• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Woohoo. Flera sidor nu med enbart bilder och snack om klockor. Underbart!
För att själv hålla topic postar jag en bild på min GG Nexus. Bilden är tyvärr gammal då jag är på landet och klockan i stan.
Att ingen hugger den som finns på k&s är för mig obegripligt. Grymt fin och udda klocka ju.
IMG_20200722_172621-01.jpeg
Instämmer helt, till ett schysst pris dessutom! Stenhård klocka!

F. ö. kommer jag att skicka tillbaka den med sunburst, av en enkel anledning. Den linjerar inte. Jag vet, typiskt Seiko, men jag pallar det inte. Jämförelse:
126875CE-D2E6-4BB2-8397-228EA6DC0259.jpeg
1FEB4855-BAC2-448E-A640-2893292B1AE0.jpeg

Mot den mattsvarta:
0CA38464-3CEF-4AA7-AF29-F5FC5AFAE04B.jpeg
C3B482C7-085F-4943-875C-204F03C81028.jpeg
Det där gör ont i mina ögon (OCD triggered). Synd och skam att inte Seiko gör bättre ifrån sig.

För övrigt känns det mycket konstigt och småtråkigt med den låga aktiviteten i tråden.

Ja, det märks att det inte är samma stämning som det varit dom sista 2500 sidorna.
Mycket tråkigt.
Ja inte ska väl vi ha det så trevligt när inte dom andra har det. Mycket märkligt och väldigt synd.
Någon/några verkar ha lyckats.

Det rusade väll inte 10 sidor fre-lördagkväll pga topic hållits men annars har det väll postats en del ju. Om det är dåligt ja det får stå för var och en. Men att det fokuseras på klockor borde ju inte leda till sämre stämning när forumet i sig går ut på det. Saker måste ju kunna tas upp, och också accepteras när de som äger påtalar det. Jag tycker att hook, leben etc är jäkligt snälla i sina moderering och vad som tillåts. Men så har jag hängt en del på WUS med deras ”moderatorer/diktatorer” :rolleyes:

Senast ändrad:
Det rusade väll inte 10 sidor fre-lördagkväll pga topic hållits men annars har det väll postats en del ju. Om det är dåligt ja det får stå för var och en. Men att det fokuseras på klockor kan ju inte leda till sämre stämning när forumet i sig går ut på det. Saker måste ju kunna tas upp, och också accepteras när de som äger påtalar det. Jag tycker att hook, leben etc är jäkligt snälla i sina moderering och vad som tillåts. Men så har jag hängt en del på WUS med deras ”moderatorer/diktatorer” :rolleyes:
Givetvis får det stå för var och en. Man är nog bara van vid värmen, glädjen, hjälpsamhet och den skämtsamma tonen här inne vilket inte finns någon liknelse till i dom andra trådarna. Stelt-deluxe många gånger och frågar man något så tar det dagar ibland innan ett svar kommer, ja om det nu kommer något alls. Det tycker jag är riktigt synd och det kommer jag att sakna här inne om det är dit vissa vill komma.
Endast min uppfattning och den står jag givetvis för själv, säger dock inte att det är rätt för det :)

För egen del som mest bara glotta utan att bidra speciellt mkt så tycker jag det är trist om tråden tappar sin charm. Även om klockor ska vara i fokus så är det ändå det andra som kanske gör att man gång på gång kolla in här:)
Idag kör vi certinan och låter moncharden vila. Spaceace bandet är med:) nu in å shoppa:bag:
IMG_20200822_122508.jpg

Sommaren börjar lida mot sitt slut, dags byta ett par länkar mor läder.

Meraud-klockorna levererades ju med läderband som av allt att döma kom från den likaledes belgiska tillverkaren Molequin - en som det verkar ganska liten tillverkare.

Nåväl, istället för det ljusbruna originalbandet blev det nu ett gått nubuckband som jag tycker funkat bra med den svarta urtavlan. Eller?

DSC_0044.JPG
_20200822_125005.JPG

Nä, nu skakar vi liv i det gamla skrället.
Vad gör ni?
Själv så styr jag lite i trädgården, men ska snart sätta igång med kvällens middag.
Pasta Al Scampi står på schemat. Ska koka en tomatsås på egenodlade tomater snart, som får puttra till det är dags att laga färdigt middagen.

Dagen till ära bär jag också min SKX009, klockan som funnits längst i min samling.
20200822_131625.jpg

Nä, nu skakar vi liv i det gamla skrället.
Vad gör ni?
Själv så styr jag lite i trädgården, men ska snart sätta igång med kvällens middag.
Pasta Al Scampi står på schemat. Ska koka en tomatsås på egenodlade tomater snart, som får puttra till det är dags att laga färdigt middagen.

Dagen till ära bär jag också min SKX009, klockan som funnits längst i min samling.
20200822_131625.jpg
Jag har precis städat klart inför kvällens kräftskiva och nu ligger jag på terrassen och slappar med en bok. Låter ju helt fantastiskt gott med räkpasta, det var längesen jag gjorde det. Fan, nu blev jag hungrig! :shifty:
PSX_20200822_134235.jpg

Jag har precis städat klart inför kvällens kräftskiva och nu ligger jag på terrassen och slappar med en bok. Låter ju helt fantastiskt gott med räkpasta, det var längesen jag gjorde det. Fan, nu blev jag hungrig! :shifty:
PSX_20200822_134235.jpg
Du läser inte Cussler? Av tingesten runt din handled att döma så läser du typ ”Anarkistens kokbok” eller ”Lilla terrorlexikonet, vol. A-K”

Är säker på att tråden får fart igen. Finns nog sköna medlemmar och bra klockor att skriva om och lägga ut bilder på.
Om båda moderering och off topic håller sig på en rimlig nivå så kommer den lyfta igen med en bra balans.

Själv badar jag med Mikro-Squalen nu

20200822_141921.jpg

Tillbaka
Topp