Nu blir det hårdrock! Eller paketöppning menade jag. Fan, nu måste jag lyssna på Lok medans jag skriver detta.
Hmm, vad kan detta vara?
Monchard, wohoo! Stort tack till
@JohnMonchard som skänkte denna till vår fina BCF-auktion!
![Happy :happyhappy: :happyhappy:](/styles/baisik/xenforo/smilies/happy.png)
Kunde inte låta bli att buda på den när jag såg att den var med, dels för att jag gillar Monchard (som ni kanske har märkt) men också för att jag saknat en flieger i samlingen sen jag sålde min Fortis.
Låda i lådan. Men vad döljer sig under det tjusiga sidentyget?
En riktigt tjusig pianolackad trälåda med Monchards logga på. Galet fin!
Där har vi den, en Skytoucher GMT!
Väldigt snyggt presenterat med den ljusa interiören och Monchards namn och logga på undersidan av locket. Detta är nog den lyxigaste unboxing jag har gjort och då ska man ha med sig att detta är en klocka för 3K!
Så sjukt snygg!
Riktigt schysst läderband precis som på Trenchhuntern och Oceantimern.
PVD-spännet har även Monchards logga på sig. Väldigt tjusigt!
Safirglas med AR-coating och urverket är ett Schweiziskt Ronda kvarts GMT som Monchard har pillat bort sekundvisaren på. Förutom att man slipper den tickande sekunden så blir det väldigt cleant.
På sidan sitter det en badge med ett nummer som
@JohnMonchard får upplysa om vad det står för. Ref kanske?
Baksidan känns också jäkligt lyxig och välgjord. Inget platt och lasergraverat här inte!
Sist men inte minst (pun intended) storleken för det är en stor klocka, speciellt på min klena handled. 42mm i diameter och 50mm lug-lug är inget man skojar bort men jag är ändå imponerad över hur pass bra den sitter. Mycket är tack vare formen på bandhornen som gör att den kramar handleden riktigt bra men även för att den bärs lågt(?). Kollade specifikationerna och de säger 12mm men den känns mer som 10mm.
Det enda (lite) negativa jag kan hitta är storleken, den hade varit bättre i 40mm även om 42mm funkar. Har man en stadig handled så är detta inte något problem så det är bara negativt för oss med smalare handled. Bra jobbat och tack igen
@JohnMonchard!
Edit: Ska tillägga att de har en riktigt schysst rabatt på alla Skytoucher-modellerna nu så är ni sugna så är det ett helt galet bra pris för en grym klocka.
https://www.monchardwatches.com/watches/