• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Code

AKA Vincent B
Riktigt cool! :woot:

Har du någon länk att bjuda på?
Yepp kommer på länk men bytte direkt...Inte hunnit kolla på den eller förkortat den..men en nitad vintage inspirerad länk..snygg förpackning också. Får även med 2 extra stift och verktyg..:D
20200916_114643.jpg
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Ja precis. Så jag gjort med alla mina länkar som haft push pin.

Jag är en sån som ska lösa saker själv ;)

Hittade ett sånt där verktyg nu men den pinnen är riktigt risig och böjd. Känns som bergeon lär göra jobbet bättre då det är betydligt bättre kvalité. Om det inte är som så då att den inte passar eller är för kort. Men sitter en pin and collar tightare än en push pin?
Nejdå, den går att använda till alla typer av push pin, även de med collar. :) Ett tips är att vinkla upp länken lite när du ska pressa i/ur stiften för att få dem att gå i rakt.
Kul att se märken som Helson (och nu även Zelos) nämnas i samma artikel som Hublot, Omega, AP m.fl.! :woot:
Coolt! Jag antar att ett antal tantal-case är krävande att ta fram.
Haha, ja det låter ju som det om man avverkat ett par maskiner och startat ett par mindre bränder för att få fram ett tiotal boetter. :D
 

_Valdemar

Breitling
På temat det finns inga dumma frågor: Har ett gäng klockor med NH35a verk. Går det att byta urverk med monterad tavla och visare rakt av mellan dessa eller beror det på boett, glas etc? Alla case är i olika storlekar men tavelstorlek/urverk borde väl ha samma mått?
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
DA635C66-72A2-48D0-8B37-555A33CD1AA9.jpeg
114D3748-7325-489B-B061-7AC5F030B180.jpeg
D22146F4-F0FF-4F5B-BACC-8E78AD500D7D.jpeg
@KandreasF
En veckas leveranstid från Hongkong till Sverige, inte illa för att vara mitt i en pandemi.
Så sjukt nöjd! Min referensram är förvisso inte den största, men har svårt att se hur man skulle hitta mer klocka för pengarna..
Fasen va kul! Ser riktigt trevlig ut. Jag körde en chansning och tog en OceanX Snowflake homage denna gång. Ruggigt nöjd med! Men ta med den förbi Jönköping nån gång så klämmer jag gärna!
 

Code

AKA Vincent B
Riktigt nöjd med denna faktiskt.. 38mm men bärs som 40mm. Sugen på fler WMT..

Lite specs:
38mm stor
13mm tjock.
Kupat mineral glas (känns tjockt) dvs stabilt.
Miyota 821a urverk.
20mm luggar.
Ca 47mm lug 2 lug.

Ringen snurrar åt båda hållen men utan klicks. Men har ändå bra motstånd så den inte snurrar hejvilt (Som orginalen).

Ni som gillar vintage inspirerade klockor borde testa WMT , Riktigt bra faktiskt..:D
20200916_175027.jpg
 
Topp