• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dear Lord vad bra den verkar vara. Måste stå emot... :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Funderar mellan vit och svart men den svarta vinner nog.

Har någon föresten koll på vilken av varianterna som har stål-bezel resp. kemarisk bezel? (Bronsbezel är ganska lätt att lista ut :pompus:).
Är väl bara steel sky som har stål bezel. Dom andra med svart bezel är allihop bortad ceramic.
Tror jag.
Och du känner till trådmottot: KÖööÖööÖööööööP! :)

Kortfattat är det en balans mot att dagarna är olika långa, alltså inte exakt 24 h, tror det har något med jordens rotation att göra? Den ska i alla fall kompensera för det. Variationen är någon minut plus eller minus. Komplikationen visar hur stor denna avvikelse är, alternativt kompenserar för det i tidvisningen.

Finns säkert bättre förklaring om man söker lite, nu tar jag bara lätt ur minnet. :)
Tack, den förklaringen duger bra den :)

Sjukt nöjd med min San Martin, inte bara utseendemässigt: den har endast tappat 30 sekunder på en vecka. Det kanske är mycket för somliga av er, men jag har haft betydligt sämre erfarenheter..
Många tjusiga nyförvärv som dykt upp i tråden, kul! Blir duktigt sugen på att utöka samlingen..
Som någon sa. Bild eller så har det inte hänt! :p

Sa ju att han var trött på alla "petiga" Squalefans :hilarious: Har han fixat dina nu?
Inte Squale utan min Monta. Skickade in den för en månad sedan. SMSade efter två veckor och frågade hur det gick och fick till svar att han väntade på delar. SMSade idag igen efter ytterligare två veckor och bad om ursäkt för att jag störde och bad om en uppdatering på hur det gick, det är ju ändå ett vanligt Sellita i den. 5min senare ringde han upp mig och gav mig en rejäl utskällning för att jag störde honom :p Två SMS under en månads väntetid...

Jaha, inte nog med att Hamtun slutat besvara mig och jag inte vet vart min Nanok är. Nu har min pam Martin valt att ge upp också... Manuella uppdraget funkar inte längre och det känns ändå rätt viktigt på ett manuellt verk. Wrwatches är väldigt snabba och tillmötesgående men vill få klockan skickad på min bekostnad för garantiärende. Känner mig dock tveksam eftersom det kommer innebära ny tull och moms, förutom nämnda fraktkostnad. Borde kanske vara billigare att lämna in till uris här hemma?

Jaha, inte nog med att Hamtun slutat besvara mig och jag inte vet vart min Nanok är. Nu har min pam Martin valt att ge upp också... Manuella uppdraget funkar inte längre och det känns ändå rätt viktigt på ett manuellt verk. Wrwatches är väldigt snabba och tillmötesgående men vill få klockan skickad på min bekostnad för garantiärende. Känner mig dock tveksam eftersom det kommer innebära ny tull och moms, förutom nämnda fraktkostnad. Borde kanske vara billigare att lämna in till uris här hemma?
Skall inte tillkomma tull och moms på reparation som går fram och tillbaka, men det är viktigt att de gör en korrekt fraktdeklaration.

Två nya klockor damp ner igår!
Steinharten från vår aktade forum medlem
@M26 stort tack Sigge!
Den andra Doxa 300 Sharkhunter kom från England!
AA1580F3-8183-49B0-A8E4-C1E70A222933.jpeg
2D266140-AF7C-4055-B7A4-7CF20C5B31E1.jpeg

Inte Squale utan min Monta. Skickade in den för en månad sedan. SMSade efter två veckor och frågade hur det gick och fick till svar att han väntade på delar. SMSade idag igen efter ytterligare två veckor och bad om ursäkt för att jag störde och bad om en uppdatering på hur det gick, det är ju ändå ett vanligt Sellita i den. 5min senare ringde han upp mig och gav mig en rejäl utskällning för att jag störde honom :p Två SMS under en månads väntetid...
Förlåt att jag fnittrar, men så där är dom ju alltid...tror det ingår i urisutbildningen att spela lite svårflörtad :bookworm: ;)

Intressant kundbemötande, NOT !

Haha, jag hade hämtat klockan samma dag och tackat för mig. :facepalm:

Efter att ha ägnat en timme åt att försöka sätta ihop armbandet med sprintar så vet jag precis vad jag tycker om den här konstruktionen. Jag har visserligen inget specialverktyg, men allvarligt talat: det här är omöjligt. Får besöka urmakaren imorgon. Men länken ser i alla fall ut att vara av bra kvalitet, så det är alltid något.
4593CC2A-743A-4623-B237-E4A9D9EFCB6A.jpeg
verktyg-for-klockarmband.jpg

Lättast med ett sånt typ av verktyg till pin and collar. Jag hade ett hemma värt typ 20kr. Trodde det skulle gå med min bergeon 6767 och hade nog gått om man haft en bra tång med men rädd för att böja stiftet då. Var lite pilligt men lättast är att låta collarn vara kvar. Trots att det gick bra för mig har ändå en collar självklart försvunnit.

Jag verkar för övrigt ha köpt planetens sista gråa Phoibos Voyager. Mailat alla deras sidor och fick svar att jag skulle fått en ny, ifall de hade nån.... Men tydligen helt slut. Men de hade tavlor så den är på väg.

Känns inte så kul att bli behandlad som skit utan anledning.

Tillbaka
Topp