nya släpp, även fast dom tar slut på en gång? Har själv beställt den vita. Kommer på måndag. :)

Vad fint! Jag har den gröna varianten och är verkligen helnöjd :)

Tror det är som Remofflan sa, byggdes upp mycket hype kring släppet och man visste att det skulle sälja slut fort, så många föll för trycket och drog en liten rövare ;) ångrade man sig gick de att sälja vidare direkt för samma pris man köpte för utan problem.

Vad fint! Jag har den gröna varianten och är verkligen helnöjd :)

Tror det är som Remofflan sa, byggdes upp mycket hype kring släppet och man visste att det skulle sälja slut fort, så många föll för trycket och drog en liten rövare ;) ångrade man sig gick de att sälja vidare direkt för samma pris man köpte för utan problem.
Hoppas att man faller för den precis som du gjorde. Ett byte till sand eller teal skulle funka om man inte skulle gilla den vita. Givetvis om någon vill byta :)

**C*** spot on.
Bjuder på en äkta mikro - en fantastisk klocka gjord av en äkta klockälskare - Halios som definitivt förtjänar en egen tråd i en mikroavdelning.
image.jpg

Trevlig helg till alla i tråden, forumledningen @hook & @Leben och resten av KS ❤️

Den vill jag ha! Kan ha sagt det 50 ggr vid det här laget. Kan jag få kika på den vid nästa lunch och drool? Snart hoppas jag V!

Snygg trio det där, grattis grattis. Visst ska dom visas här :).
Tack! :)
Snyggt ju! Men varför två av SRPE-varianterna? Känna på dom och sälja en?
Jag gillar dom, och kommer garanterat skaffa en varefter när annat på villhöver-listan är avbockat :)
Ja, tanken är titta och känna på dem och förhoppningsvis behålla en. Den mattsvarta är ... mattsvart. ;) Klassisk och fin men blir som när jag köpte SRP777 – tröttnar lite för lätt, tror jag. Sunbursten är ju motsvarande den Turtle som kom härom året (SRPC23?). Lite roligare. Men är den begränsad i bandkompatibilitet?
Den där nya femman är faktiskt en av de få senaste som intresserar mig just nu. Riktigt bra!
Tack. Ja, tycker dessa slår högre än de första nya femmorna, 5KX:erna. De var pseudodykare. Dessa är mindre, har 20 mm bandbredd och är stilrent stiliga. :)

Gällande Presage:n är jag inte helt såld än. Zen Garden-tavlan som är som asfalt är väldigt fin. Den hypades innan släpp som en ersättare för Sarb033. Men vette fan om den är bättre alltså. Ska fundera ett tag till. Risken är att den är för polerad och fin; för dressad, och därför inte kommer att komma till användning.

Men varför två av SRPE-varianterna? [...] Jag gillar dom, och kommer garanterat skaffa en varefter när annat på villhöver-listan är avbockat
En lustig sak är att de svarta finns med länk eller natoband. Tror den gröna bara finns med nato? Hursomhelst, alla har samma listpris! Är inte det märkligt? Är det en fingervisning om kvaliteten på länken? ^^

Tack.
Ja, mitt märke!
Tavlan är grå-svart fumée, men ser tropical ut i det varma kvällsljuset.
Diggar ni tropical? Vi funderade på att göra en tropical-version. Har t.om. en sample på det.
Blev väldigt köpsugen på en trenchhunter, kul att köpa från någon som hänger i tråden :)

Att efterlikna ”defekter” som tropical kan nog både bli bu och bä beroende på utförandet. Visa gärna upp prototypen :)

Blev väldigt köpsugen på en trenchhunter, kul att köpa från någon som hänger i tråden :)

Att efterlikna ”defekter” som tropical kan nog både bli bu och bä beroende på utförandet. Visa gärna upp prototypen :)
Ja, det kan säkert väcka känslor!
Ska få fram en bild på den, jag har den inte utan den är på vårt lager. Ska se om jag kan gräva fram ngn äldre bild.

Tillbaka
Topp