• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu blir det hårdrock! Eller paketöppning menade jag. Fan, nu måste jag lyssna på Lok medans jag skriver detta. :pirate:

Hmm, vad kan detta vara?
IMG_3017.jpg

Monchard, wohoo! Stort tack till @JohnMonchard som skänkte denna till vår fina BCF-auktion! :happyhappy: Kunde inte låta bli att buda på den när jag såg att den var med, dels för att jag gillar Monchard (som ni kanske har märkt) men också för att jag saknat en flieger i samlingen sen jag sålde min Fortis.
IMG_3021.jpg

Låda i lådan. Men vad döljer sig under det tjusiga sidentyget?
IMG_3022.jpg

En riktigt tjusig pianolackad trälåda med Monchards logga på. Galet fin!
IMG_3023.jpg

IMG_3024.jpg

Där har vi den, en Skytoucher GMT! :cool:
IMG_3029.jpg

Väldigt snyggt presenterat med den ljusa interiören och Monchards namn och logga på undersidan av locket. Detta är nog den lyxigaste unboxing jag har gjort och då ska man ha med sig att detta är en klocka för 3K!
IMG_3038.jpg

Så sjukt snygg!
IMG_3037.jpg

Riktigt schysst läderband precis som på Trenchhuntern och Oceantimern. :)
IMG_3043.jpg

PVD-spännet har även Monchards logga på sig. Väldigt tjusigt!
IMG_3056.jpg

Safirglas med AR-coating och urverket är ett Schweiziskt Ronda kvarts GMT som Monchard har pillat bort sekundvisaren på. Förutom att man slipper den tickande sekunden så blir det väldigt cleant.
IMG_3050.jpg

På sidan sitter det en badge med ett nummer som @JohnMonchard får upplysa om vad det står för. Ref kanske?
IMG_3065.jpg

Baksidan känns också jäkligt lyxig och välgjord. Inget platt och lasergraverat här inte!
IMG_3054.jpg

Sist men inte minst (pun intended) storleken för det är en stor klocka, speciellt på min klena handled. 42mm i diameter och 50mm lug-lug är inget man skojar bort men jag är ändå imponerad över hur pass bra den sitter. Mycket är tack vare formen på bandhornen som gör att den kramar handleden riktigt bra men även för att den bärs lågt(?). Kollade specifikationerna och de säger 12mm men den känns mer som 10mm.
IMG_3078.jpg

Det enda (lite) negativa jag kan hitta är storleken, den hade varit bättre i 40mm även om 42mm funkar. Har man en stadig handled så är detta inte något problem så det är bara negativt för oss med smalare handled. Bra jobbat och tack igen @JohnMonchard! :happyhappy:
IMG_3060.jpg

Edit: Ska tillägga att de har en riktigt schysst rabatt på alla Skytoucher-modellerna nu så är ni sugna så är det ett helt galet bra pris för en grym klocka.
https://www.monchardwatches.com/watches/
Riktigt läcker :) Verkar vara galet mycket klocka för 2k, nästan snudd på absurt mycket :D

VOSTOK ÄR PÅ VÄG TILL SVERIGE:)!! Ge det någon vecka så kommer vi presentera hela deras sortiment och med koden all25 som ger 25% kommer ni inte hitta de billigare utomlands, är det någon som vill ha någon speciell klocka, skicka mig ett pm så ser jag till att den är med på i den första leveransen
(la visst in svaret förra gången till fel meddelande)
Bästa nyheten jag läst på länge, hurra!

Tack för ett trevligt möte idag @JohnMonchard
Lika trevlig IRL som i tråden. Får bli lunch eller fika framöver också. :D

Klockan blev en Alpha Explorer som ganska omgående bytte ägare och gick till sambon. Satt riktigt bra på henne. :cigar:

IMG_20200917_182624.jpg
Tack detsamma för en trevlig affär och en trevlig pratstund! Är absolut på fika och/eller lunch! Just say the word! :)
Värst vad alla klockor som lämnar mig hamnar på era fruar, sambos mm... :confused: ;)

Jag köpte ett Eulit perlon efter allt jag hört om dem. Spännet är nog bättre men själva perlonet känns riktigt oskönt. Där har alla andra perlon jag provat varit bättre. Eulit är grövre och påminner mer om sådana där flätade skärp. Dessutom känns Eulit mycket mer plastigt.
Nä, det är värt att avstå och leta efter ett tätare vävt perlon med bra spänne.

Det mörkare är Eulit, det andra mer generiskt perlon, eventuellt från Baltic
9BDABD8F-DBAB-4387-A23A-5490AD2A9CE8.jpeg
5E79241A-C9FD-46FC-AB7B-B555375A118C.jpeg
97E3FC21-4C61-4CF1-815B-62160327443E.jpeg
59617566-6FE7-4F54-ACE8-62FC02F9ADA7.jpeg

Skulle helt klart rekommendera Panama över Palma om man ska köpa Eulit. Man får inte det nya spännet men bandet är tunnare men ändå stabilt.

Tänk om K&S rullade på som innan Corona. Då hade man kunnat flippa i vanlig ordning. Märks att det tar tid nu, som jag tror nämnts tidigare i tråden. Man får ställa in sig på att ha lite mer tålamod, tror jag. Att det vanligtvis populära och intressanta nu har färre potentiella köpare och därför får ligga längre. Det är synd eftersom det går så snabbt att hitta nya saker man är intresserad av. ^^

Tycker att vi borde begära ett stödpaket från staten, det är ju konsumtion som driver den ekonomiska tillväxten ;)

Skulle helt klart rekommendera Panama över Palma om man ska köpa Eulit. Man får inte det nya spännet men bandet är tunnare men ändå stabilt.
Så är det säkert. Nu är det ett band som ligger och väntar på ”rätt klocka” :) har en aning om att blåa Fairwind kommer känna sig hemma på det jag har.

Hemma jobbar jag vidare på att få köpa fler dykarklockor till dottern.
2EAC2658-01D7-46AB-9007-DFCAEEE9A84A.jpeg

Nyproducerad kompetent snöflingedykare oavsett logotyp är nog roligare att bada och leva livet med än en jättegammal, av rädsla för haveri och kostnader mm.

VOSTOK ÄR PÅ VÄG TILL SVERIGE:)!! Ge det någon vecka så kommer vi presentera hela deras sortiment och med koden all25 som ger 25% kommer ni inte hitta de billigare utomlands, är det någon som vill ha någon speciell klocka, skicka mig ett pm så ser jag till att den är med på i den första leveransen:)

Kul att höra! Håller med @FreakyLeo, ta gärna in reservdelar så att det kan moddas friskt :D

• Like
Reactions: M26
VOSTOK ÄR PÅ VÄG TILL SVERIGE:)!! Ge det någon vecka så kommer vi presentera hela deras sortiment och med koden all25 som ger 25% kommer ni inte hitta de billigare utomlands, är det någon som vill ha någon speciell klocka, skicka mig ett pm så ser jag till att den är med på i den första leveransen:)
Kom igen nu! Inte släppa en sån bomb och sen logga ut! ;)
Beställer lätt om ni tar in bezels och deras mesh! Kommer det bli så? :)

Dom här är lite kul, udda och väldigt affordable. Ana/digi med illgrön lume, 4 st kronor och dubbla urverk! Går att hitta på bukten för ett par hundra kronor. Skramlar lite lagom om länken på köpet, ungefär som en gammal Datejust :cool:
Edit: Philip Persio heter märket.

Screenshot_20200917_210827.jpg
Screenshot_20200917_210815.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp