Imponerande!Jag har en. Minst!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Imponerande!Jag har en. Minst!
![]()
Här är några fler bilder:@JohnMonchard
Finns det någon fler bild på meshen ?
https://www.monchardwatches.com/product/skytoucher-gmt-st-green-vintage/
Ja, såvitt jag vet. Hela klockan såg ut som kriget när jag fick hem den. Men man vet ju aldrig med ebay-säljare. Dom kan ju vara otroligt kreativa...Imponerande!Är det en äkta spider dial där nere i mitten?
Ja det var en udda fågel. Lite hopkok, bondinator. Gillar!Dom här är lite kul, udda och väldigt affordable. Ana/digi med illgrön lume, 4 st kronor och dubbla urverk! Går att hitta på bukten för ett par hundra kronor. Skramlar lite lagom om länken på köpet, ungefär som en gammal Datejust
Edit: Philip Persio heter märket.
![]()
![]()
Finns de med datum?Försvann mina bilder? Tror 16mm nato blev lite för oldschool. Här är samma band på 20mm..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gör vad jag kan för att forskningen ska få in mer pengar.Blir varm inombords att det finns såna som dig. Tack.
Min mamma gick bort i cancer, blev 62 år. Man hittade tumörer i levern , gallgången m.m . Det tog 3 veckor sedan var hon död. Var 10år sedan. Skönt för henne att det gick fort men jobbigt för oss anhöriga.
Tack för det du gör.![]()
Crashar gärna er nästa fika/lunch för möjlighet till lite klocksnack och gärna även ett köp av en Oceantimer.Tack detsamma för en trevlig affär och en trevlig pratstund! Är absolut på fika och/eller lunch! Just say the word!
Värst vad alla klockor som lämnar mig hamnar på era fruar, sambos mm...![]()
![]()
Tror inte.. kanske..Finns de med datum?
Är dessa typ som Steel Dives sub homage, eller vari ligger skillnaden?
Kunde inte låta bli att fota lumen i tunneln.![]()
Obs: firmabil! Ni fångar mig aldrig levande i en Saab..
Nu, skrivbordsdykning.
Har det inte mycket att göra med grovleken då? Jag vet att Eulit har åtminstone tre typer av perlon varav detta troligtvis är det grövsta.Jag köpte ett Eulit perlon efter allt jag hört om dem. Spännet är nog bättre men själva perlonet känns riktigt oskönt. Där har alla andra perlon jag provat varit bättre. Eulit är grövre och påminner mer om sådana där flätade skärp. Dessutom känns Eulit mycket mer plastigt.
Nä, det är värt att avstå och leta efter ett tätare vävt perlon med bra spänne.
Det mörkare är Eulit, det andra mer generiskt perlon, eventuellt från Baltic
![]()
![]()
![]()
![]()
Ytterligare en ny klocka som DHL precis kom med. När jag såg att Venturo hade några undanlaggda klockor från sin första modell så kunde jag inte stå emot utan tryckte på beställ i princip omgående. Det fick bli denna reverse lume modellen.
![]()
Det borde vara förbjudet att posta bilder på den utan att bjuda på omvänd lumebild!Första intrycket är bra ändå tycker jag. Lite ovan vid färgen på lädret, men börjar vänja mig nu. Lädret är dock extremt bra, samma som på de andra venturosen. Baksidan har de tagit en nivå till från denna till Field Watch 2 tycker jag. Även finishen har förbättrats något till Field Watch 2. Tavlan på denna är dock extremt läcker tycker jag. Jäkligt coolt också när det är lite halvmörkt och hela klockan börjar lysa. Tavlan ser ju nästan blank ut så de har lyckats väldigt bra med lumen i den. Så summa summarum är att jag gillar den även om Field Watch 2 är bättre enligt mig. Kan ju tillägga också att denna och field watch 2 är ju inte ett dugg lika varandra i utseendet.
Fräck, ser ut som något Batman faktiskt hade kunnat bära till skillnad från traditionell Batmandesign.Nya UNDONE Batman Quantum Black Edition, limited to only 500 pieces worldwide.
![]()
Jag tror att R:et är ganska talande. Man behöver inte ta i så att man skäms.Hur mycket obro betyder egentligen obro?
Jag upplevde att passaroundexemplaret hade något liknande på bezeln om än inte lika illa som på din så jag tror tyvärr att det är ganska vanligt förekommande.Bilder på problemen. Är på fler ställen.
Acceptabelt? Nån som känner igen detta?![]()
Okej. Tack för svaret. Tror jag behåller den ändå. Särskilt om jag får en ny bezel insert (han trodde det men skulle kolla upp så det var helt hundra) då behåller jag den. Visst nya insert kanske tom. är sämre. Men borde ju gå att fixa på nåt sätt? Kanske kan experimentera med en av dem, typ slipa försiktigt? Sen kommer det ju synas repor efter ett tag ändå då det är silverfärgad aluminum. Men stör mig väldigt mycket på såna småsaker. Därför jag skrattar högt när man ser dålig QC på en överprisad Rolex, skulle det vara min skulle jag ta första bästa flyg till Schweiz och skälla ut dem efter noter. Jag kanske får hålla mig till Grand Seiko haha.Jag upplevde att passaroundexemplaret hade något liknande på bezeln om än inte lika illa som på din så jag tror tyvärr att det är ganska vanligt förekommande.
