• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är i det läget med men verkar va samma varje höst.
Funderar på köpa senaste Sonos ljudlimpa istället för klockor.
Resonerade exakt likadant när jag övervägde köp av Axios idag, tänkte att det kan vara trevligare för hela familjen om jag köper en bärbar projektor istället :rolleyes: Synd bara att det är förlorade pengar så snart man tryckt på köp, det fina med vår hobby är att man bara binder upp kapitalet för stunden tills det är dags för flipp :D

Ja, härligt med klockor på ingång, har själv 2 kvar att ta emot som jag betalde för ett tag sedan. Riktiga godbitar med nya Yema Superman Heritage 63 med coola länken och nya Halios Fairwind på ny länk. Blir spännande!
Verkligen! Nu har jag inte riktigt sådana finpjäser på ingång men det är ändå kul när man väntar nytt :)

Tkr faktiskt att (det dyra) originalet är en ohemult ful klocka. :cigar:
Möjligt, även om jag alltid gillat den dvs. innan all hype men jag är fortfarande tacksam att SM valde att avvika i bezelform. Tycker dock att dom gott kunnat hyvla av en del på sidorna av boetten också då det i SM's falla endast är till för utseendet och inte uppfyller någon funktion som originalet :)
 
Senast ändrad:
Resonerade exakt likadant när jag övervägde köp av Axios idag, tänkte att det kan vara trevligare för hela familjen om jag köper en bärbar projektor istället :rolleyes: Synd bara att det är förlorade pengar så snart man tryckt på köp, det fina med vår hobby är att man bara binder upp kapitalet för stunden tills det är dags för flipp :D

Verkligen! Nu har jag inte riktigt sådana finpjäser på ingång men det är ändå kul när man väntar nytt :)

Möjligt även om jag alltid gillat den, dvs. innan all hype men jag är fortfarande tacksam att SM valde att avvika i bezelform. Tycker dock att dom gott kunnat hyvla av en del på sidorna av boetten också då det i SM's falla endast är till för utseendet och inte uppfyller någon funktion som originalet :)

Hmm fyller sidorna en funktion på originalet? Visste inte det. Trodde det bara var visuellt? Vad gör dom för nått?

För övrigt en riktig dröm, men helt ur scope. :rage:
 
  • Like
Reactions: M26
San martin har en modell jag inte sett förut... Inga tydliga influenser vad jag kan se :D

461925061-695113308.jpg
Den är grymt trevlig. Håller den samma klass på finishen som den dom har på sin nya "DJ" så kommer dom att slå ett stort antal andra på fingrarna här och då även betydligt dyrare pjäser.
Man blir bra sugen :)
 
Resonerade exakt likadant när jag övervägde köp av Axios idag, tänkte att det kan vara trevligare för hela familjen om jag köper en bärbar projektor istället :rolleyes: Synd bara att det är förlorade pengar så snart man tryckt på köp, det fina med vår hobby är att man bara binder upp kapitalet för stunden tills det är dags för flipp :D

Verkligen! Nu har jag inte riktigt sådana finpjäser på ingång men det är ändå kul när man väntar nytt :)

Möjligt även om jag alltid gillat den, dvs. innan all hype men jag är fortfarande tacksam att SM valde att avvika i bezelform. Tycker dock att dom gott kunnat hyvla av en del på sidorna av boetten också då det i SM's falla endast är till för utseendet och inte uppfyller någon funktion som originalet :)
SM:s variant ser bättre ut, skulle jag skriva. För det gör den.
 
Booom! 3k! Galet! :cigar:
Kul att vi kommer upp i 3000 ikväll! Grattis @Birchgrove för starten av denna tråd. Fått många fina stunder här och även vänner!

Slutligen. KÖÖÖÖÖÖP för i helvete på den klockan du tänkte på! :hilarious:
Tack, och grattis själv till 3k inlägget :)
Jag äger ingen Monchard (än) men har varit sugen på att testa deras nato. De ser ut att vara riktigt snygga, sköna och högkvalitativa till ett rimligt pris. Nu saknas det bara en klocka med 20mm mellan bandhornen... :angel:
Deras Naton är grymma!
Tex, så klarar det av att förvälla kantareller i detta nu :)
20200908_195743.jpg
 
San martin har en modell jag inte sett förut... Inga tydliga influenser vad jag kan se :D

461925061-695113308.jpg

Vart hittade du den?
Inser jag ägt 4st SM detta år. Visst de kopierar typ design på allt men å andra sidan känns det som mer krut läggs på finish och material (typ brons för 200$) och ibland är de ju lite kul när de har modeller som borde göras av originalen typ någon Seiko i brons etc.

Edit: har du kvar din blå SM brons btw? :)
 
  • Like
Reactions: FOQ
Tillbaka
Topp