• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag med ju! Eller hulken. Men i alla fall San Martin. Sjukt sug. Får se om man klarar ytterligare toabesök

SM gör bra grejer! Mkt nöjd med min på det nya gummit :)
E4B74B6F-F495-4E1F-A961-5436FAD0F63C.jpeg

Pratade med en annan KS:are i Lerum och tydligen så är det den äldre som fixar med klockorna, den yngre är mer kundservicekillen :)
Ja och som jag förstått så är det far och son. Jag har lämnat in en del där genom åren. Mest Seiko och de är de bra på. Serva mikro har funkat hyggligt.
Bäst är de på gamla grejer. Jag lämnade in min pappas Omega som var i sjukt dåligt skick. De renoverade den med byte av kronhals, ny originalkrona, originalglas och polering för 1200kr. Det är ju rätt bra:)
PXL_20200925_212607003.jpg

Senast jag var där hade sonen en keramisk Rado på sig som han gärna ville visa hur reptålig den var genom att misshandla den med sina nycklar. Det är kanske så man gör när man har en Rado:eek:

Slog mig nu att spinnaker bytt font (heter det så?) på sin logga.
Den svenska termen är teckensnitt. Tidigare sa man även typsnitt, men eftersom det var länge sen man använde typer (som Gutenberg uppfann och grundade boktryckarkonsten med) för att trycka skrift så anses teckensnitt vara den korrekta termen. Ordet typsnitt lever dock kvar i det allmänna medvetandet och det händer att jag själv råkar yttra det. :)

Tillbaka
Topp