Det är en av anledningarna till att jag inte riktigt gillar mikros vilket kanske låter konstigt med tanke på att jag är relativt aktiv här men det finns ju en del bra mikros också.Okej. Tack för svaret. Tror jag behåller den ändå. Särskilt om jag får en ny bezel insert (han trodde det men skulle kolla upp så det var helt hundra) då behåller jag den. Visst nya insert kanske tom. är sämre. Men borde ju gå att fixa på nåt sätt? Kanske kan experimentera med en av dem, typ slipa försiktigt? Sen kommer det ju synas repor efter ett tag ändå då det är silverfärgad aluminum. Men stör mig väldigt mycket på såna småsaker. Därför jag skrattar högt när man ser dålig QC på en överprisad Rolex, skulle det vara min skulle jag ta första bästa flyg till Schweiz och skälla ut dem efter noter. Jag kanske får hålla mig till Grand Seiko haha.
Men det är en trevlig klocka. Hoppas jag får veta att ny insert är på g så kan jag dra av plasten och korta länken för positivt överraskad av utseendet på den. Gillade ju det inte på bild. Konstigt nog gillar jag faktiskt att den är så fet. Kronan och logon tilltalar mig med. Tar utan datum 99 gånger av 100 men funkar bra på denna vid kl 6, särskilt då den är inramad.
Bara min andra mikro detta. Min Dan Henry var mer imponerande och bättre QC än dyrare Tissot och Seiko exempelvis. Så hoppades att något dyrare mikro (över 2000kr) var likvärdigt med typ en fyra gånger så dyr schweizare. Men kanske inte dåDet är en av anledningarna till att jag inte riktigt gillar mikros vilket kanske låter konstigt med tanke på att jag är relativt aktiv här men det finns ju en del bra mikros också.Inget illa om Phoibos men jag tycker att det är tråkigt med halvtaskig kvalitet och har alltid stört mig på småfel, kass finish, dålig QC osv. på de mikros som jag har ägt vilket så klart är naturligt med tanke på priset men jag kan inte släppa det.
Pripyat?![]()
Det börjar bli höst.
Haha ok då vet jag.Tror inte.. kanske..
Ja, men ’min’ lägenhetslänga ser nästan lika inbjudande ut.Pripyat?![]()
Jag hade denna bland mina bokmärken, verkar ha mycket. Någon med erfarenhet av just den sidan?Jag skulle nog säga Meranom, men bara om man har tålamodPoljot24.de är ju bra, men deras utbud av Vostok lämnar mycket att önska.
Jag ljög tydligen igår när jag sa att hag inte provat Eulit. Det låg ett i en låda med band jag aldrig använder. Det är tunnare modell och rätt skönt men jag gillar inte färgen så det har inte blivit använt. Jag har för mig att fördelen med Eulit jämfört med de de flesta andra perlon är att de inte tappar formen när de blir blöta.Jag köpte ett Eulit perlon efter allt jag hört om dem. Spännet är nog bättre men själva perlonet känns riktigt oskönt. Där har alla andra perlon jag provat varit bättre. Eulit är grövre och påminner mer om sådana där flätade skärp. Dessutom känns Eulit mycket mer plastigt.
Nä, det är värt att avstå och leta efter ett tätare vävt perlon med bra spänne.
Det mörkare är Eulit, det andra mer generiskt perlon, eventuellt från Baltic
![]()
![]()
![]()
![]()
Där har jag varit![]()
Det börjar bli höst.
Billigt per kvadratmeter har jag hört om lägenhetspriserna. Folk har ju flyttat tillbaks även fast de egentligen inte får. Vet ej om det var till Pripyat eller själva Tjernobyl dock.Där har jag varit![]()
Bara min andra mikro detta. Min Dan Henry var mer imponerande och bättre QC än dyrare Tissot och Seiko exempelvis. Så hoppades att något dyrare mikro (över 2000kr) var likvärdigt med typ en fyra gånger så dyr schweizare. Men kanske inte då
Edit: på tal om Danne så släpptes just hans chokladkaka. 40$ extra för safir jämfört med den silvriga som har "sapphire coated mineral" Nu är den modellen och färgen helt ointressant för mig men hade lätt varit beredd att betala 40$ för safir på andra modeller. Fast helst hade jag faktiskt velat att det var akrylglas.
Dom här är lite kul, udda och väldigt affordable. Ana/digi med illgrön lume, 4 st kronor och dubbla urverk! Går att hitta på bukten för ett par hundra kronor. Skramlar lite lagom om länken på köpet, ungefär som en gammal Datejust
Edit: Philip Persio heter märket.
![]()
![]()
Inte längre, men haft ett gäng. Kollade snabbt på Ebay och det låg ett par där för typ 150 kr/stÄger du dessa ?
Pripyat?![]()
Jag medDär har jag varit![]()
Finns massor med olika märken som ser exakt likadana ut, helt klart värt några kronorInte längre, men haft ett gäng. Kollade snabbt på Ebay och det låg ett par där för typ 150 kr/st
![]()
Vore grymt intressant att få en minireseguide om det där stället. Funderar att resa dit med min far!![]()
Det börjar bli höst.