• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nytt från Ocean Crawler som i vanlig ordning tog slut innan man hann blinka. Trendigt med dykar GMTs helt plötsligt, säkert @MaBr förtjänst :p
Gröna tavlorna var fräna tycker jag, creature from the black lagoon typ :D
QzbMbia.jpg

https://www.oceancrawler.com/collections/core-diver-gmt-v2
Toxic Avenger-klockor!
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Hörni, nu har jag dragit mitt strå till stacken och köpt den där klockan av @Birchgrove . Nu är det upp till er andra att göra resten. ;)

Och nu är klockan här. Perfekt skick, och efter nån timme är jag hittills ännu helt nöjd med klockan. Givet prisklassen är det självklart inte Grand Seiko-nivå på alla detaljer, men likt det som sägs om Grand Seiko blir man ju alltid lite fundersam på länkar med brist på mikrojustering. Nåja, det är relativt korta länkbitar och jag tror jag hittat ungefär rätt.

NineFour.JPG


Nu ska jag också lära mig mer om varför min kamera vill fokusera fel så ofta vid "wristshots"... många skarpa hudrynkor, få skarpa visare. Oh well. :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Grattis till snygg Squale! Barton finns i lager på amazon.co.uk igen iaf om ingen har här. Jag beställde precis några:)
Tack tack, varit kär i den sen @MaBr hittade den :D Blir fasligt dyrt bara, 20£ plus frakt var ju lite saftigt :p När börjar krav på tull/moms när man köper från UK? Tillkommer postmordavgiften på 75kr om man bara köper ett band från USA? Amazon.de är ju ett bättre val men de har inte Elite Chocolate i 19mm :(
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Tack tack, varit kär i den sen @MaBr hittade den :D Blir fasligt dyrt bara, 20£ plus frakt var ju lite saftigt :p När börjar krav på tull/moms när man köper från UK? Tillkommer postmordavgiften på 75kr om man bara köper ett band från USA? Amazon.de är ju ett bättre val men de har inte Elite Chocolate i 19mm :(

Ingen PostNordavgift förrän 1/1-21 från UK ;)
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja den här behöver man inte skämmas över :) Varit rädd för att en klocka på 40mm skulle kännas liten. Men det är tydligen inget jag behöver fundera på :happyhappy:
Edit: Sjukt dålig visar position men det blir fler bilder :p
IMG_20200930_184626.jpg
IMG_20200930_184837.jpg
Den är galet bra, hårda mått är så missvisande ibland. Kul att du också fick nöjet att klämma på NTH! Bra skit helt enkelt :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Den är galet bra, hårda mått är så missvisande ibland. Kul att du också fick nöjet att klämma på NTH! Bra skit helt enkelt :)
Ja den är verkligen galet bra :woot: Allt ger verkligen ett lyxigt intryck. Index och visare i guld reflekteras magiskt, sunburst tavlan likaså och insert med sin borstning är inte helt fel heller. En jäkligt stilig klocka måste jag säga :) Och Lumen :woot:
 

SpaceAce

Panerai
2-Faktor

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vilda språngmarscher och vilda klockköp. Äpplet faller inte så långt från trädet osv ;)

Men skämt åsido. Hoppas allt är bra med unga fröken och att det var mjölktänderna som åkte.
Det är ju lite för många punkter där vi är lika, hehe. Kommer att bli tufft när hon blir äldre. :p Vi fick i alla fall nya tatueringar hos tandläkaren idag så nu är vi glada. :D
PSX_20200930_194118.jpg


Tack tack, varit kär i den sen @MaBr hittade den :D Blir fasligt dyrt bara, 20£ plus frakt var ju lite saftigt :p När börjar krav på tull/moms när man köper från UK? Tillkommer postmordavgiften på 75kr om man bara köper ett band från USA? Amazon.de är ju ett bättre val men de har inte Elite Chocolate i 19mm :(
Ska du verkligen sätta på ett silikongummi på en vintage-Squale? Hedning! :rage:
 

M26

Rolex
2-Faktor
Dubbelgrattis! :) Ska någon av dom lämna så kan jag eventuellt vara intresserad :).
Tack kompis och noterat :) Båda riktigt härliga men den trevligaste överraskningen var att Octopus håller minst lika hög klass som San Martin om inte bättre. SMautilus bär också riktigt bra trots sina 42mm då bezeln som endast mäter 35mm lurar ögat.

Haha, jag blir alltid anklagad för era vilda klockköp! :D Väldigt snygg Ocean Crawler för övrigt. :) Min har precis fått bekänna färg och har överlevt blodbad och röntgen hos tandläkaren. Gick mindre bra för dottern som numera inte har några framtänder men så går det när man springer inomhus! :pirate:
Aj då, jobbigt när sådant händer :( Hoppas tösen mår bra under omständigheterna.

Prova nautilusen också!
Definitivt, var bara en hektisk dag så jag hann inte ens plasta av. Försöker få till lite bilder i dagsljus under morgondagen :)

Snygg homage till No Time To Die! Var hittar man en sån? :) Om spec:en är rätt så ... ”den andra” kostar ju 90-100 papp.
Tackar :)

https://www.bycustomized.com/octopus-titanium-diving-wahes-shipping-in-one-month-p2849645.html

  • Diameter: 42 mm
  • Thickness: 11.0mm(including table mirror 13.5)
  • Lug width: 20mm
  • Movement: ST2130 automatic mechanical movement
  • Mirror: Sapphire bubble table mirror (anti-glare blue film, anti-reflection film)
  • Bezel ring: Anodized aluminum ring with retro Swiss super luminous BGW9, C3
  • Dial: black, planted genuine nail inside of fill vintage color BGW9 super luminous
  • Pointer: Titanium brushed needle filled with Swiss super luminous
  • Crown: Titanium screw-in type
  • Bottom cover: titanium screw-type
  • Strap: NATO strap
  • Watch buckle: stainless steel titanium needle type watch buckle
  • Water proof: 300 meters (10H with helium drain valve)
  • Weight: Around 80g
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Det är ju lite för många punkter där vi är lika, hehe. Kommer att bli tufft när hon blir äldre. :p Vi fick i alla fall nya tatueringar hos tandläkaren idag så nu är vi glada. :D
PSX_20200930_194118.jpg



Ska du verkligen sätta på ett silikongummi på en vintage-Squale? Hedning! :rage:
Mycket att tänka på inför att de blir äldre. Man ska ställa dem i bostadskö, paxa ett bra gmail-kontonamn, lägga undan pengar till bostad, paxa ett bra klocksnack-kontonamn, och mycket annat :)
 
Topp