• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

PSX_20200926_123839.jpg
Störtskön, vet du vad den väger (med gummit) ?

Farsan fyller år, han har nu rätt mkt klockor. Därmed behov av en box/låda. Någon som har tips på, helst inom Sverige i butik/online (annars kollat på Rainer), en bra låda för 8-12st klockor? Svart trä/kolfiber att föredra. Budget runt 2k. Behöver rymma några större klockor.

Eller om någon har något att sälja i typ nyskick i bra kvalité :rolleyes:

Farsan fyller år, han har nu rätt mkt klockor. Därmed behov av en box/låda. Någon som har tips på, helst inom Sverige i butik/online (annars kollat på Rainer), en bra låda för 8-12st klockor? Svart trä/kolfiber att föredra. Budget runt 2k. Behöver rymma några större klockor.

Jag har en 12facks från Safe, helt okej och jag tror att den är snarlik Rainer.
http://www.safealbum.se/klockboxar/klockbox-exklusive-12-fack.html

DB87A900-C336-4887-8429-0C382E8FF894.jpeg

Ser bra ut, går den att stänga även med lite tjockare klockor. För han är några tjockisar typ Artego 300m och en G-Steel :)

edit: lite b med detta från ett företag eller?
”Leveranser under 1 kg sändes med vanligt brev på köparens risk”
Kan prova när jag kommer hem... om jag kommer ihåg :)

Jo, lät lite B, men jag hade inga problem och lådan väger mer än så.

Jag har denna som jag är nöjd med om det kan vara något för honom :) Skickas från Danmark men gick rätt snabbt har jag för mig.
https://www.luxboks.se/alla-smyckes...peltrad-foervaring-8-klockor-och-smycken.html

Fuskar med Ray, ska försöka hitta vettiga bandstift till länken idag... :)
453E8775-3DFB-4FBA-980B-DB25783B2A6A.jpeg

Efter nya stift som ur och penn böjde till (funka ej raka, tur de hos mig är ändå rätt kompetenta) så är länken på. Lite press mot ändlänkar så sitter de ok med, var katastrof innan. Den rasslar, känns och ser väll ok ut men nja. Blir nog beställa ett Nato :D

A90878A7-122F-4856-B3E2-89157F27EA35.jpeg

Edit: Ändlänk kl 6 måste fixas lite till ser jag...

Ja eller hur! :D
Sämre ur kan man ju komma hem med. ;) Riktigt schysst både modell och färg. Är den stor?
Så tänkte jag med, skulle bara testa egentligen men tja, gick sådär :hilarious: Trogen originalet i måtten förutom bandbredden som är 20 istället för 19.
Mätte precis till 43/48/15. Bärs betydligt nättare än måtten antyder tycker jag...älskar vridringen som måste pressas ner för att vrida :happyhappy:
89sIjlC.jpg

8doFMV3.jpg

ZHuMVQp.jpg

xcYCSmK.jpg

q9E4VBV.jpg

Så tänkte jag med, skulle bara testa egentligen men tja, gick sådär :hilarious: Trogen originalet i måtten förutom bandbredden som är 20 istället för 19.
Mätte precis till 43/48/15. Bärs betydligt nättare än måtten antyder tycker jag...älskar vridringen som måste pressas ner för att vrida :happyhappy:
89sIjlC.jpg

8doFMV3.jpg

ZHuMVQp.jpg

xcYCSmK.jpg

q9E4VBV.jpg
Otrolig fin! Vad får man ge för en såndär?

89sIjlC.jpg

8doFMV3.jpg

ZHuMVQp.jpg

xcYCSmK.jpg

q9E4VBV.jpg

Justeringen av bandbredden var ju vettigt. Den ska ju vara hyfsat rejäl såklart, en riktig tooldykare. Ser väldigt bra ut på armen. :) Gött att de inte snålat med detaljerna heller, sånt gillas! Grym! :cigar:

Tillbaka
Topp