• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

v0n

Patek
2-Faktor
På tal om Aquadive, hyfsat saggig gammal annons...vafan :hilarious:
dXxyr3q.jpg
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Jag letar efter något som har liknande utseende som en Rolex Datejust, med diamond dial, men i det billigare segmentet (5-10k)
Har kikat på t.ex Bulova Seville men det verkar säljas få i Sverige. Någon som har tips på andra märken man kan kolla på? :)

Vill bara ha en billigare klocka att variera med min nuvarande DJ.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag letar efter något som har liknande utseende som en Rolex Datejust, med diamond dial, men i det billigare segmentet (5-10k)
Har kikat på t.ex Bulova Seville men det verkar säljas få i Sverige. Någon som har tips på andra märken man kan kolla på? :)

Vill bara ha en billigare klocka att variera med min nuvarande DJ.
San Martin kanske?

Edit: Som vanligt är det ju kul med bilder.
loi9UBC.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, K&S går trögt. Oavsett prisklass verkar det som.
Och med det sagt så hyvlar jag 200 spänn för för min Nine Four.
TRÅDRABATT!! Kom och KööÖöööÖöööööÖÖöp!!
Hqb5uW2.jpg
Problemet är ju att det blir svårare att köpa när man inte kan sälja. Om det bara gick aningen lättare att sälja så skulle man också kunna köpa. Det blir lite av en symbios och kedjereaktion. Hoppas det släpper snart! Jag vill gärna köpa klockor, men gäller ju att det går att sälja (utan att vänta 4 veckor och sänka priset med 50 %).
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Problemet är ju att det blir svårare att köpa när man inte kan sälja. Om det bara gick aningen lättare att sälja så skulle man också kunna köpa. Det blir lite av en symbios och kedjereaktion. Hoppas det släpper snart! Jag vill gärna köpa klockor, men gäller ju att det går att sälja (utan att vänta 4 veckor och sänka priset med 50 %).
Precis, och 50% på redan en ganska billig klocka är ju galet.
 
Topp